دانلود و خرید کتاب دزیره (جلد دوم) آن‌ماری سلینکو ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دزیره (جلد دوم) اثر آن‌ماری سلینکو

کتاب دزیره (جلد دوم)

معرفی کتاب دزیره (جلد دوم)

کتاب دزیره (جلد دوم) نوشتهٔ آن‌ماری سلینکو و ترجمهٔ کیوان عبیدی آشتیانی است و نشر افق آن را منتشر کرده است. دزیره یکی از معروف‌ترین کتاب‌های عاشقانهٔ دنیاست.

درباره کتاب دزیره (جلد دوم)

کتاب دزیره ماجرای زندگی دزیره کلاری همسر کارل چهاردهم و مادر اسکار اول را از زبان خودش شرح می‌دهد. این رمان اتفاقات نیمهٔ دوم سده هجدهم را روایت می‌کند که در آن دزیره کلاری ملقب به دزیدریا، ملکهٔ سوئد و دختر فرانسیس کلاری تاجر ابریشم و اهل مارسی بود که در ۸ نوامبر ۱۷۷۷ میلادی در فرانسه زاده شد.

کتاب دزیره به صورت خاطرات نوشته شده است؛ اینگونه که دزیره آن‌ها را در دفتر اهدایی از سوی پدرش یادداشت می‌کند و ماجرا از زبان اول شخص نقل می‌شود. این رمان بهترین منبع برای شناخت انقلاب فرانسه است.

داستان از این قرار است که پس از آشنایی دزیره با ژوزف بناپارت برادر ناپلئون بناپارت و ازدواج ژوزف با ژولی، خواهر دزیره، دزیره عاشق ناپلئون می‌شود. اما ناپلئون بر خلاف قولش برای ازدواج با او در پاریس با زن دیگری ازدواج می‌کند. چند سال بعد دزیره با مردی به نام ژان باپتیست برنادوت پیوند زناشویی می‌بندد که حاصل آن پسری می‌شود به نام اسکار. از آنجا که همسرش به عنوان فرزندخواندهٔ کارل سیزدهم و ولیعهد سوئد برگزیده می‌شود، دزیره به همراه شوهرش به سوئد می‌رود. اما پس از مشاجره‌ای با ملکهٔ سوئد، به فرانسه بازمی‌گردد. سرانجام با فوت کارل سیزدهم وی به سوئد می‌رود و تا آخر عمر آنجا می‌ماند و در استکهلم چشم از جهان فرو می‌بندد.

شخصیت‌های کتاب از این قرار هستند:

دزیره کلاری: راوی خاطرات داستان؛

ژان باپتیست برنادوت: همسر دزیره که به پادشاهی سوئد می‌رسد؛

ناپلئون بناپارت: نخستین عاشق دزیره و امپراتور فرانسه؛

ژوزف بناپارت: برادر ناپلئون؛

ژولی کلاری: همسر ژوزف بناپارت و خواهر دزیره؛

اسکار اول: فرزند دزیره و ولیعهد و پادشاه سوئد.

داستان دزیره براساس رویدادهای تاریخی نوشته شده است، اما در پاره‌ای از قسمت‌ها، از تاریخ جدا شده‌، چون آن‌ماری سلینکو معتقد بود تاریخ، تمام جزئیات را ثبت نمی‌کند. در توصیف ویژگی‌های قهرمان‌های اصلی داستان و شرح وقایع نیز از تعبیرهای خود در مورد کنش‌ها و واکنش‌های شخصیت‌ها استفاده کرده‌ است.

خواندن کتاب دزیره (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران رمان‌های تاریخی عاشقانه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آن‌ماری سلینکو

خانم آن‌ماری سلینکو (۱۹۸۶-۱۹۱۴)، نویسندهٔ اتریشی، خالق آثار پرفروشی به زبان آلمانی است. او تا سال ۱۹۳۹ مقیم آلمان بود و در این سال با شروع جنگ جهانی دوم، به همراه شوهرش ابتدا به دانمارک و سپس در سال ۱۹۴۳ به سوئد پناهنده شد.

دزیره، آخرین اثر این نویسنده، به ۲۵ زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده است. در سال ۱۹۵۶ نیز فیلمی براساس این داستان با بازی مارلون براندو و جین سیمون ساخته شده است.

بخشی از کتاب دزیره (جلد دوم)

«ظهر امروز ژان باپتیست پاریس را به مقصد سوئد ترک کرد.

روزهای آخر آن‌قدر سرش شلوغ بود که فرصتی برای با هم بودن نداشتیم. وزیر امور خارجهٔ فرانسه فهرستی از اشخاص مهم فرانسوی مقیم سوئد را برایش تهیه کرد. مورنر و براهه توضیح مختصری دربارهٔ آن اشخاص دادند. یک روز بعدازظهر، بارون آلکیر به دیدنش آمد. یونیفورم مخصوص سفیر را که یراق‌های طلایی داشت، پوشیده بود: «اعلی‌حضرت مرا به‌عنوان سفیر فرانسه در استکهلم تعیین کرده‌اند. لازم دانستم قبل از عزیمت ادای احترام کنم.»

ژان باپتیست گفت: «احتیاج به معرفی نیست، ما هم‌دیگر را خوب می‌شناسیم. شما در زمان سرنگونی ناپل، در آن‌جا سفیر بودید.»

آلکیر تأیید کرد: «اطراف ناپل بسیار زیباست...»

ژان باپتیست ادامه داد: «و زمانی‌که در اسپانیا کابینه‌ای مطابق میل اعلی‌حضرت تشکیل می‌شد، سفیر فرانسه در مادرید بودید.»

آلکیر خاطرنشان کرد: «مادرید هم بسیار زیباست، فقط خیلی گرم است.»

ژان باپتیست این‌طور نتیجه‌گیری کرد: «و حالا هم به استکهلم می‌آیید.»

آلکیر گفت: «این‌طور که می‌گویند شهر زیبایی است، اما خیلی سرد.»

ــ بستگی دارد چه‌طور با آدم برخورد کنند. بعضی‌ها به گرمی آدم را می‌پذیرند و بعضی‌ها به سردی.

آلکیر لبخند زد: «اعلی‌حضرت، امپراتور اطمینان داده‌اند که جناب‌عالی به‌عنوان یک همشهری سابق، استقبال گرمی از بنده خواهید کرد.»

ــ کی حرکت می‌کنید؟

ــ سیزدهم سپتامبر، عالی‌جناب.

ــ در یک زمان به استکهلم می‌رسیم.

ــ چه تصادف جالبی، اعلی‌حضرت.

ــ ژنرال‌ها به‌ندرت خود را به دست شانس و تصادف می‌سپارند. و امپراتور در درجهٔ اول یک ژنرال هستند.

ژان باپتیست از جایش بلند شد و آلکیر فهمید که باید برود.»

معرفی نویسنده
عکس آن‌ماری سلینکو
آن‌ماری سلینکو
اتریشی | تولد ۱۹۱۴ - درگذشت ۱۹۸۶

آن ماری سلینکو نویسنده‌ای اتریشی است که یکی از برترین رمان‌های دنیا را خلق کرد و اغلب فارسی‌زبان‌ها رمان دزیره‌ از او را با ترجمه‌ی «ایرج پزشکزاد» در خاطرشان دارند. این نویسنده‌ در رمان‌هایش بیشتر به دنیای زنان پرداخت و شخصیت اصلی آثار او زن هستند، اما بر خلاف تصوری که داریم، در آثار باارزش سلینکو سیاست، تاریخ و اجتماع فراموش یا انکار نشده‌اند.

نظرات کاربران

helen
۱۴۰۱/۰۷/۱۵

کتاب خیلی خیلی عالی هست. من که خودم تو سه روز تمومش کردم با وجود مشغله زیاد کاری. ترجمه عالی داره. کتاب جذابی هست و وقتی میخونی مثل اینکه خودت در تمام صحنه‌های داستان حضور داری

nasiri.f
۱۴۰۱/۰۸/۲۹

بهترین کتاب زندگیم بیش از ده بار خوندمش و حاضرم بازم بخونم

helia🍀
۱۴۰۱/۰۹/۲۸

عالییییی بعضی وقتا دوس دارم فراموشی بگیرم ک از اول بشینم بخونم

یک تازه کتابخوان
۱۴۰۲/۰۲/۲۹

این کتاب رو توصیه می‌کنم. ولی هنوز مطمئن نیستم یک زن آن هم در آن دوران تاریخی اروپا تا این حد تأثیر گذار بوده باشد. بخوانیدش تا ببینید روزگار عجب بازی هایی دارد. سیر داستانی پرکشش است. از تب و

- بیشتر
هانیه اکبری
۱۴۰۱/۰۹/۲۷

رمان جذابیه. خیلی از حوادث تاریخی رو به یادموندنی می کنه در ذهن. در ۱۴ سالگی خوندم و خیلی دوستش داشتم. خوندن رمان های کلاسیک در این سطح رو به نوجوان ها پیشنهاد می کنم. دنبال کتاب های سخیف نروید.

eli
۱۴۰۲/۰۳/۲۹

این کتاب ترکیب عشق و تاریخه و من رو جذب خودش کرد جلد اول رو با ترس کنار گذاشتن شروع کردم ولی بعد از چند صفحه فهمیدم که اشتباه میکردم و قراره عاشق داستانش بشم با اینکه اونقدرا غمگین نبود

- بیشتر
fatemeh.p
۱۴۰۲/۰۱/۱۵

کتاب فوق العاده ای بود.جزء بهترین کتاب هایی بود که خودنم.خوندن دو جلدش طول کشید اما فضای تاریخی، کلاسیک و عاشقانه کتاب آدم رو انقدر در خودش غرق میکنه که احساس میکنی داری توی اون داستان با شخصیت ها لحظه

- بیشتر
بولگاکف
۱۴۰۱/۱۰/۲۱

این کتاب بسیار کتاب خوبیه. بخصوص که انقلاب فرانسه رو خیلی زیبا به تصویر میکشه و کاراکتر ناپلئون رو بخوبی نمایش میده.

کاربر ۵۵۸۴۶۰۴
۱۴۰۱/۱۰/۱۷

انگار میشه تو زمان سفر کرد ❤️🍁

یکی که تو کتابا زندگی میکنه(:
۱۴۰۱/۱۰/۰۷

کدوم نشر بهتره؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
مهم نیست آدم چه کسی باشد، مهم این است که چه‌طور رفتار کند.
kosar
«فکر می‌کنم در این اتاق فقط دست‌های ایشان است که آلوده نیست.» ــ طبیعتاً همین‌طور است. چون ایشان در تمام این سال‌ها مشغول باغ سبزیجات‌شان بوده‌اند و مرتب دست‌های‌شان را شسته‌اند! گفتم: «آن‌ها که سکوت کردند...» ــ بله... آن‌ها که سکوت کردند راه را برای دیکتاتورها باز کردند.
atiyeh
«اطراف ناپل بسیار زیباست...»
Fatemeh
ز آن شبی که در بیمارستان بودیم و من شاهد ضعف کنت بودم با هم صمیمی‌تر شده‌ایم. یک‌جورهایی این‌گونه اتفاق‌ها آدم‌ها را به‌هم نزدیک‌تر می‌کند.
kosar
دزیرهٔ جوان در باغ مالمزون مُرد و ژان باپتیست در جنگ لایپزیگ... حالا این دو غریبه چگونه می‌توانند دوباره در کنار هم زندگی کنند؟
Minki

حجم

۳۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۵۰۴ صفحه

حجم

۳۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۵۰۴ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان