دانلود و خرید کتاب نیروی قصد وین دایر ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نیروی قصد اثر وین دایر

کتاب نیروی قصد

معرفی کتاب نیروی قصد

خلاصه‌کتاب نیروی قصد نوشتهٔ وین دایر و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. این کتاب به شما می‌گوید با تغییر نگرشتان می‌توانید همهٔ زندگی‌تان را تغییر دهید.

درباره خلاصه‌کتاب نیروی قصد

چگونه از انرژی‌های مثبت جهان به نفع خود استفاده کنید؟

در جهان نیرویی نامرئی به نام «قصد» وجود دارد که تمامی عناصر هستی و موجودات عالم را همچون حلقه‌های یک زنجیر با یکدیگر مرتبط نگه می‌دارد. غیر از انسان، تمامی موجودات با نیروی قصد در ارتباط هستند؛ اما انسان به ‌خاطر ۶ ویژگی منحصر به فردی که دارد، گاهی اوقات اتصال خود را با سرمنشأ این نیرو قطع می‌کند. افرادی که به این نیرو متصل هستند، در مسیر اهداف خود بدون توقف حرکت کرده و هیچ چیزی باعث انصراف آن‌ها از رسیدن به اهدافشان نمی‌شود. در مقابل، افرادی که زندگی متوسطی را پشت سر می‌گذارند، قادر به اتصال به این نیروی قدرتمند و کیهانی نیستند.

اما نیروی قصد چیست؟ «قصد» نیرویی قدرتمند در عالم هستی است که با کمک آن می‌توانید هر هدفی را که در سر دارید، به سرانجام برسانید.

اغلب کسانی که در لحظاتی خاص با الهاماتی عجیب روبه‌رو می‌شوند، با این نیرو آشنا هستند. بسیاری از محققانی که در مورد نیروی قصد تحقیق کرده‌اند، بر این باور هستند که ویژگی‌هایی مانند خلاقیت و هوشمندیِ انسان نه‌تنها مربوط به کارکرد مغز نیست، بلکه برگرفته از اتصال به یک نیروی متعالی است. نیروی قصد در رویش یک بذر، در دل یک کوه و حتی در ذرات کوچک باران نیز وجود دارد. اگر بذر یک گیاه را در دست بگیرید، شاید در همان لحظه نتوانید درختی عظیم را در قالب او ببینید؛ اما مطمئن هستید که همان بذر کوچک هدفی جز باروری و تبدیل‌شدن به درخت ندارد. این همان نیروی قصد است که در تمامی اجزای هستی وجود دارد. در نیروی قصد هیچگونه خطایی نخواهید دید؛ مثلاً بذر درخت سیب هرگز تبدیل به درخت گلابی یا هلو نخواهد شد.

همان نیرویی که بدون آگاهی شما باعث رشد ناخن‌ها و یا پیری و مرگ می‌شود. در واقع «قصد» تنها تصمیم ‌گیرنده‌ای است که در همه ‌جا وجود دارد و مکانی نیست که از آن خالی باشد. با این ‌حال بسیاری از ما اتصال خود را با نیروی قصد از دست داده‌ایم و زندگی‌مان سرشار از کمبودها و نقایصی شده است که ما را ناتوان و مأیوس کرده‌اند. نکته اینجاست که آنچه باعث جدایی شما از این نیروی مرموز و قدرتمند می‌شود، فقط باور خودتان است. به عبارت دیگر، تنها راهی که می‌توان جریان این نیرو را متوقف کرد، باور به این موضوع است که شما جدا، تنها و مستقل از جهان پیرامون خود هستید.

با این ‌حال می‌توان مجدداً نیروی قصد را فعال کرد تا به کمک آن در تمامی جنبه‌های زندگی‌تان به درستی هدایت شوید. موضوع این کتاب نیز در مورد برقراری مجدد اتصال با نیروی قصد است تا از این طریق بتوانید به همهٔ چیزهایی که دوست دارید، دست پیدا کنید. قبل از هر چیز باید بدانید که چرا و چگونه اتصال خود را با این نیروی بیکران از دست داده‌اید و چگونه می‌توانید آن را مجدداً فعال کنید.

خواندن خلاصه‌کتاب نیروی قصد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند از انرژی‌های مثبت جهان به نفع خود استفاده کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب نیروی قصد

«حیوانات و گیاهان هرگز از نیروی قصد چیزی نمی‌پرسند و تنها بر اساس اتصالی که به این منبع انرژی دارند، رفتار می‌کنند؛ اما انسان‌ها با وجود اینکه توانایی‌های بیشتر و کارکرد مغزی بالاتری دارند، از این نیرو جدا شده‌اند. دلیل این امر، برخورداری از ۶ ویژگی نفس انسان است که در او تجربه جدا بودن را ایجاد می‌کند.

این ۶ ویژگی عبارت‌اند از:

۱. دارایی‌هایی که در اختیار دارید و بر اساس آن‌ها خود را توصیف می‌کنید؛

۲. مهارت‌هایی که کسب می‌کنید و هستیِ وجودی خود را بر اساس آن مهارت‌های فردی تعریف می‌کنید؛

۳. باورها و طرز فکری که دیگران در مورد شما دارند؛

۴. خصوصیات فیزیکی که بر آن مبنا بین خود و دیگران تفاوت قائل می‌شوید؛

۵. احساس جدایی بین خودتان و آرزوهایی که دارید؛

۶. باور به جدایی از خدا یا منشأ هستی.

اگر نیروی قصد را مانند دستگیره‌های یک قطار تصور کنید، شما همچون کودکی هستید که به خاطر قد کوتاهتان نمی‌توانید به آن دستگیره‌ها دسترسی داشته باشید. با این حال، با کمک بزرگ‌ترها یا ایستادن بر روی یک پایه می‌توان از آن دستگیره‌ها برای حفظ تعادل استفاده کرد. به همین ترتیب، مراحلی وجود دارد که از طریق آن می‌توانید نیروی قصد را در زندگی خود فعال کنید. فعال کردن مجدد نیروی قصد شامل ۴ گام ضروری است که به تشریح هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

مرحله اول، ایجاد نظم در زندگی است. برای اینکه بتوانید هویت فردی خود را با نیروی قصد مرتبط نگه دارید، ابتدا باید جسمتان را پرورش دهید و خود را موظف به انجام وظایفی مانند ورزش، رژیم غذایی مناسب و تمریناتی خاص کنید. در واقع از طریق تربیت جسم می‌توانید بر نیروی اندیشه و تفکر خود نیز تأثیر بگذارید.

مرحله دوم، کسب دانش و تقویت نیروی خرد و تعقل است. جسم سالم در کنار تفکری درست و بر مبنای آگاهی می‌تواند دروازه ورود شما به قلمروی نیروی قصد باشد.

مرحله سوم، همراه ساختن فعالیت‌های خود با نیروی عشق است. بسیار اهمیت دارد که از انجام کاری لذت ببرید و آن را با عشق و علاقه انجام دهید. مثلاً اگر ورزشکار هستید، علاوه بر تقویت نیروی جسمانی و کسب دانش در مورد رشته ورزشی خود، حتماً باید این کار را با عشق و اشتیاق کامل انجام دهید.

مرحله چهارم تسلیم نام دارد. اگر مراحل قبلی را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید، جسم و ذهن شما وارد قلمروی نیروی قصد می‌شود. در این مرحله شما فقط اجرا کنندهٔ یک عمل خاص نیستید؛ بلکه همطراز با نیروی قصد در حال انجام کاری متعالی هستید. این مرحله حکم همان دستگیرهٔ قطار را دارد؛ اگر با کمک اطرافیان و یا ایستادن بر روی یک پایه توانستید به دستگیره دست یابید، حال باید اجازه دهید که قطارتان شما را به مسیری که مورد نظرتان است، برساند. در این مرحله باید تسلیم نیرویی شوید که جز رساندن شما به مقصد، هدف دیگری ندارد. به عبارتی اعتماد به این نیروی برتر، رمز موفقیت شماست.

در واقع انسان بر اساس ارادهٔ آزاد خود انتخاب می‌کند که به روح هستی متصل بماند یا اینکه همچنان خود را جدا و مُنفک تصور کند. اگر در زندگی خود با شرایطی مواجه شدید که برایتان خوشایند نیست، بدون تردید به خاطر جدا ماندن از نیروی قصد است. کلیه افکار ما همچون الگویی است که در ذهن کیهانی جای می‌گیرد. اگر فکر و ایده‌ای در ذهنتان وجود دارد که متناسب با روح متعالی شماست، نیروی قصد برای کمک دست به کار می‌شود. در این صورت هر چیزی که آرزو کنید، محقق خواهد شد. نیروی قصد همهٔ موانع را از میان برمی‌دارد و کمک می‌کند که خواسته شما در جهان به وقوع بپیوندد.»


معرفی نویسنده
عکس وین دایر
وین دایر
آمریکایی | تولد ۱۹۴۰ - درگذشت ۲۰۱۵

وین والتر دایر در دهم ماه می سال ۱۹۴۰ در ایالت میشیگان آمریکا متولد شد. او در خانواده‌ای نسبتا پرجمعیت زندگی می‌کرد و به جز خود دو برادر دیگر داشت. بعد از مدتی پدر آنها خانه و خانواده را ترک کرد و کمی بعد هم مادرشان هر سه پسر را به محل‌ نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست سپرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
کسانی که دائماً خود را با دیگران مقایسه می‌کنند، همواره در رنج و ناخوشی دست و پا می‌زنند
Alireza
اگر هدفی را انتخاب کرده‌اید، آن را برای نیت و مفهوم والایی که در ذهنتان دارید، دنبال کنید؛ نه برای جلب احترام و تأیید دیگران.
Alireza
وقتی احساس برتر بودن داشته باشید، این حس شما را به عقب خواهد کشاند
Alireza
توانایی دیدن زیبایی در تمام موقعیت‌های زندگی، چیزی است که به زندگی انسان معنا داده و از درد و رنج او می‌کاهد.
Alireza
بسیار اهمیت دارد که از انجام کاری لذت ببرید و آن را با عشق و علاقه انجام دهید.
Alireza
جسم سالم در کنار تفکری درست و بر مبنای آگاهی می‌تواند دروازه ورود شما به قلمروی نیروی قصد باشد
Alireza

حجم

۲۲٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

حجم

۲۲٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان