دانلود و خرید کتاب معمار شو سیدمحسن زینلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معمار شو اثر سیدمحسن زینلی

کتاب معمار شو

ویراستار:مهرداد صفایی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معمار شو

کتاب معمار شو نوشته سیدمحسن زینلی است و در انتشارات متخصصان منتشر شده است. 

درباره کتاب معمار شو

معماری مرز مشترک هنر و مهندسی است. شاید هم یک نوع خلاقیت که موجب تلاقی ظرافت و زیبایی با محاسبات مهندسی شده و علوم اجتماعی را هم در خود جای داده است. کتاب معمار شو می‌تواند مسیر پیش روی یک معمار را بیان کند و ماهیت هنر معماری، از بدو تولدش تا همین لحظه‌ای که شما در حال خواندن این سطر هستید را به طور خلاصه برای شما مشخص و شما را در فراگیری آن سرعت دهد. این کتاب شما را برای دانستن هرچه لازم است تبدیل به یک آرشیتکت حرفه‌ای بشوید آماده کرده و راه را به شما معرفی می‌کند و می‌کوشد بدون رفتن به دانشگاه هرآنچه قرار است در دانشگاه مفید واقع باشد را به شما بشناساند. فقط می‌ماند خلاقیت و رفتار که درون خودتان به دنبال تقویت آن باشید.

اگر شما دنبال انتخاب حرفهٔ آیندهٔ شما هستید و معماری در بین گزینه‌هاست یا دانسته معماری را انتخاب کرده و از علاقه‌مندان به معماری هستید و درصدد ورود به آن، این کتاب کاملاً مناسب شماست و هرآنچه لازمهٔ دانستن است را برای شما بیان می‌کند و حتی اگر در حال تحصیل رشته معماری هم باشید این کتاب ضروریات و لازمهٔ هرآنچه شما در آینده به آن نیاز پیدا می‌کنید را به شما معرفی می‌کند و شما را در مسیر فراگیری آن‌ها قرار می‌دهد و اگر هم فارغ‌التحصیل این رشته هم باشید، مطالب کتاب، یادآور نکاتی است که نباید از ذهن یک معمار کم‌رنگ و به دست فراموشی سپرده شود.

خواندن کتاب معمار شو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به معماری، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب معمار شو

«اولین تعریف معماری که در دایره المعارف معماری به آن استناد می‌شود و تعریف دانشگاهی محسوب می‌شود، متعلق به «جان راسکین» می‌باشد؛ که در کتاب خود معماری را چنین تعریف کرده است. «معماری، هنر افراشتن و آراستن بنا توسط انسان است.» تعریف دیگری که در فرهنگ معماری آمده است مربوط به «ویترو یوس» معمار معروف رومی است که معماری را چنین تعریف کرده است «معماری از نظم، سازواره، آرایش، تناسبات، هماهنگی، قرینگی، پسندیدگی، وابستگی و اقتصاد ناشی و نتیجه می‌شود».

ویترویوس معماری را واجد سه ویژگی زیبایی، استحکام و سودمندی می‌داند و این سه ویژگی را سه ضلع مثلث معماری می‌داند. در دایرۀ‌المعارف بریتانیکا معماری علم و هنر ساختمان معرفی شده است. یعنی ترکیبی از مسائل تکنیکی، فنی با مسائل هنری و سلیقه‌ای و قریحه‌ای است. «سرکریستوفر رن» معمار بزرگ انگلیسی در تعریف معماری گفته است، معماری حاصل زیبایی، استحکام و پایداری و آسایش و آسودگی است.

دایره المعارف معماری با استناد به تعاریف فوق تعریف جامع زیر را ارائه می‌دهد:

معماری باید علم و هنری تعریف شود که طراحی ساختمان را توأم باکیفیت زیبایی، هندسی و عاطفی، نیروی معنوی و روحانی رضایتمندی اندیشمندانه و پیچیدگی، سازه سالم و برنامه‌ریزی ساده و انواع مختلف ویژگی‌های هنری از قبیل دوام و ماندگاری مواد و مصالح مطبوع، رنگ‌آمیزی خوشایند و دلپذیر و تزئینات و آراستگی و پویایی و تناسبات خوب و مقیاس قابل‌قبول و بسیاری از تداعی‌های خاطره آمیز و پیوند با سنت‌های پیشین به همراه داشته باشد.

اما تعریف معماری زمانی اهمیت بیشتری یافت که مرزهای دانش، بینش و آموزش معماری به‌صورت آکادمیک مورد توجه قرار گرفت و تخصص‌گرایی در جوامع انسانی مطرح شد، به این مفهوم که سازه از معماری جدا شده، متخصصین عمران، تأسیسات و نظایر آن به‌صورت تخصصی فعالیت خود را آغاز کردند. حال به کنکاشی در اندیشه‌های کسانی که در زمینه معماری تلاش کرده‌اند می‌پردازیم تا در یابیم متفکرین و متخصصین این رشته، معماری را چگونه تعریف کرده‌اند؟

«ویلیام موریس» معتقد است به مجموعه فعالیت‌های بشری بر روی کره زمین معماری گویند. در این تعریف تنها طبیعت بکر و مخلوقات خداوند از این تعریف به معنای معماری توسط انسان جدا هستند و هر آنچه می‌بینیم یا هر فضایی که در آن هستیم معماری است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۵ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۵ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان