دانلود و خرید کتاب بازی های خودشناسی کوکولوژی تاداهیکو ناگائو ترجمه فرهاد مدرس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازی های خودشناسی کوکولوژی اثر تاداهیکو ناگائو

کتاب بازی های خودشناسی کوکولوژی

معرفی کتاب بازی های خودشناسی کوکولوژی

کتاب بازی های خودشناسی کوکولوژی نوشتهٔ تاداهیکو ناگائو و ایسامو سایتو و ترجمهٔ فرهاد مدرس است و انتشارات نسل نواندیش آن را منتشر کرده است. این کتاب مجموعه تست‌های روان‌شناسی است که برای فاش‌ساختن نگرش‌های پنهان شما به روابط، خانواده، عشق، کار و... طراحی شده است.

درباره کتاب بازی های خودشناسی کوکولوژی

«kokoro» به زبان ژاپنی، کوکورو؛ به معنی ذهن، روح، احساسات، «logia» به زبان یونانی لوژیا، مطالعه دربارهٔ ۱. یک‌سری بازی‌های روان‌شناسی که به‌منظور فاش ساختن خصوصیات احساسی و رفتاری بازیکنان طراحی شده است. ۲. یک اصطلاح رایج برای تعبیر معنای رفتاری انسانی و عکس‌العمل‌های غیرارادی و... است.

 بازی کوکولوژی بر اساس علم روان‌شناسی و به گونه‌ای ساده و جذاب طراحی شده است تا هر شخصی بتواند از دنیای ذهن لذت ببرد.

کوکولوژی یک ابزار ارتباطی نیز هست. برای بسیاری از مردم، عبارت آزمون روان‌شناسی به معنی یک تصویر تلخ و ترسناک است. بازی‌های روان‌شناسی مراحل کشف را جالب و جذاب می‌کنند و وقتی مردم به این تجربه به‌عنوان یک بازی نگاه کنند، کمتر تهدید را احساس می‌کنند. در کوکولوژی مخالفت شما با تعبیر جواب‌های آزمون چنانچه به‌نظر عجیب و غریب آید، مورد قبول است. این بخشی از جذابیت بازی است، ولی بیشتر اوقات از اینکه پاسخ‌ها چقدر دقیق منعکس‌کنندهٔ شخصیت واقعی مردم و خود شماست، متعجب خواهید شد. این بازی پل ارتباطی بین دوستان، خانواده و عشاق است، شما را به هم نزدیک‌تر کرده و کمک می‌کند تا همدیگر را بهتر درک کنید. این بازی‌ها راه را برای صحبت در مورد موضوعاتی باز می‌کند که به‌نظر دشوار، حساس و غیرمجاز می‌رسیدند.

خواندن کتاب بازی های خودشناسی کوکولوژی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند در جمع‌های خود دربارهٔ مسائل جالب صحبت کنند و بازی‌های مهیجِ معنادار انجام دهند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازی های خودشناسی کوکولوژی

«روزی پرنده آبی رنگی ناگهان از پنجره وارد اتاق شما می‌شود و در اتاق محبوس می‌شود. این پرنده گم شده به گونه‌ای شما را جذب می‌کند و شما مصمم به نگهداری او می‌شوید. ولی در کمال تعجب، روز بعد رنگ پرنده آبی به زرد تغییر کرده، این پرنده خارق‌العاده هر شب رنگش تغییر می‌کند. در روز سوم قرمز روشن می‌شود و روز چهارم کاملاً سیاه وقتی در روز پنجم از خواب بیدار می‌شوید چه رنگی پیدا کرده؟

۱. تغییر رنگ نداده و هنوز سیاه است.

۲. به رنگ آبی اولیه برمی‌گردد.

۳. پرنده سفید می‌شود.

۴. پرنده طلایی‌رنگ می‌شود.

پرنده که به اتاق شما پرواز کرد، نماد نیک‌بختی می‌باشد. ولی یکباره تغییر رنگ داده و شما را نگران می‌کند که شاید این خوشبختی پایدار نباشد. واکنش شما به موقعیت به‌وجود آمده بیان‌کننده چگونگی برخورد شما در زمان‌های سخت و دودلی در زندگی واقعی می‌باشد.

۱. افرادی که گفتند پرنده سیاه باقی می‌ماند، نگاه بدبینانه‌ای نسبت به زندگی دارند. آیا شما از جمله افرادی هستید که وقتی اتفاق بدی برایتان رخ داد فکر می‌کنید که وضع به‌وجود آمده هیچ وقت به حال طبیعی بازنمی‌گردد. شاید بهتر باشد فکر کنید حالا که اوضاع به این بدی شده دیگر بدتر نخواهد شد. باید به‌خاطر بسپارید که هیچ بارانی نیست که تمام نشود و هیچ شب تاریکی نیست که سپیده‌دم نداشته باشد.

۲. افرادی که گفتند پرنده آبی می‌شود، اشخاصی خوشبین و اهل عمل می‌باشند. باور شما بر این است که زندگی مخلوطی از خوب و بد است و جنگیدن با واقعیت سودی نخواهد داشت. ناسازگاری‌ها را با آرامش قبول می‌کنید و بدون دغدغه و ناراحتی خیال اضافی، اجازه می‌دهید که دوره بحران مسیر خودش را طی کند. این طرز نگرش به آینده اجازه می‌دهد که ناراحتی‌ها را بدون متلاشی شدن زندگی‌تان سپری کنید.

۳. کسانی‌که گفتند پرنده سفید می‌شود، انسان‌هایی قاطع و خونسرد می‌باشند که در هنگام بحران وقت تلف نمی‌کنند و دچار هیجان و تردید نشده و قاطعانه تصمیم می‌گیرند. اگر موقعیت خیلی وخیم شد، احساس می‌کنند که بهتر است جلوی ضرر را گرفته و به‌دنبال مسیری دیگر برای اهداف خود بروند و در باتلاق تأسف بیهوده غوطه‌ور نمی‌شوند.

نتیجه این روش فعالانه و پویا این است که همه چیز طبیعتا به نفع شما پیش می‌رود.

۴. اشخاصی که گفتند پرنده طلایی می‌شود را می‌توان جسور تعریف کرد. فشار برای شما مفهومی ندارد. برای شما هر بحرانی یک موقعیت می‌باشد. می‌توان شما را با ناپلئون مقایسه کرد که گفت «غیرممکن؛ این عبارت فرانسوی نیست». ولی باید مراقب باشید که اعتماد به نفس بدون حد شما، کار دستتان ندهد. فاصله بسیار کمی بین حماقت و جسارت وجود دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
فاصله بسیار کمی بین حماقت و جسارت وجود دارد.
زینب دهقانی
ناسازگاری‌ها را با آرامش قبول می‌کنید و بدون دغدغه و ناراحتی خیال اضافی، اجازه می‌دهید که دوره بحران مسیر خودش را طی کند. این طرز نگرش به آینده اجازه می‌دهد که ناراحتی‌ها را بدون متلاشی شدن زندگی‌تان سپری کنید.
زینب دهقانی

حجم

۴۶۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۴۶۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان