دانلود و خرید کتاب گیاهان دارویی همتعلی حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گیاهان دارویی اثر همتعلی حیدری

کتاب گیاهان دارویی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گیاهان دارویی

کتاب گیاهان دارویی نوشتهٔ همتعلی حیدری است. انتشارات فرنام این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر پژوهشی گیاهان استان فارس، ویژگی‌ها و خواص دارویی آن‌ها را بررسی کرده است.

درباره کتاب گیاهان دارویی

کتاب گیاهان دارویی پس از ارائهٔ کلیات تحقیق در فصل اول به‌سراغ ادبیات تحقیق رفته و توضیحات لازم را ارائه کرده و سرانجام در فصل ۳ یافته‌های خود را بازگو کرده است. در فصل ۳ درمورد گیاه دارویی دارچین و ویژگی‌های عمومی و خواص دارویی آن، فلفل، گزنه، گلپر، هل، هندوانهٔ ابوجهل، کلپوره، کرچک، ختمی، مرزه، مریم‌گلی، میخک، اسطوخدوس و... می‌خوانید. سدر، سیاه‌دانه، شنبلیله، شوید، زیره، زرشک و شیرین‌بیان هم از دیگر گیاهان دارویی این کتاب هستند. همتعلی حیدری به شرح ویژگی‌ها و خواص تعدادی دیگر از گیاهان استان فارس نیز پرداخته است.

فصل ۴ جمع‌بندی و نتیجه‌گیری کتاب حاضر است. این کتاب با هدف بررسی گیاهان دارویی استان فارس نوشته شده است.

خواندن کتاب گیاهان دارویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران درمان‌گری با گیاهان پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب گیاهان دارویی

«گیاهان دارویی یکی از منابع بسیار ارزشمند در گستره وسیع منابع طبیعی ایران هستند که در صورت شناخت علمی، کشت، توسعه و بهره برداری صحیح می توانند نقش مهمی در سلامت جامعه، اشتغالزایی و صادرات غیر نفتی داشته باشند. لذا به دلیل پتانسیل های موجود در کشور و بخصوص استان فارس امکان کشت گونه های زیادی از گیاهان دارویی با ارزش وجود دارد. در حال حاضرسطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان فارس در حدود ۳۲۰ هکتار و میزان تولید سالیانه ۳۷۰۰ تن محصول است. در این کتاب ۳۳ گونه از گیاهان دارویی رایج در مزارع و بیابان های استان مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.»

***

«مناطق جنوبی استان فارس به لحاظ برخورداری از شرایط اقلیمی و آب و هوای گرم برای کشت این محصول بسیار مناسب است. فراشبند، کازرون، لارستان، قیر و کارزین، مهر، خنج، فیروز آباد، داراب، جهرم، ممسنی و شیراز از جمله مهمترین شهرستان های پرورش دهنده صبر زرد در استان فارس است. به صبر زرد آلوئه ورا هم گفته می شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان