دانلود و خرید کتاب نقد فمینیسم از منظر نویسندگان غرب جمعی از محققان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقد فمینیسم از منظر نویسندگان غرب اثر جمعی از محققان

کتاب نقد فمینیسم از منظر نویسندگان غرب

معرفی کتاب نقد فمینیسم از منظر نویسندگان غرب

کتاب الکترونیکی «نقد فمینیسم از منظر نویسندگان غرب» اثری است از جمعی از محققان که به‌کوشش سیدجعفر حق شناس در انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) چاپ شده است.

درباره کتاب نقد فمینیسم از منظر نویسندگان غرب

این اثر حاوی مجموعه مقالاتی است که در فـضای جامعهٔ غرب در انتقاد از ابعاد نظری و عملـی فمینیـسم نگاشـته شـده است. لازم به ذکر است که در ترجمهٔ مقالات از ترجمهٔ تحت‌اللفظی خودداری شده و برگردانِ مفهومی و کلامی آن موردتوجه قـرار گرفتـه است. در برخــی از مقــالات پاورقی‌های توضــیحی افــزوده شــده و در مواردی که آیات قرآن کریم یا احادیث در متن مقاله ذکر شده است، آدرس و یا متن اصلی، در پاورقی اضافه شده است.

کتاب نقد فمینیسم از منظر نویسندگان غرب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر یه علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی و مطالعات زنان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب نقد فمینیسم از منظر نویسندگان غرب

«تضعیف نهاد خانواده به عنوان یک نهاد منسجم و متمایز اجتمـاعی باعث شد تا مردم پیوند زناشویی را قـراردادی هماننـد سـایر قراردادهـا فرض کرده، نظریه‌ی مورد تأکید فمینیست‌ها مبنی بر اینکه زن و مـرد باید دارای حقوقی برابر باشند تقویت شود. این تأکید بر تساوی حقوق و وظایف طرفین، متأسفانه به تضـعیف بیشـتر پیونـد زناشـویی و اغلـب کـاهش سرمایه‌گذاری زن و شوهر درباره آن، منتهـی می‌شود. همچنین این نظریه را که پیوند زناشویی، نوعی قرارداد اسـت، تقویـت کرده و از منافع شخصی طرفین به عنوان وسیله‌ای دفاعی، علیـه طـلاق حمایت می‌کند. از زنان و مردانی که به دنبال تقویت رابطه‌ی زناشویی نیستند، نمی‌توان انتظار داشت برای خوشبختی و سعادت یک خـانواده با یکدیگر مصالحه کنند، چه رسد به فداکاری.

 یکـی از زیان‌بارترین حمـلات علیـه خـانواده، تـلاش بـرای ارائـه تعریف جدید از خانواده است تعریفی که بر اساس آن، هر دو یا چنـد نفر که با یکدیگر و با هم زندگی می‌کنند و تعهـداتی مقابـل یکـدیگر دارند می‌توانند یک خـانواده باشـند. بـر ایـن اسـاس، تشـکیل خـانواده لزوماً نیازمند ازدواج با حضور یـک زن و مـرد و فرزنـدان نیسـت ایـن تعریف از خانواده می‌تواند گروهی از افراد منحـرف را کـه تعطـیلات آخر هفته را با هم به خوشگذرانی می‌پردازند نیز شامل شـود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
۶,۰۰۰
۵۰%
تومان