دانلود و خرید کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن جوزف انگوین ترجمه شاهین غفاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن اثر جوزف انگوین

کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن

معرفی کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن

کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن نوشتهٔ جوزف انگوین با ترجمهٔ شاهین غفاری در موسسه انتشاراتی فلسفه منتشر شده است.

درباره کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن

نویسنده در مقدمهٔ کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن توضیح می‌دهد این کتاب نوشته شده تا به شما کمک کند که هر آنچه در تمام زندگی به دنبالش بوده‌اید را پیدا کنید و پاسخ تمام سؤالاتتان را بیابید. بعد از خواندن این کتاب، همان شخص سابق نخواهید ماند. تنها چیز ثابت در زندگی، تغییر است. رشدکردن، فرایند اجتناب‌ناپذیر زندگی است و امکان ندارد بعد از خواندن این کتاب تغییر نکنید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا از حقیقتی که در درون خود از آن آگاهید، رونمایی کنید و احساساتی که تمام عمر به دنبالشان بوده‌اید را کشف کنید.

نویسنده توضیح می‌دهد در این کتاب معنای دیگری از حقیقت را به شما نشان خواهد داد. 

خواندن کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به کتاب‌هایی دربارهٔ شناخت مغز پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن

«نمی‌خواهم بگویم هر آن‌چه که تحمل می‌کنیم کاذب و ساخته ذهن خودمان است. بدبیاری‌ها و رخدادهای وحشتناک هر روز برای افراد زیادی رخ می‌دهند. باوجودآنکه دردهای زیادی را در زندگی خود تجربه می‌کنیم اما رنج بردن، انتخاب خود ماست. به‌بیان‌دیگر، از دردها نمی‌توان اجتناب کرد اما واکنشی که به رویدادها و شرایط پیرامون نشان می‌دهیم به انتخاب ما بستگی دارد. ما انتخاب می‌کنیم که رنج ببریم یا نبریم.

بودایی‌ها می‌گویند هر بار که یک رویداد منفی را تجربه می‌کنیم، دو تیر به سمت‌مان پرتاب می‌شود. برخورد فیزیکی با یک تیر، دردناک است. برخورد با تیر دوم که تیر احساسی است، حتی دردناک‌تر است (این همان رنج بردن است).

بودا توضیح می‌دهد «در زندگی نمی‌توانیم همیشه تیر اول را کنترل کنیم اما تیر دوم، چیزی نیست جز واکنش ما به تیر اول. تیر دوم، انتخابی است.»

وقتی چند سال قبل برای اولین بار این نقل‌قول را از بودا شنیدم، گیج شدم زیرا باوجودآنکه معنای آن را درک کردم اما نمی‌دانستم که چطور باید آن را در زندگی خود به‌کار گیرم. آخر بدیهی است که وقتی به یک نفر حق انتخاب داده شود که از بین رنج بردن و نبردن یکی را انتخاب کند، اگر عقل سلیمی داشته باشد، رنج نبردن را انتخاب می‌کند.

اما چطور می‌توانستم انتخاب کنم که رنج نبرم؟ اگر به این سادگی بود، هیچ‌کس از هیچ‌چیز رنج نمی‌برد. سال‌ها بعد به این درک جدید رسیدم که رنج از کجا سرچشمه می‌گیرد و توانستم آن را در منبعش متوقف کنم.

وقتی سفر خودبه‌سازی را آغاز کردم، به دریایی از آموزه‌ها، تحقیقات و روش‌ها برخورد کردم که به غلبه بر مشکلات کمک می‌کردند. ده‌ها و شاید صدها کتاب خواندم، به مطالعه روانشناسی پرداختم، نزد درمان‌گران رفتم، به سخنان رهبران فکری گوش کردم، عادت‌های خود را تغییر دادم، ساعت چهار صبح بیدار می‌شدم، رژیم غذایی‌ام را تغییر دادم، منظم‌تر و هدفمندتر شدم، لایه‌های ناشناخته وجودم را کنکاش کردم، تیپ‌های شخصیتی مختلف را مرور کردم، هر روز مدیتیشن می‌کردم، به گوشه‌نشینی‌های معنوی پرداختم، از مرشدان معنوی پیروی و در مورد مذاهب باستانی تحقیق کردم.

سرسختانه در پی یافتن پاسخی بودم زیرا می‌خواستم بدانم که چگونه در زندگی خود به رنج پایان دهم و به دیگران نیز در این راه کمک کنم. با آنکه بعضی از موارد بالا به پیشرفت تدریجی من کمک کردند اما رنجم را پایان ندادند. هر روز احساس ترس، اضطراب، ناکامی، رنجیدگی، خشم و سنگینی داشتم. حتی باوجود انجام تمام این کارها همچنان پاسخم را کشف نکردم و اگر بخواهم صادقانه بگویم، حتی نسبت به قبل از شروع این اقدامات، بیشتر احساس گم‌گشتگی می‌کردم.»

نظرات کاربران

علی
۱۴۰۱/۱۰/۱۴

کتاب هم حاوی مطالب مفیدی از اندیشه بودایی است و هم حاوی مطالب اثبات نشده و غیر علمی است. . نویسنده علت اصلی رنج را فکر کردن می‌داند. هر چقدر بیشتر مشغول فکر کردن باشیم، بیشتر دچار احساسات منفی میشویم. . چند درس از

- بیشتر
ashkan
۱۴۰۱/۱۱/۲۳

این کتاب علاوه بر اینکه حس و حال مثبتی ایجاد میکند بلکه دید شما را به ان چیز هایی که به شما گفته شده هم تغییر می دهد و باعث میشود به زندگی شادتری داشته باشید و از لحظات عمرتون

- بیشتر
مسیحا
۱۴۰۲/۰۴/۱۶

این کتاب خیلی در من تاثیرگذاشت و وااقعا همونطور که نویسنده گفتند دیگه اون آدم سابق نیستم :))

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۵)
بودایی‌ها می‌گویند هر بار که یک رویداد منفی را تجربه می‌کنیم، دو تیر به سمت‌مان پرتاب می‌شود. برخورد فیزیکی با یک تیر، دردناک است. برخورد با تیر دوم که تیر احساسی است، حتی دردناک‌تر است (این همان رنج بردن است). بودا توضیح می‌دهد «در زندگی نمی‌توانیم همیشه تیر اول را کنترل کنیم اما تیر دوم، چیزی نیست جز واکنش ما به تیر اول. تیر دوم، انتخابی است.»
𝖄𝖔𝖚𝖘𝖊𝖋
آنان که هنوز گمشده خود را در درون خویش می‌جویند، قابل‌ستایش‌اند. این یعنی امید هنوز زنده است. بدون امید، هیچ‌چیز نداریم.
کاربر ۲۴۰۱۰۰۳
تنها چیز ثابت در زندگی، تغییر است.
Nino
شریل سنبرگ می‌گوید «تا وقتی آگاه نشوید، نمی‌توانید تغییر کنید و وقتی آگاه شدید، چاره‌ای جز تغییر کردن ندارید.»
کاربر ۵۵۸۹۹۰۶
"من فکر می‌کنم و فکر می‌کنم و فکر می‌کنم، با این فکرها میلیون‌ها بار شادی را از خود راندم اما حتی یک‌بار هم آن را به سمت خویش فرانخواندم."
سورینام
هر چه‌قدر کمتر فکر کنیم، هیجانات مثبتی که در آن لحظه احساس می‌کنیم، قوی‌تر خواهند بود.
کاربر ۲۴۰۱۰۰۳
"من فکر می‌کنم و فکر می‌کنم و فکر می‌کنم، با این فکرها میلیون‌ها بار شادی را از خود راندم اما حتی یک‌بار هم آن را به سمت خویش فرانخواندم." جاناتان سفران فوئر
کاربر ۲۴۰۱۰۰۳
«ما فقط به‌اندازه یک فکر با آرامش، عشق و شادمانی فاصله داریم؛ که حاصل وضعیت عدم تفکر هستند. " دیکن بتینگر
کاربر ۲۴۰۱۰۰۳
فکرکردن فقط زمانی بر روی ما کنترل پیدا می‌کند که آن را باور کنیم. تفکر خود را باور نکنید تا از رنج رها شوید.
یاسین زراسوند
این محتوای تفکر ما نیست که موجب استرس‌مان می‌شود بلکه مدت‌زمان آن است.
کاربر ۲۴۰۱۰۰۳

حجم

۹۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۹۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان