دانلود و خرید کتاب رهنمودهایی بر آموزش حروف الفبا در مراکز پیش دبستانی و اول ابتدایی زینب رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهنمودهایی بر آموزش حروف الفبا در مراکز پیش دبستانی و اول ابتدایی اثر زینب رضایی

کتاب رهنمودهایی بر آموزش حروف الفبا در مراکز پیش دبستانی و اول ابتدایی

معرفی کتاب رهنمودهایی بر آموزش حروف الفبا در مراکز پیش دبستانی و اول ابتدایی

کتاب رهنمودهایی بر آموزش حروف الفبا در مراکز پیش دبستانی و اول ابتدایی نوشتهٔ زینب رضایی، سام ملکی، مریم قلمباز و نفیسه یزدانی است که در نشر عطران منتشر شده است. 

درباره کتاب رهنمودهایی بر آموزش حروف الفبا در مراکز پیش دبستانی و اول ابتدایی

در کشورهای امروزی که همه به سمت پیشرفت و تکامل در تلاش هستند، نمی‌توان نسبت به نهاد آموزش‌وپرورش کم‌توجهی کرد؛ چرا که از ارکان اصلی هر کشوری تحصیلات بالای افراد آن جامعه و سیستم پویای تربیتی و آموزشی است. به عبارتی، اساس و استمرار جوامع بشری از دیرباز بر شالودهٔ آموزش‌وپرورش استوار بوده است و هر چه گردونهٔ تاریخ به جلو می‌رود، روزبه‌روز بر اهمیت و نقش اساسی آن افزوده می‌شود. این نهاد وظیفهٔ مهم تعلیم‌وتربیت آدمیان را به دوش می‌کشد و ترقی و سعادت جوامع در گرو کارکرد صحیح، سالم و پویای آن است.

یکی از اهداف عمدهٔ نظام آموزشی ایران، پرورش حس زیبایی‌شناختی کودکان، در تمام مراحل است. منظور از حس زیبایی‌شناختی، ایجاد قوه ادراک زیبایی‌ها در کودکان است. به‌عبارت‌دیگر کودک باید بتواند زیبایی‌ها را درک  کند و از آن‌ها لذت ببرد. زیبایی‌ها ارتباط مستقیمی با هنر دارند. ادراک زیبایی یک جنبه آموزش هنر است و در امتداد آن خلق زیبایی‌ها است. کودکان در نظام آموزشی باید بتوانند آثار زیبا و بدیعی خلق کنند تا دیگران هم از آن‌ها لذت ببرند. باتوجه‌به این مسئله، هدف عمدهٔ تعلیم‌وتربیت ایران، ارائه آموزش هنر و خلاقیت در دوره پیش‌دبستانی به‌عنوان یکی از ابعاد مهم درسی عنوان شده است. خط و حروف الفبا نیز از ضروریات آموزش است که در دورهٔ پیش‌دبستانی توسط مربیان آموزش داده می‌شوند. کتاب رهنمودهایی بر آموزش حروف الفبا در مراکز پیش دبستانی و اول ابتدایی اطلاعات کاملی دربارهٔ راه‌های اصولی آموزش در مراکز پیش‌دبستانی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

خواندن کتاب رهنمودهایی بر آموزش حروف الفبا در مراکز پیش دبستانی و اول ابتدایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مربیان مراکز پیش‌دبستانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رهنمودهایی بر آموزش حروف الفبا در مراکز پیش دبستانی و اول ابتدایی

«یادگیری زبان

سر منشاء یادگیری زبان، یادگیری الفبای آن است. اساسی‌ترین گام جهت آموزش یک زبان، یادگیری الفبا است و این مهم اگر به شیوه‌ای مطلوب بسترسازی شود می‌تواند زمینه یادگیری موثرتر، بادوام‌تر و لذت‌بخش‌تر باشد. در این خصوص، استفاده از تصاویر گویا و ملموس می‌تواند تاثیر بسزایی در روند یادگیری، چه در مورد کودکان و چه افراد بزرگسال ایجاد کند و سرعت پیشرفت یادگیری را تسهیل بخشد. البته نمونه‌های موجود به زبان فارسی محدود بوده و تصاویر استفاده شده اغلب تکراری و فاقد جذابیت لازم برای کودکان‌اند. از این رو، تهیه و تدوین فرهنگ الفبای تصویری فارسی برای کودکان با هدف گردآوری تصاویر عینی، ملموس، جذاب و مرتبط با هر یک از گونه‌های حروف الفبا که تفاوت ایجاد می‌کند (در ابتدا، وسط و پایان واژگان) می‌تواند گامی مثبت جهت رفع این کمبودها و جبران نقایص مذکور باشد. اساسی‌ترین هدف این پژوهش، تسهیل‌سازی در روند یادگیری حروف الفبا با به کارگیری تصاویر ملموس، جذاب و مرتبط با آن حروف می‌باشد. اهمیت املا در این است که دانش‌آموز بار معنی واژه‌هایی که شنیده است را بدون کم و کاست بنویسد. الفاظ و واژه‌ها باید به خوبی مقصود نویسنده را بیان کنند و بازگوکننده مقاصد و نیت او باشند. از این جهت است که از دیرباز «املا» را در مدارس تدریس می‌کرده‌اند و برای درست نوشتن قواعدی به دست آورده‌اند و کتابهایی در این باره تدوین کرده‌اند(دی فیتر و وینسلر، ۲۰۰۹). در این زمینه باید گفت که در برنامه آموزشی دوره دبستان اهدافی چون آموزش صورت صحیح نوشتاری واژه‌ها و جمله‌های زبان فارسی، تشخیص اشکالات املایی دانش‌آموزان و رفع آنها، تمرین آموخته‌های نوشتاری دانش‌آموزان در رونویسی برای درس اما در نظر گرفته شده است. البته اما دانش‌آموزان را یاری می‌کند تا مهارت های خود را در زمینه‌هایی مانند گوش دادن با دقت، تمرکز و توجه داشتن به گفتار گوینده (معلم)، آمادگی لازم برای گذر از رونویسی(نوشتن غیرفعال) به جمله نویسی و انشا (نوشتن فعال نیز تقویت نمایند (کریمی و علیزاده، ۲۰۱۳).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

حجم

۵۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان