دانلود و خرید کتاب دیدنی های خواندنی؛ رنگو جاستین فانتس ترجمه نیلوفر امن‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیدنی های خواندنی؛ رنگو اثر جاستین فانتس

کتاب دیدنی های خواندنی؛ رنگو

معرفی کتاب دیدنی های خواندنی؛ رنگو

کتاب دیدنی های خواندنی؛ رنگو نوشتهٔ جاستین فانتس و ران فانتس و ترجمهٔ نیلوفر امن‌زاده است و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است. این داستان، ماجرای آفتاب‌پرستی است که با قهرمان‌شدن، هویت حقیقی‌اش را کشف کرد. شاید از خود بپرسید: «چطور ممکنه؟‌» ورق بزنید و جواب سؤالتان را بگیرید. تا کتاب را نخوانید، افسانهٔ مارمولکی تنها به نام رنگو را نخواهید دانست!

درباره کتاب دیدنی های خواندنی؛ رنگو

هر سال کلی انیمیشن در جهان ساخته می‌شود و ما کلی انیمیشن جدید می‌بینیم. کلی داستان جدید، شخصیت‌های جدید و فضاهای جدید از راه می‌رسند، ولی فرصت نداریم با همهٔ آن‌ها آشنا شویم. اینجاست که از بین آن‌ها انتخاب می‌کنیم؛ مثلاً آن‌هایی را می‌بینیم که جایزه‌های بسیاری برده‌اند یا آن‌هایی که در سایت‌های معتبر نمره‌های بالایی دارند یا حتی دوست‌ها و همکلاسی‌ها پیشنهاد کرده‌اند. انتخاب ساده نیست ولی تا دلتان بخواهد راهنما وجود دارد!

حالا اگر بشود جور دیگری هم رفت سراغ این انیمیشن‌ها چی؟ اگر چند نفر که عاشق بچه‌ها و انیمیشن‌ها و کتاب‌ها هستند، فکر بکری به سرشان زده باشد چی؟ مثلاً خواندن فیلم‌های انیمیشن! عجیب است، نه؟ دیدنی‌های خواندنی دقیقاً چنین چیزی است. کتاب‌هایی که داستان انیمیشن‌های مشهور و مهمی را تعریف می‌کنند که هم کلی جایزه برده‌اند، هم کلی طرف‌دار دارند و هم کلی آدم متخصص کاربلد تأییدشان کرده‌اند. داستان‌هایی دربارهٔ مهم‌ترین مسائلی که از کودکی تا وقتی آدم‌بزرگ شویم همراه ماست. از احساسات درونی بگیر تا آرزوهای شخصی؛ از افسانه‌های قدیمی تا راه و رسم زندگی در دنیا.

شاید با خودتان بگویید که وقتی انیمیشنی را دیده باشیم، دیگر چرا باید داستانش را بخوانیم؟ بله، بله، سؤال مهمی‌ است که جوابش یک کلمه است: تخیل! با خواندن داستان این شمایید که دوباره همه‌چیز را تخیل می‌کنید. شاید قهرمان قصه در ذهن شما قیافهٔ متفاوتی داشته باشد، شاید فضاها را جور دیگری تصور کنید، شاید حتی تخیل شما به‌کل با انیمیشنی که دیده‌اید فرق کند. تازه ممکن است آن را ندیده باشید. خلاصه، این بار موقع خواندن، شما کارگردان قصه‌اید و فیلم خودتان را تخیل می‌کنید. راستی که خیلی کیف دارد.

این جلد از مجموعهٔ دیدنی های خواندنی داستان رنگو است.

خواندن کتاب دیدنی های خواندنی؛ رنگو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دیدنی های خواندنی؛ رنگو

«کمتر قهرمانی است که زندگی‌اش را در جعبه‌ای شیشه‌ای شروع کند؛ ولی رَنگو از آن قهرمان‌های معمولی نبود. آفتاب‌پرست خانگی بود و در تراریوم۲ زندگی می‌کرد. در این اسارت، تنها همدمش عروسکی بی‌سر، بی‌پا و یک‌دست بود؛ همچنین یک ماهی کوکی به نام آقای تیمز و نخلی پلاستیکی و سوسکی مُرده به نام دکتر مارکس.

رنگو خودش را بازیگری می‌دید با تخیلی قدرتمند و با کمک این توانایی، انواع و اقسام نمایش‌ها را طراحی می‌کرد تا با هم‌بازی‌هایش اجرا کند.

مارمولکِ تنها، که پردهٔ نمایشش برگ‌های نخل بود، جدیدترین اجرایش را آغاز کرد. «صحنه چیده شده؛ هوای شب پر از دلهره است. شاهزاده‌خانم، تک‌وتنها در اتاقش آمادهٔ رویارویی با سرنوشتش می‌شود.»

رنگو صدایش را نازک و زنانه کرد و از طرف عروسک حرف زد. «آدم بهتر است غذای کِرم‌ها شود تااینکه بی‌عشق زندگی کند.»

رنگو در حال بیان روایت نمایشی‌اش لیوانی را هُل داد سمت دست عروسک. «دست می‌بَرَد سمت جام زهر. در همین حال، مالوولیوی تبهکار، در حال دسیسه‌چینی برای رسیدن به تاج‌وتخت است.»

رنگو فوری اشاره‌ای به آقای تیمز کرد که نقش مالوولیوی تبهکار را بازی می‌کرد؛ بعد خنده‌ای بی‌رحمانه و شرورانه سر داد.»


نظرات کاربران

سیامک
۱۴۰۱/۰۹/۰۹

👍👍👍👍

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۸۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان