دانلود و خرید کتاب سه سال زندگی هانا فالادا ترجمه کیانا مهدوی‌منش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سه سال زندگی

«سه سال زندگی» نوشته هانا فالادا(۱۹۴۷-۱۸۹۳)، نویسنده آلمانی است و ۲ داستان کوتاه از وی را در خود دارد. داستان‌های وی در این کتاب پیرامون اعتیاد و تاثیر روانی آن بر زندگی فردی و اجتماعی قهرمان داستان است. در بریده‌ای از کتاب می‌خوانیم: «به ‌عنوان یک اصل‌، کسی که برای اولین‌بار به زندان می‌آید‌، تنها آرزویش این است که تنهایش بگذارند. دیری نمی‌پاید که متوجه می‌شود هر آرزویی که بیان می‌کند - حتا ساده و واضح‌ترین آن‌ها- باعث می‌شود که او را به‌عنوان دردسرساز پیش مقامات رسمی - چه کوچک و چه بزرگ- ببرند. بعد سعی می‌کند قوانین را رعایت کند و آن‌چه را که از او خواستند‌، انجام دهد و روابط‌اش را با گارد، گارد اعظم یا هر رتبه‌یی بالاتر از آن مانند هر مقام بلندپایه‌ی عظیم دیگری‌، هر سرکار‌، مباشر‌، منشی و کارآگاه‌، کارآگاه‌های بلندپایه و فرمانداران در حداقل نگه دارد. ولی مواقعی می‌رسد که او نیازی داشته باشد. ناگهانی دستگیر می‌شود و می‌خواهد نامه‌یی به خانه بنویسد‌، وکیلی برای خود پیدا کند یا تقاضا کند که چیزی برایش بفرستند. خب پس‌، تقاضای مرخصی می‌کند و می‌خواهد آن را در نامه‌یی بنویسد؛ اولین چیزی‌که به او می‌گویند این است که تنها زمانی‌که می‌تواند چنین درخواستی را بکند‌، هنگام بازکردن قفل‌هاست. روی کم‌صبری‌اش کار می‌کند و صبح روز بعد درخواست می‌کند که اجازه دهند او نامه بنویسد. درخواست‌اش مورد توجه قرار گرفته‌، اگر خوش‌شانس باشد‌، نامه‌یی پرینت‌شده به او می‌دهند که در آن نام‌، شماره‌ی سلول‌، جزییات و اسم‌اش ثبت شده: زندانی تأدیبی. او می‌خواهد که ورقه‌ی نامه‌یی بدون چنین عناوین مطولی دریافت کند، چیزهایی مانند آدرس که قبل از این‌که حکم‌اش صادر شود‌، او را مجرم می‌دانند‌، ولی برای گرفتن چنین ورقه‌یی باید به‌طور خاص درخواست کند. اگر با درخواست‌اش موافقت شود‌، اگر پول داشته باشد‌، باید از طرف خودش اقدام به خرید آن کند‌، وگرنه‌، باید از همان نامه‌ی کذایی برای نامه‌نگاری به دوستان‌اش استفاده کند و از او بخواهد که برایش مقداری ورقه‌ی مناسب بفرستد‌، بعد در عرض دو هفته‌، اگر همه‌چیز به خوبی پیش رود‌، در موقعیتی خواهد بود که نامه‌ی ضروری‌اش را بنویسد.»

نظرات کاربران

کاوه
۱۳۹۵/۰۶/۲۴

این کتاب عالیه.داستان اولش درباره یه معتاد به هرویینه که برای به دست آوردن مواد به سختی میفته و خودش و تو مصیبت های زیادی میندازه و توصیفهای بسیار عجیبی داره،یه داستان دیگه درباره یه کارمند مختلسه که می

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
من می‌توانم در مورد دختران و قصرها رویا پردازی کنم. همه‌ی آن‌ها برای من خواهند بود، زیباترین دختران در جهان، و من فقط باید برای آن‌ها ‌لبخند بزنم... مورفین این را ممکن می‌سازد، فقط چشمانم را می‌بندم و تمام دنیا متعلق به من خواهد بود.
بلاتریکس لسترنج
مردی که برای اولین‌بار وارد زندان می‌شود‌، مانند رابینسون کروزوئه است که درگیر توفانی شده که او را به جزیره‌ی متروک‌اش می‌برد. هیچ‌کدام از هدایا و امتیازهایی که به‌دست آورده است، آن‌جا به دردش نخواهد خورد. درواقع برایش به مثابه‌ی مانع خواهد بود. مجبور است که دوباره شروع کند. اگر می‌خواهد زندگی قابل تحملی داشته باشد‌، مجبور است هرچه را که قبلا می‌شناخت رها کند و دنباله‌رویِ رابینسون کروزوئه شود.
بلاتریکس لسترنج
هفت‌سالی می‌شود که برده‌ی مواد مختلف‌ام؛ مورفین‌، کوکایین‌، اتر و الکل. تور تمام‌نشدنی آسایش‌گاه‌ها‌، بیمارستان‌های روانی‌، و زندگی در جامعه (تحت نظربودن و اقدامات تامینی) با این‌که به افسارکردن اعتیادم انجامید. و همراه آن‌، چالش همیشگی‌ام با پول‌، که با آن زهر شیطانی‌ای‌ را بخرم که مرا در خود حل می‌کند‌، همان حسابداری ‌تقلبی و به ظاهر هوشمندانه برای فریب‌دادن ذی‌حساب‌ها‌، نمایش همیشگی برای این‌که کسی بویی نبرد.
ماراتن
چه‌قدر احساس خوبی بود‌، وقتی به سلول‌ام بازگشتم و ریه‌هایم را با دود خوشبو پر می‌کردم‌، در مقابل آن‌لحظه از لذت گذشته و آینده به یک اندازه بی‌اهمیت بود. زندان اصلا بد نبود، اگر اجازه‌ی چنین خوشی‌یی را به تو می‌داد.
ماراتن
شاید برای این باشد که تمام قوت‌ام را برای ترک الکل گذاشتم‌، شاید برای این‌که هم‌زندانی‌هایم نیز مانند خودم درگیر این مساله بودند. نیاز به تنباکو‌، نیازی است جهانی که از هر زندان‌، هر هلفدونی‌، هر تاسیس اصلاحی شنیده می‌شود‌، و هوس برای تنباکو همان چرخی است که گروه‌هایی را که همیشه از زیر سیستم مراقبت قسر درمی‌روند‌، هدایت می‌کند.
ماراتن

حجم

۶۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۶۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان