دانلود و خرید کتاب هتروتوپیای ایرانی محمد آقاسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هتروتوپیای ایرانی اثر محمد آقاسی

کتاب هتروتوپیای ایرانی

نویسنده:محمد آقاسی
انتشارات:نشر آرما
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هتروتوپیای ایرانی

کتاب هتروتوپیای ایرانی نوشتهٔ محمد آقاسی است. نشر آرما این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر چند روایت جامعه‌شناختی از زندگی مردم ایران در فضای مجازی را در بر گرفته است.

درباره کتاب هتروتوپیای ایرانی

کتاب هتروتوپیای ایرانی با هدف برداشتن گامی در راستای غنابخشی به مطالعات رسانه و با موضوع شناسایی، بررسی، تحلیل و نقد رسانه‌های نوین و پدیده‌های ارتباطی در مجموعه‌کتاب‌های «رسانا» منتشر شده است. این کتاب با ۵ روایت معتبر درمورد زندگی مجازی ایرانی آغاز شده و سپس مقصود خود از عبارت «هتروتوپیای ایرانی» را توضیح داده است. «اثر تلگرامی و شکل‌گیری سونامی افکار عمومی» عنوان فصل بعدی این کتاب است. محمد آقاسی کتاب خود را با پرداختن به موضوع‌های افکار عمومی اعتراضی ایرانی و نگرش دانشجویان به تأثیر شبکه‌های مجازی بر روابط خانوادگی به پایان رسانده است.

واژهٔ هتروتوپیا که در عنوان این کتاب به چشم می‌خورد، در فارسی معادل «دیگرجا» ذکر شده است. هتروتوپیا کلیدواژه‌ای است که می‌توان دربارهٔ آن در آثار افرادی مانند «میشل فوکو» مطالعه کرد. به بیانی ساده و دم‌دستی هتروتوپیا مفهومی است که برای توصیف برخی فضاهای نهادی و گفتمانی که به‌نوعی «دیگری» محسوب می‌شوند، استفاده می‌شود؛ فضاهای مشوش‌کننده، پرتأثیر، نامنطبق، متناقض یا تغییردهنده. هتروتوپیاها جهان‌هایی درون جهان‌های دیگر هستند که چیزهای بیرونی را بازتاب می‌دهند و آشفته می‌کنند. کشتی‌ها، قبرستان‌ها، میخانه‌ها، فاحشه‌خانه‌ها، زندان‌ها، باغ‌های باستانی، هفته‌بازارها، حمام‌های عمومی و... نمونه‌های هتروتوپیا هستند.

خواندن کتاب هتروتوپیای ایرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون فضای مجازی و تأثیرات آن در زندگی ایرانی‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب هتروتوپیای ایرانی

«گفت‌وگو دربارهٔ فضای مجازی، همچون اشعار سعدی شیرازی، سهل‌ممتنع است. از سویی، چون همه‌گیر و همه‌جایی شده است، همگان خود را محق می‌دانندکه دربارهٔ آن همچون محقق صحبت کنند. از دیگرسو، در این فضای جدید، پیچیدگی‌هایی وجود دارد که بحث دراین‌باره را دشوار می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۸ صفحه

حجم

۳۲۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان