دانلود و خرید کتاب خلق و مدیریت اکوسیستم آرنو دی مایر ترجمه شهرام خلیل نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خلق و مدیریت اکوسیستم اثر آرنو دی مایر

کتاب خلق و مدیریت اکوسیستم

معرفی کتاب خلق و مدیریت اکوسیستم

کتاب خلق و مدیریت اکوسیستم نوشتهٔ آرنو دی مایر و پیتر جی ویلیامسون است و با ترجمهٔ شهرام خلیل نژاد و سیدمجتبی میری در انتشارات راه پرداخت منتشر شده است.

درباره کتاب خلق و مدیریت اکوسیستم

این روزها موفقیت کسب‌وکارها و دیگر مجموعه‌های انسانی بیش از گذشته به ارتباط آن‌ها با بازیگران مختلف وابسته است. در دنیای امروزی نیازها و مسائل پیچیده‌تر شده‌اند و سازمان‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند راه‌کار‌هایی مناسب، یکپارچه، فراگیر و چندوجهی و نیز تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر برای آن‌ها ارایه دهند. افزون بر این، عدم‌اطمینان‌ها، گسست‌ها، پویایی‌ها و تلاطم‌ها نیز خلق کسب‌وکارهای منعطف‌تر، نوآورتر و چابک‌تر را الزامی کرده است. در حال حاضر و مهم‌تر از آن در آینده، موفقیت سازمان‌ها به این بستگی دارد که آن‌ها در هدایت فعالانه اکوسیستم خود چگونه عمل می‌کنند.

در این استراتژی و جهت‌گیری جدید ایدئولوژی کنترل کنار گذاشته می‌شود و سازمان‌ها یاد می‌گیرند که رویکرد شفاف‌تر و بازتری داشته باشند. نتیجه آن سازمان‌های بازتر، استراتژی‌های بازتر و نوآوری‌های بازتر است. در حقیقت، سازمان‌ها در این مسیر بیش از آن که به قابلیت‌های مدیریتی خود متکی باشند باید قابلیت‌های شبکه‌سازی و همکاری خود را توسعه دهند؛ همچنین در این مدل کسب‌وکار مفاهیم جدیدی چون اثر شبکه‌ای، صرفه‌جویی‌های ناشی از شبکه، حکمرانیِ باز و مانند آن‌ها مطرح می‌شوند. این مفاهیم جایگزین مفاهیم سنتی مدیریت شده‌اند و مدیران این‌گونه سازمان‌ها باید برنامه‌ای مشخص و شفاف برای بهره‌گیری و استقرار آن‌ها داشته باشند.

کتاب خلق و مدیریت اکوسیستم سعی دارد با بررسی شرکت‌های موفق بزرگ راهکاری کاربردی در اختیار فعالان حوزه کسب‌وکار قرار دهد تا بتوانند با دانش روز خودشان را هماهنگ کنند و کسب‌وکارشان را به‌روز کنند و از مسیر جهانی توسعه عقب نمانند. 

خواندن کتاب خلق و مدیریت اکوسیستم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خلق و مدیریت اکوسیستم

«شوک‌های ناشی از گسست سرسام‌آور بودند. جهان، به تازگی دریافته بود که ارزش بازار شرکت تسلا از جنرال موتورز، پیشی گرفته و این شرکت به ارزشمندترین خودروساز ایالات‌متحده تبدیل شده است. یک هفته قبل هم، ارزش این شرکت از فورد (شرکتی که پیشگام صنعت مدرن خودرو بود)، پیشی گرفته بود. جنرال موتورز و فورد، روی‌هم رفته در صنعت خودرو ۲۲۵ سال تجربه داشتند، در حالی که تسلا فقط ۱۵ سال در این صنعت سابقه داشت. تسلا، در سال ۲۰۱۶، ۸۴.۰۰۰ وسیله نقلیه فروخت؛ این مقدار برای جنرال موتورز با فروش جهانی‌اش ۱۰ میلیون و برای فورد ۶.۶ میلیون وسیله نقلیه بود. برخی با درنظر گرفتن موقعیت تسلا به‌عنوان شرکتی کوچک در این صنعت که هنوز نتوانسته بود سود کسب کند، منطق این ارزیابی‌ها را زیر سال بردند. این بدبینی‌ها اشتباه نبودند؛ باورهای بازار سهام در پایان سال ۲۰۱۷ تغییر کرده و قیمت سهام جنرال موتورز نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافت، در حالی که تسلا با اصول اولیه ساخت یک خودرو و عرضه مدل ۳ جدید خود به بازار انبوه دست و پنجه نرم می‌کرد. با وجود این‌که گمانه‌زنی‌های فوق، اثباتی بر این ادعا بودند که صنعت خودروسازی وارد دوره‌ای از گسست شده است، اما این موضوع آنقدر بدیهی بود که نیاز به اثبات نداشت. در سال ۲۰۱۱، بیل فورد، که در رأس یکی از موفق‌ترین خودروسازان تمام دوران قرار داشت، به این نتیجه رسید که فروش خودروهای بیشتر، هم برای فورد و هم برای صنعت رضایت‌بخش نبوده است.

ظهور وسایل نقلیه الکتریکی، به اشتراک‌گذاری خودرو (Car Sharing)، به اشتراک‌گذاری مسیر۱ و فناوری رانندگی خودکار، نویدبخش تحول بنیادی صنعت خودرو و تضعیف مدل‌های کسب‌وکار سنتی خودروسازان بود. بازیگران جدیدی، از جمله اوبر و شرکت‌های فناوری مانند گوگل و اپل نیز در حال ورود به این فضا بودند. به گفته بیل فورد، «ما اکنون از هر زاویه‌ای دچار گسست شده‌ایم، از روش‌های بالقوه سوخت‌رسانی به وسایل نقلیه تا مدل مالکیت». مارک فیلدز، مدیرعامل سابق فورد، نیز در سال ۲۰۱۵ با تکرار این باور، خاطرنشان کرد که صنعت خودرو توسط فناوری‌ای که باعث نوآوری سریع می‌شود و «شرکا و رقبای جدید و غیرسنتی که اکنون به کسب‌وکار ما علاقه‌مند شده‌اند»، در نقطه عطف قرار گرفته است. در حالی که خودروسازان فعلی مزیت رقابتی خود در تولید و برند را حفظ کرده‌اند، در زمینه فناوری‌هایی مانند رانندگی خودکار و برنامه‌های به اشتراک‌گذاری خودرو/مسیر، در مراحل اولیه قرار دارند. همان‌طور که با پیشگامی زیپ‌کار (Zipcar) در سال ۲۰۰۰ مشاهده کردیم، تأثیر به اشتراک‌گذاری خودرو می‌تواند قابل‌توجه باشد.»

نظرات کاربران

bud
۱۴۰۱/۱۰/۱۲

بی نهایت لطفا

دوستدار کتاب
۱۴۰۳/۰۱/۰۷

مفید و مهم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
اکوسیستم‌ها می‌توانند منابع جدیدی از ارزش مشتری ایجاد کنند؛ مدل‌های جدید کسب‌وکار را امکان‌پذیر کنند؛ به قابلیت‌ها و دانش مختلف شرکا دسترسی پیدا کنند؛ و اقتصاد شبکه‌ای عظیمی ایجاد کنند.
F B

حجم

۵۳۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۵۳۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۹۱,۰۰۰
تومان