دانلود و خرید کتاب صادرات موفق در سایه محرک های کلیدی غلامرضا مهدی زاده جرجافکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صادرات موفق در سایه محرک های کلیدی اثر غلامرضا مهدی زاده جرجافکی

کتاب صادرات موفق در سایه محرک های کلیدی

معرفی کتاب صادرات موفق در سایه محرک های کلیدی

کتاب صادرات موفق در سایه محرک های کلیدی نوشتهٔ غلامرضا مهدی زاده جرجافکی است. انتشارات خط آخر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر پژوهشی در ۳ بخش نوشته شده است.

درباره کتاب صادرات موفق در سایه محرک های کلیدی

کتاب صادرات موفق در سایه محرک های کلیدی از صادرات و اهمیت آن می‌گوید.

در مقدمهٔ کتاب آمده است که صادرات پس از سرمایه‌گذاری، بیشترین تأثیر را بر رشد تولید ناخالص داخلی و پس از هزینه‌های دولت، بیشترین تأثیر را بر اشتغال‌زایی دارد.

خواندن کتاب صادرات موفق در سایه محرک های کلیدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به اساتید و دانشجویان رشتهٔ مدیریت و نیز به دوستداران موضوع صادرات پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب صادرات موفق در سایه محرک های کلیدی

«امروزه جهان با تغییرات سریع و غیرقابل پیش بینی در حال گذر است. در این راستا شرکت‌ها باید با حداکثر توانایی خود در محیط بی‌ثبات بازارهای جهانی به رقابت بپردازند به طوری که با رشد روزافزون جهانی شدن، شرکت‌ها باید به کشف و توسعه فرصت‌های تجاری در خارج از کشور بپردازند. شرکت‌هایی که در برابر چالش‌های جدید و مداوم بازار آمادگی دارند، عملکرد بهتری خواهند داشت و در نتیجه می‌توانند در رقابت‌های جهانی تداوم بیشتری داشته باشند (مونتیارو و همکاران، ۲۰۱۹). در واقع بین‌المللی شدن راهی است برای رشد شرکت‌های کوچک و متوسط و صادرات به عنوان راه ورود به بازارهای خارجی در نظر گرفته می‌شود (لوندبرگ ، ۲۰۱۹).

صادرات پس از سرمایه‌گذاری، بیشترین تأثیر را بر رشد تولید ناخالص داخلی و پس از هزینه‌های دولت، بیشترین تأثیر را بر اشتغال‌زایی دارد. مقابله با کسری تراز پرداخت‌ها، فراهم سازی مزیت نسبی در تولید محصولات صادراتی، حصول کارایی و افزایش بهره‌وری عوامل تولید، استفاده بهینه از امکانات بالفعل و بالقوه، افزایش رقابت بین تولیدکنندگان و بهبود کیفیت محصولات، استفاده از فناوری پیشرفته، ارزآوری، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و گسترش بازارهای داخلی از دیگر مزایای توسعه صادرات به شمار می‌رود؛ اما اغلب کشورهای در حال توسعۀ تولیدکننده نفت از وابستگی صرف به صادرات نفتی به عنوان تنها مزیت نسبی رنج می‌برند و بروز هرگونه نوسان در قیمت و تقاضای نفت به علت کم کشش بودن عرضه و تقاضای جهانی آن باعث بی‌ثباتی درآمدهای ارزی، افزایش نا اطمینانی عمومی، کاهش کالاهای جدید غیرنفتی می‌تواند به کسب مزیت نسبی این گروه از کشورها در بازارهای جهانی کم نموده و با ایجاد موقعیت انحصاری برای آنها، از اثرات مخرب صادرات نفت بر اقتصاد جلوگیری کند. بر این اساس، توسعه صادرات غیرنفتی یکی از مهمترین راهبردهای پیشِ روی کشورهای نفتی جهت نیل به توسعه متوازن است (شاه آبادی و همکاران، ۱۴۰۰).

عملکرد صادرات شرکت‌های کوچک و متوسط با توجه به تغییرات، تکنولوژیکی، موانع تجاری پایین و علاقه روزافزون به استراتژی‌های توسعه صادرات در سطح کشور و شرکت، حوزه پژوهش در محیط تجاری است (براش و فلزنشتاین، ۲۰۱۹). عملکرد صادرات میزان دستیابی به اهداف شرکت در زمانی است که یک محصول به بازار خارجی صادر می‌شود. به علاوه این متغیر دارای مفهومی چند بعدی است که برای اندازه‌گیری به متغیرهای کمی و کیفی نیاز دارد (محترم قلادتی و موثق، ۱۳۹۷). میزان موفقیت یک شرکت در امر صادرات را می‌توان با عملکرد صادراتی آن ارزیابی کرد (مصلح و همکاران، ۱۳۹۵).

سیاست‌گذاران اقتصادی در هر کشوری همواره به دنبال راه حل‌های میان بر برای دستیابی به رشد اقتصادی هستند؛ اما مسئله‌ای که امروزه کشور ایران در زمینه صادرات با آن مواجه است، وجود تحریم‌های سنگین اقتصادی و همچنین محدودیت ایران در زمینه صادرات است. این امر باعث شده بسیاری از شرکت‌هایی که در گذشته عملکرد صادراتی خوبی داشتند امروزه نتوانند فعالیت صادراتی خوبی داشته باشند و در نهایت این امر در رشد و توسعه اقتصادی کشور نیز بی‌تأثیر نبوده است. بر همین اساس به نظر می‌رسد بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد صادرات بتواند نقش مهمی در توسعه و رشد دوباره اقتصادی داشته باشد (آپاریچیو و همکاران ، ۲۰۲۱).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان