دانلود و خرید کتاب آموزش عالی در عصر رایانه: مبانی برنامه‌ریزی و طراحی آموزش الکترونیکی محمدرضا نیستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش عالی در عصر رایانه: مبانی برنامه‌ریزی و طراحی آموزش الکترونیکی اثر محمدرضا نیستانی

کتاب آموزش عالی در عصر رایانه: مبانی برنامه‌ریزی و طراحی آموزش الکترونیکی

معرفی کتاب آموزش عالی در عصر رایانه: مبانی برنامه‌ریزی و طراحی آموزش الکترونیکی

کتاب آموزش عالی در عصر رایانه نوشتۀ محمدرضا نیستانی و محمدحسن یعقوب کیش و مریم همت است. این کتاب را انتشارات یاروین در سال ۱۳۹۵ منتشر کرده است.

درباره کتاب آموزش عالی در عصر رایانه: مبانی برنامه‌ریزی و طراحی آموزش الکترونیکی

باتوجه‌به نقش بی‌بدیل فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی در سطح دانشگاه‌ها، کتاب آموزش عالی در عصر رایانه مبانی برنامه ریزی و طراحی آموزش های الکترونیکی به بررسی و تحلیل نقش رایانه در مراکز آموزش عالی می‌پردازد. این مجموعه دربرگیرندهٔ ۶ بخش است:

بخش نخست به بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش عالی، معنا، مفهوم و تاریخچۀ آموزش از راه دور آموزش برخط و مزایا و ویژگی‌های آن آموزش ترکیبی و معنا و مفهوم آن می‌پردازد. بخش دوم این اثر به تبیین و تفهیم نظریه‌های آموزش و یادگیری در محیط برخط می‌پردازد. بررسی نظریه‌های رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و سازنده‌گرایی از جمله فصول این بخش است. بخش سوم به تحلیل و تبیین تعامل در آموزش برخط، سطوح و انواع تعامل، نظريۀ تعاملی مور و نظریهٔ فعالیت اختصاص دارد. بخش چهارم به‌طور مفصل به مبحث یادگیری خودهدایتگر در محیط‌های الکترونیکی می‌پردازد. بخش پنجم به بررسی نقش اعضای هیئت‌علمی در مراکز آموزش الکترونیکی اختصاص دارد. تبیین مهارت‌ها و قابلیت‌های آموزشی ارتباطی، فنی و دانشگاهی از جمله مباحث این بخش است. بخش ششم این اثر اختصاص به برنامه‌ریزی و طراحی آموزش‌های الکترونیکی دارد. نحوهٔ برنامه‌ریزی راهبردی عملیاتی، اصول و مبانی طراحی برنامه‌های آموزشی، تهیه و تولید مواد آموزشی اجرا و ارزیابی فعالیت‌های آموزشی و مسائل و مشکلات آموزش در محیط‌های مجازی از مباحث عمدهٔ این بخش هستند.

خواندن کتاب آموزش عالی در عصر رایانه: مبانی برنامه‌ریزی و طراحی آموزش الکترونیکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب حاضر منبع مناسبی برای دانشجویان علوم تربیتی بـه‌صورت عام و دانشجویان تکنولوژی آموزشی به‌طور خاص در دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است. دانشجویان و استادان می‌توانند از این کتاب به‌عنوان یک منبع در دروس تکنولوژی آموزشی پیشرفته، طراحی نظام‌های آموزشی، نظریه‌های آموزش در محیط مجازی و برنامه‌ریزی در آموزش از راه دور بهره ببرند؛ همچنین دست‌اندرکاران و کارشناسان آموزش‌های الکترونیکی و مدیران مراکز آموزش از راه دور این کتاب را منبعی مناسب برای نهادینه‌کردن فناوری‌های جدید آموزشی و برنامه‌ریزی و طراحی دوره‌های آموزشی خواهند یافت.

بخشی از کتاب آموزش عالی در عصر رایانه: مبانی برنامه‌ریزی و طراحی آموزش الکترونیکی

«گرایش به فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی در آموزش عالی

دستیابی به فناوری‌های جدید در عرصه ارتباطات و شکل‌گیری جامعه اطلاعات را باید آخرین انقلاب بشر در عصر حاضر دانست. نخستین انقلاب اطلاعاتی، پنج هزار سال پیش با ظهور خط پدیدار شد. بشر با اختراع خط توانست اطلاعات خود را حفظ و نگهداری کند و آن را برای نسل‌های بعد از خود به یادگار گذارد. دومین انقلاب اطلاعاتی نیز ۵۰۰ سال پیش با اختراع دستگاه چاپ تحقق یافت. تولید و توزیع انبوه اطلاعات، مهم‌ترین ویژگی این انقلاب بود. در نهایت ۵۰ سال پیش با اختراع رایانه و اینترنت، سومین انقلاب اطلاعاتی به منصه ظهور رسید. در این انقلاب، داده‌های خام به اطلاعات طبقه‌بندی شده سپس اطلاعات سازمان‌یافته به دانش و دانش تولید شده به مرحله عمل در آمدند با انفجار اطلاعات جهان وارد دوره جدیدی گردید و دانش بشر را به نحوی حیرت‌انگیز افزایش داد، به‌گونه‌ای که دانش تولید شده در طول ۳۰ سال گذشته از کل دانش تولید شده در طی ۱۰۰۰ سال پیش از آن فراتر رفت.

تحولات در عرصه ارتباطات و قدرت تأثیر گذار دانش اطلاعات، باعث دگرگونی در حوزۀ آموزش و پرورش به‌طور کلی و آموزش عالی به‌طـور خـاص گردید. تحولات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات منجر به تحول در حوزه برنامه‌ریزی در آموزش عالی شد و برنامه‌ریزان را با مسائل جدیدی روبه‌رو کرد و رؤسای دانشگاه‌ها را برای هدایت مراکز خود در برابر تغییرات اطلاعاتی و ارتباطی با رویکردهای جدید آموزشی روبه رو ساخت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۱۸۴,۰۰۰
تومان