دانلود رایگان کتاب بزرگداشت غدیر و عاشورا در سیره و بیان امام رضا علیه السلام مهدی صدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بزرگداشت غدیر و عاشورا در سیره و بیان امام رضا علیه السلام اثر مهدی صدری

کتاب بزرگداشت غدیر و عاشورا در سیره و بیان امام رضا علیه السلام

معرفی کتاب بزرگداشت غدیر و عاشورا در سیره و بیان امام رضا علیه السلام

کتاب بزرگداشت غدیر و عاشورا در سیره و بیان امام رضا علیه السلام نوشتهٔ مهدی صدری است. انتشارات دلیل ما این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر ۲ رویداد مهم تاریخ اسلام را از نظرگاه امام رضا (ع) بررسی کرده است.

درباره کتاب بزرگداشت غدیر و عاشورا در سیره و بیان امام رضا علیه السلام

کتاب بزرگداشت غدیر و عاشورا در سیره و بیان امام رضا علیه السلام در ابتدای خود آورده است که عید غدیر و عزای عاشورا از برترین و ارزشمندترین نمادهای ولایت، برائت و مهم‌ترین تجلی شعائر مذهبی به‌شمار می‌روند و اهتمام در بزرگداشت و برپاداشتن این ۲ وظیفهٔ همگان است. این کتاب در ۲ بخش نوشته شده است. بخش نخست به بزرگداشت عید غدیر و بیان فضیلت‌های آن و بخش آخر به اهمیت عزاداری پرداخته است.

مهدی صدری در این ۲ بخش این ۲ موضوع مهم را از دیدگاه امام هشتم شیعیان، حضرت امام رضا (ع)، نگاه و بررسی کرده است.

خواندن کتاب بزرگداشت غدیر و عاشورا در سیره و بیان امام رضا علیه السلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران تاریخ و دین اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب بزرگداشت غدیر و عاشورا در سیره و بیان امام رضا علیه السلام

«۱۲. گذشت از لغزش شیعیان در عید غدیر

وهو الیوم الذی یأمر اللّه‌ فیه الکرام الکاتبین أن یرفعوا القلم عن محبّی أهل البیت وشیعتهم ثلاثة أیام من یوم الغدیر، ولا یکتبون علیهم شیئا من خطایاهم کرامة لمحمد وعلی والأئمة علیهم‌السلام.

عید غدیر روزی است که خداوند به فرشتگانی که مأمور نوشتن اعمال هستند فرمان دهد که به احترام پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم، امیرمؤمنان و ائمه علیهم‌السلام تا سه روز قلم از دوستان و شیعیان آنان برداشته و از خطا و لغزش آنان چشم‌پوشی شود.

۱۳. غدیر عید اهل‌بیت علیهم‌السلام

وهو الیوم الذی جعله‌اللّه‌ لمحمد صلی‌اللّه‌علیه‌وآله وآله علیهم‌السلام وذوی رحمته[ رحمه ].

عید غدیر روزی است که خدا برای پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم و خاندانش و کسانی که مورد رحمت او واقع شده‌اند، قرار داده است.

۱۴. خیر دنیا و آخرت در روز غدیر

وهو الیوم الذی یزید اللّه‌ فی حال من عَبَد[ عَید ]فیه، ووسّع علی عیاله ونفسه وإخوانه، ویعتقه اللّه‌ من النار.

وهو الیوم الذی یجعل اللّه‌ فیه سعی الشیعة مشکورا، وذنبهم مغفورا، وعملهم مقبولا.

غدیر روزی است که هرکس در آن روز عبادت خدا را بجای آورده ـ و بنابر نقلی: آن را عید قرار داده ـ و بر خود، خانواده وبرادران دینی توسعه دهد، خدا بر ثروتش افزوده و او را از آتش جهنم آزاد نماید.

عید غدیر روزی است که خدا از سعی و تلاش شیعه تشکر نماید، گناهانشان را بیامرزد و کار نیک آنها را بپذیرد.

۱۵. برخی از نام‌ها و فضیلت‌های روز غدیر

وهو یوم تنفیس الکرب، ویوم تحطیط الوزر، ویوم الحباء والعطیة، ویوم نشر العلم، ویوم البشارة، والعید الأکبر، ویوم یستجاب فیه الدعاء، ویوم الموقف العظیم، ویوم لبس الثیاب ونزع السواد، ویوم الشرط المشروط، ویوم نفی الهموم[ الغموم ]، ویوم الصفح عن مذنبی شیعة أمیرالمؤنین، وهو یوم السبقة، ویوم إکثار الصلاة علی محمد وآل محمد[ صلوات‌اللّه‌علیهم‌اجمعین ]، ویوم الرضا، ویوم عید أهل بیت محمد[ علیهم‌السلام ]، ویوم قبول الأعمال، ویوم طلب الزیادة، ویوم استراحة المؤنین، ویوم المتاجرة، ویوم التودّد، ویوم الوصول إلی رحمة اللّه‌، ویوم التزکیة، ویوم ترک الکبائر والذنوب، ویوم العبادة.

عید غدیر روز زدودن و برطرف ساختن اندوه، روز محو گناه، روز بخشش و عطا، روز انتشار دانش، روز بشارت، بزرگ‌ترین عید، روز استجابت دعا و نیایش، روز موقف عظیم، روز پوشیدن لباس (نو و فاخر) و کنار گذاشتن لباس سیاه، روز شرط مشروط، روز دوری از غم و غصه، روز عفو و گذشت از گنهکاران شیعه، روز گرفتن جایزه مسابقه، روز بسیار صلوات فرستادن بر محمّد و آل‌محمّد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم، روز خوشنودی، روز عید خاندان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم، روز پذیرفته شدن اعمال، روز درخواست افزونی، روز آسودگی اهل ایمان، روز بازرگانی و تجارت (آخرت) ، روز محبت کردن و مهر ورزیدن، روز رسیدن به رحمت خدا، روز تزکیه (و تحصیل طهارت و پاکیزگی) ، روز کنار گذاشتن کبائر و گناهان و روز عبادت و بندگی خدا است.»

نظرات کاربران

S
۱۳۹۷/۰۱/۲۴

شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام حتماً بخوانید. اهمیت عید غدیر و همچنین محرم و مخصوصاً عاشورا و ثواب اعمال این دو روز بزرگ در قالب روایات و احادیث و بخصوص تأکید و سیره امام هشتم(ع) در مورد این دو

- بیشتر
F313
۱۳۹۷/۰۵/۲۲

احادیث این کتاب در مورد غدیر خیلی جالبه... چه روز بزرگی💚🌹 . ❤الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ❤ . ❤الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَ کَمَالَ دِینِهِ وَ تَمَامَ نِعْمَتِهِ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ عَلَیْهِ السَّلاَم‌❤

ماهان
۱۳۹۸/۰۵/۱۶

سپاس از طاقچه عزیز که این کتاب رو رایگان قرار داد. مطالعه اش در این ایام خالی از لطف نیست. یا علی🌷

خوابگزار
۱۳۹۶/۰۴/۱۰

دوستان زحمت کشیده و مقدمه کتاب را بخونند که نویسنده در آن انتشار و ترویج این کتاب را به محضر مادر امام هشتم حضرت نجمه خاتون سلام الله علیها تقدیم کرده.لطفا از هرگونه فرافکنی ، شایعه پراکنی و نیت خوانی

- بیشتر
jamal
۱۳۹۵/۰۶/۳۱

عالیه

Fatemeh
۱۳۹۵/۰۶/۳۰

خیلی خوب

علی
۱۳۹۵/۰۶/۳۰

عالی

حیدر حیدری
۱۳۹۵/۰۶/۳۰

عالی

زینب چراغی
۱۴۰۱/۱۲/۱۰

از اینکه کتاب های مذهبی به صورت رایگان در اختیار قرار گرفته بسیار سپاسگزارم و هر عزیزی که میخواد درباره اهمیت و بزرگداشت روز غدیر و روز عاشورا بداند این کتاب خواندنش خالی از لطف نیست سپاسگزارم

s_m
۱۳۹۵/۱۲/۱۵

ظاهرا کتاب های مذهبی فقط رایگان

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۲)
پسر شبیب! اگر برای چیزی گریان شدی برای حسین بن علی بن ابی‌طالب علیهم‌السلام گریه کن که آن حضرت را... سر بریدند!! و همراه آن حضرت هجده نفر از اهل‌بیت به شهادت رسیدند که در دنیا بی‌نظیر بودند. آسمان‌های هفتگانه و تمام زمین‌ها در عزای آن حضرت گریستند. چهارهزار فرشته برای یاری آن حضرت نازل شدند ولی هنگامی رسیدند که حضرت به شهادت رسیده بود، آنها نزد قبر آن حضرت پریشان و گردآلود (با حالت عزا) هستند تا هنگام قیام حضرت مهدی علیه‌السلام، آنان از یاران حضرت خواهند بود با شعار خونخواهی سیدالشهدا علیه‌السلام: «یا لَثَارَاتِ الْحُسَین» . پسر شبیب! پدرم از پدرش از جدش علیهم‌السلام نقل فرمود که: پس از شهادت جدّم امام حسین علیه‌السلام آسمان خون و خاک قرمز بارید!
سپیده دم اندیشه
اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکینَ بِوَلایةِ أَمِیرِ الْمُؤمِنِینَ وَالْأَئِمَّةِ علیهم‌السلام.
S
ای دعبل! هر کس در مصائب ما بگرید و بگریاند ـ حتی اگر یک نفر را ـ پاداش او بر خداست. ای دعبل! هر چشمی که در مصائب ما اشک بریزد و بگرید بر آنچه از دشمنان بر سر ما آمده خدا او را با ما محشور کند.
سپیده دم اندیشه
سلطان سریر ارتضا حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام
🍃🌷🍃
اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکینَ بِوَلایةِ أَمِیرِ الْمُؤمِنِینَ وَالْأَئِمَّةِ علیهم‌السلام.
شمع
هر درهمی که روز عید غدیر برای برادران مؤمن ـ که معرفت به ولایت دارند ـ خرج شود پاداش هزار درهم دارد. پس برادران مؤمن را از فضل و احسان خویش بهره‌مند ساز و هر مرد و زن با ایمان را شاد و مسرور نما.
S
پسر شبیب! اگر دوست داری ثوابی مانند شهدای کربلا داشته باشی، هرگاه از آن حضرت یاد نمودی بگو: «یا لَیتَنِی کنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیما» . یعنی ای کاش من هم با آنان بودم تا به فوزی عظیم نائل می‌گردیدم.
S
علی بن موسی الرضا علیه‌السلام
سپیده دم اندیشه
پسر شبیب! مردمان جاهلیت به احترام ماه محرم، جنگ و ستم را در این ماه ممنوع می‌دانستند ولی این امت نه احترام ماه و نه احترام پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله هیچ کدام را رعایت نکردند، ذریه آن حضرت را به شهادت رسانده، زنان خاندان رسالت را به اسارت گرفتند و اموال آنها را به یغما بردند، خدا هیچ‌گاه آنها را نیامرزد.
سپیده دم اندیشه
امام رضا علیه‌السلام به بزنطی فرمود: هر جا باشی روز عید غدیر خود را به مرقد امیرمؤمنان علیه‌السلام برسان؛ که خداوند برای هر مرد و زن با ایمان و مسلمان گناه شصت سال را می‌آمرزد، و دو برابر آنچه در ماه مبارک رمضان، شب قدر و شب عید فطر از آتش آزاد کرده، در عید غدیر آزاد می‌کند.
ماهان

حجم

۴۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۴۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
رایگان