دانلود و خرید کتاب مراقبت های دوران بارداری و پس از آن آرش قدوسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مراقبت های دوران بارداری و پس از آن اثر آرش قدوسی

کتاب مراقبت های دوران بارداری و پس از آن

نویسنده:آرش قدوسی
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مراقبت های دوران بارداری و پس از آن

کتاب مراقبت های دوران بارداری و پس از آن نوشتهٔ آرش قدوسی است و انتشارات فرنام آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ مراقبت‌های دوران بارداری و پس از آن در زنان مبتلا به تالاسمی و کم‌خونی‌های شایع است.

درباره کتاب مراقبت های دوران بارداری و پس از آن

مطالعه و دقت در نگاه قرآن به زن از بعد انسانی، این حقیقت را آشکار می‌سازد که زن در این بعد هیچ تفاوتی با مرد ندارد؛ زیرا خداوند انسان را آفرید و بنا بر قانون زوجیت او را به دو صنف زن و مرد تقسیم کرد؛ بنابراین، از جهت خلقت هیچ یک بر دیگری برتری ندارد.

قرآن زن را انسانی تکریم شده با وجودی کامل و شایستگی بسیار می‌داند. او انسانی است که خداوند ابزارهای هدایت را در اختیارش گذاشته تا به‌سوی سعادت و کمال ره‌بسپارد. او انسانی است مکلف که در همه موارد مخاطب قرآن قرار می‌گیرد

هدف از این مقدمه بیان این نکته است که به دلیل بیماربودن یک زن نمی‌توان توان و احساسات ذاتی را از او گرفت؛ مخصوصاً بیمارانی مانند تالاسمی که از بدو تولد با دارو و مشکلات ناشی از بیماری‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند و غالباً در حال جنگ و گریز با درمان و پیشگیری از عوارض داروها هستند. در کتاب مراقبت های دوران بارداری و پس از آن نویسنده توانایی بیمار تالاسمی را برای مادرشدن نشان می‌دهد.

خواندن کتاب مراقبت های دوران بارداری و پس از آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به زنان مبتلا به تالاسمی و کم‌خونی‌های شایع پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مراقبت های دوران بارداری و پس از آن

«تغییرات فرد باردار در طول حاملگی بسیار است و در اینجا به مختصری از تغییرات گردش خون و گوارش اشاره می‌شود:

ـ تغییرات سیستم قلبی- عروقی: سیستم قلب و عروق در طی بارداری تغییرات زیادی می‌کند. این تغییرات برای اکسیژن رسانی و تغذیه جنین در حال تکامل و رشد رحم ضروری است. با بالا رفتن دیافراگم قلب جابجا می‌شود. در جهت برآورد نیاز افزایش حجم رحم و اکسیژن رسانی به جنین برون ده قلبی و حجم خون پمپ شده به گردش خون عمومی ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. افزایش جریان خون به کلیه‌ها باعث افزایش خروج مواد زائد از بدن مادر و جنین می‌شود. افزایش ضربان قلب و حجم ضربه‌ای (۱۰ تا ۲۰ ضربه). افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی حجم خون. از هفته ۱۰ بارداری شروع می‌شود و در هفته ۳۴ به حداکثر خود می‌رسد. (در پاسخ به نیاز گردش خون و تغذیه بافت مادر و جنین).

ـ حجم پلاسما بیش از توده گلبول قرمز است (سطح هموگلوبین و هماتوکریت کاهش می‌یابد) (مصرف مکمل آهن ۶۰ تا ۸۰ میلی‌گرم در روز). افزایش شمارش گلبول‌های سفید (به طور متوسط بیش از ۱۵۰۰۰) یک هفته پس از زایمان به میزان طبیعی برمی‌گردد. افزایش فاکتورهای انعقاد خون. افزایش فشار ورید ران (بزرگ شدن رحم موجب فشار بر وریدهای اندام‌های تحتانی شده و ممکن است موجب رکود خون در اندام تحتانی بشود.) در سه ماه اول بارداری با توجه به فشار وارده به ورید اجوف تحتانی به دلیل بزرگ شدن رحم برون ده قلبی کاهش می‌یابد. هیپوتانسیون (کاهش فشارخون) در وضعیت دراز کشیده به پشت. تغییر وضعیت فرد باردار از وضعیت خوابیده به حالت ایستاده ممکن است کاهش برون ده قلبی رخ دهد. فشارخون افزایش نمی‌یابد. (محدوده طبیعی ۱۴۰/۹۰ میلی‌متر جیوه است) فشار ناشی از بزرگ شدن رحم موجب انسداد در بازگشت وریدی شده و از طرفی پروژسترون باعث انبساط عضلات می‌شود. (افزایش واریس‌ها) بیشترین افزایش برون ده در طی مرحله پیش از زایمان و زایمان رخ می‌دهد

ـ تغییرات گوارشی: تغییرات گوارشی هنگام بارداری منجر به رگورژیتاسیون (برگشت) محتویات معده و در صورت آسپیراسیون ریوی ایجاد پنومونیت اسیدی (عفونت ریه اسیدی) می‌کند. رحم بزرگ شده پیلور را به سمت بالا و عقب جابه‌جا می‌کند که موجب به تأخیر افتادن تخلیه معده می‌شود به علاوه پروژسترون حرکات معده را کاهش می‌دهد در نتیجه حجم مایع حتی در حالت ناشتا بالاست. به این ترتیب ریفلاکس مایع معده به داخل مری و ازوفاژیت بعد از آن در زنان باردار شایع است.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۲۰۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان