دانلود و خرید کتاب بررسی حس رضایتمندی افراد از سکونتگاهشان در منطق فازی مریم ظفرناک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی حس رضایتمندی افراد از سکونتگاهشان در منطق فازی اثر مریم ظفرناک

کتاب بررسی حس رضایتمندی افراد از سکونتگاهشان در منطق فازی

نویسنده:مریم ظفرناک
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی حس رضایتمندی افراد از سکونتگاهشان در منطق فازی

کتاب الکترونیکی «بررسی حس رضایتمندی افراد از سکونتگاهشان در منطق فازی» نوشتهٔ مریم ظفرناک در انتشارات فرنام چاپ شده است.

درباره کتاب بررسی حس رضایتمندی افراد از سکونتگاهشان در منطق فازی

ارزیابی رضایت ساکنین از محیط‌های سکونتشان می‌تواند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش دستیابی به اهداف و ارزیابی موفقیت هر پروژه مسکونی مطرح شود. شناسایی عوامل مؤثر در میزان رضایت و نارضایتی سکونتی ساکنین، می‌تواند در جهت تحلیل وضع موجود سکونتی، تصمیمات آتی به‌منظور ارتقای سطح کیفی محدوده‌های سکونتی افراد و جلوگیری از تکرار نواقص در سایر مکان‌ها مؤثر واقع گردد.

این کتاب بنا دارد با استفاده از سیستم فازی مدلی را ارائه نماید که بر اساس آن بتوان آستانهٔ رضایتمندی افراد از محیط زندگی خود را با تکنیک وزن‌دهی به هرکدام از متغیرهای نامبرده استخراج نماید. . انتخاب منطق فازی از آن جهت است که تصمیم‌گیری انسان همواره با مفاهیم نادقیق و مبهم همراه است. منطق فازی به‌عنوان یک راهبرد مناسب می‌تواند این ابهامات را برطرف کند.

کتاب بررسی حس رضایتمندی افراد از سکونتگاهشان در منطق فازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به علاقه‌مندان به معماری و شهرسازی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب بررسی حس رضایتمندی افراد از سکونتگاهشان در منطق فازی

«چنانچه شرایط فعلی در سازگاری نزدیک با همان چیزی باشد که فرد برای نیازها و آرمان‌هایش تعریف کرده است، رضایتمندی حاصل می‌گردد. در غیر این صورت، دو حالت امکان‌پذیر است. حالت اول مربوط به افراد معتقد به تقدیر و سرنوشت است. این افراد با تطبیق دادن ناسازگاری از طریق تجدیدنظر کردن در نیازها و کاستن آرمان‌ها و یا از طریق تغییر ایجاد کردن در ارزیابی شرایط فعلی، رضایتمندی‌ش آن را ایجاد می‌کنند، حالت دوم مربوط به افرادی است که به هیچ طریقی نمی‌تواند خود را با شرایط فعلی سکونت که موجب ایجاد نارضایتی شده است وفق دهند. این افراد در بیشتر موارد، مستعد تلاش برای کاهش نارضایتی‌شان هم از طریق تجدیدنظر کردن در نیازها و هم به‌وسیله‌ی تغییر دادن شرایط در واحد مسکونی از طریق تعمیر و یا نقل‌مکان به شرایط مسکونی با سازگاری بیشتر هستند. در میان پژوهشگران، میزان رضایت از نواحی سکونتی و عوامل تأثیرگذار بر روی آن، کمتر از دیدگاه رفتاری بررسی‌شده است. ازجمله افرادی که در این زمینه کارکرده‌اند. می‌توان به آمریگو و آراگونز اشاره کرد که در سال ۱۹۹۷ تحقیقی بر روی رضایتمندی و ارزیابی سکونتی انجام دادند. آن‌ها سعی کردند تا مدل‌های رفتاری را که با درجه‌ی رضایتمندی سکونتی ارتباط معناداری دارند، شناسایی کنند. شرکت در فعالیت‌های واحد همسایگی و ملاقات‌های مکرر با همسایه‌ها با رضایتمندی سکونتی (با درصد بالایی) رابطه داشته است.

در دهه‌های اخیر، رضایتمندی در تحقیقات مرتبط با سنجش میزان کیفیت محیط در نواحی سکونتی مطرح‌شده است. ازآنجاکه کیفیت محیط¬های مسکونی شهری به‌صورت مفهومی سلسله مراتبی و چندبعدی عنوان‌شده است و کیفیت محیط از طریق چندین ویژگی اساسی توصیف می‌شود، لذا رضایتمندی نیز به‌صورت مفهومی با ویژگی‌های چندگانه مطرح می‌گردد.

رضایتمندی

تعریف

انسان‌ها از همان ابتداي پيدايش جوامع مجتمع‌های زيستی اوليه در پاسخ به يكي از اساسی‌ترین نيازهای طبيعی و فطری خويش سعی کرده‌اند محيط و دنيای ساخته شده خود را تحت كنترل درآورند. اين كنترل، خود را به صورت نظم، الگو و تشكيل محيط انسان ساخت منعكس نموده است. مفهوم رضایتمندي بر دامنه گسترده‌ای از تمایلات و مطلوبیت‌ها جهت رفع نیازهاي پایه و یا متعالی انسان اشاره دارد. بسیاري از افراد به چیزهایی که نمی‌توانند داشته باشند تمایل دارند و بنابراین به دلایل مختلف باید این نیازهاي خود را از مناطقی که تمایل کمتری نسبت به آن‌ها وجود دارد انتخاب و تأمین نمایند. وقتی آنچه را که تمایل داریم بتوانیم انتخاب و کسب نماییم، رضایتمان حاصل می‌شود. هرچند که ممکن این رضایتمندی طیف مطالعات اولیه مختلفی را پوشش دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان