دانلود و خرید کتاب تحلیل حقوقی جرم شناختی تروریسم علی زلقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل حقوقی جرم شناختی تروریسم اثر علی زلقی

کتاب تحلیل حقوقی جرم شناختی تروریسم

معرفی کتاب تحلیل حقوقی جرم شناختی تروریسم

کتاب تحلیل حقوقی جرم شناختی تروریسم نوشتهٔ علی زلقی، محمد انگالی و فرزاد کریمی خنجری در انتشارات پژواک عدالت منتشر شده است. 

درباره کتاب تحلیل حقوقی جرم شناختی تروریسم

تروریسم بزرگ‌ترین خطر برای صلح و امنیت ملی و بین‌المللی شمرده می‌شود. این پدیده به سبب پیوند آن با فناوری‌های تازه، به یک گرفتاری راهبردی تبدیل شده و توانسته است گروه‌هایی کوچک اما با ساختارهای پیچیده را به بازیگران برجسته در پهنۀ بین‌المللی تبدیل کند. در این سال‌ها، با گسترش پدیدۀ تروریسم، جامعۀ انسانی مورد تهدید قرار گرفته است. این پدیده در درون مرزهای جغرافیایی ویژه‌ای قرار ندارد و خطری برای جهان شمرده می‌شود.

تروریسم، بی‌گمان یکی از برجسته‌ترین مسائل و دشواری‌ها در جهان کنونی است. صدها سمینار و همایش برای شناختن و بررسی علل و ریشه‌های تروریسم و روش‌های جلوگیری از آن برپا شده و هزاران کتاب در این باره در زمینه‌های گوناگونی مانند جامعه‌شناسی، سیاسی، حقوقی، مذهبی و اخلاقی نوشته شده، اما نه‌تنها پدیدۀ تروریسم از میان نرفته یا کمتر نشده، بلکه بر دامنه و گوناگونی آن افزوده شده است.

تروریسم پدیدۀ بسیار پیچیده‌ای است؛ زیرا در چند دهۀ گذشته همواره دگرگون شده است. شاید بتوان گفت که تروریسم، در شکل نخستین آن، رابطه‌ای نزدیک با آرمان‌های جامعۀ بشری داشته. در دوران جنگ جهانی اول، این واژه مفاهیم انقلابی پیشین خود را به همراه داشت. در آن دوران، با فروپاشی امپراتوری‌های عثمانی و اتریش - مجارستان، ناآرامی‌ها و شورش‌ها افزایش یافت. پس از جنگ جهانی دوم، تروریسم، نخست برای اشاره به شورش‌های خشونت‌آمیز به کار می‌رفت؛ سپس از سوی گروه‌های ضد استعماری - ناسیونالیست و قومی گوناگون در آسیا، آفریقا و به‌ویژه در خاورمیانه، در پایان دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ میلادی در مخالفت با استعمارگران به کار گرفته شد. در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی، تروریسم رنگ انقلابی به خود گرفت. با وجود این واژۀ تروریسم اکنون ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده و گروه‌های جدایی‌خواه قومی و ناسیونالیست را و یا برخی گروه‌ها را که با ‌گونه‌های تازه‌ استعمارگری مخالفت می‌کنند، در خود جای داده است.

کتاب تحلیل حقوقی جرم شناختی تروریسم ابعاد حقوقی تروریسم را بررسی می‌کند.

خواندن کتاب تحلیل حقوقی جرم شناختی تروریسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حقوق پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان