دانلود و خرید کتاب پیروزی بر خشم مایک فیشر ترجمه بابک سراسکانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیروزی بر خشم اثر مایک فیشر

کتاب پیروزی بر خشم

معرفی کتاب پیروزی بر خشم

کتاب پیروزی بر خشم نوشتهٔ مایک فیشر و ترجمهٔ بابک سراسکانی است و انتشارات شرکت کتاب هرمس آن را منتشر کرده است. هشت راه برای کنترل و مهار خشم در این کتاب آمده است.

درباره کتاب پیروزی بر خشم

اگر این کتاب را برگزیده‌اید به این معناست که شخصاً مسائل مربوط به خشم را تجربه کرده‌اید یا کسی را می‌شناسید که خشمگین است و شما آن‌قدر او را دوست دارید که می‌خواهید رفتار او را درک کنید. خشم احتمالاً پیچیده‌ترین احساسی است که به انسان دست می‌دهد و اگر جنبه‌های مختلف آن را درست نشناسید ممکن است در چرخه بی‌پایانِ احساسات برآمده از خشم، تنفّر و یأس خود غرق شوید.

کتاب پیروزی بر خشم به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای کنترل خشم در زندگی راهی بیابید. در این کتاب انواع مختلف خشم بررسی می‌شود و سعی بر این است که خواننده بتواند با خواندن کتاب نوع خشم خود را تشخیص دهد، و نیز در برخورد با افراد دریابد چه کسی عصبانی است.

خشم فقط مختص آنهایی نیست که در روزنامه‌ها درباره‌شان اخبار مختلف را می‌خوانیم. همه ما تا حدّی این احساس را تجربه کرده‌ایم. مسئله آن عده از ما که با خشم مشکل داریم این نیست که احساس می‌کنیم عصبانی هستیم بلکه شیوه ابراز این عصبانیت مهم است که به همه افراد درگیر در موقعیت لطمه می‌زند. بنابراین لازم است همه ما نحوه برخورد با خشم و کاربرد درست آن را در زندگی‌مان فراگیریم.

این کتاب هم آموزشی است و هم تجربی. در این کتاب، علاوه بر اطلاعات مورد نیاز، تمرین‌هایی گنجانده شده است که با انجام دادن آنها عقاید و منطق شما به چالش کشیده می‌شود و می‌توان تصورات نادرست و حتی شاید الگوهای فکری تحریف‌شده را نشان داد. با انجام دادن این تمرین‌ها به‌تدریج درک روشن‌تری از خود پیدا می‌کنید و ابزارهایی به دست می‌آورید که شما را برای برخورد مثبت با هر نوع وضعیت تعارض‌آمیز در آینده مجهز می‌کند. در مطالعه این کتاب تنها کار شما این است که خشم را به یک پروژه شخصی بدل کنید. در صورت موفقیت، این کتاب نقش زیادی در متحول کردن زندگی آینده شما خواهد داشت.

این کتاب دو بخش دارد. بخش اول دربارهٔ شناخت خشم است و بخش دوم به چگونگی مهار آن نظر دارد. 

خواندن کتاب پیروزی بر خشم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 شما خودتان، چه با مشکل خشم روبه‌رو باشید چه نه، به کمک مطالب این کتاب می‌توانید خشم خود یا خشم دیگران را درک و آن را مهار کنید. حتی ممکن است متوجه شوید که کم‌کم می‌توانید خشمتان را به شیوه‌ای درست و طبیعی ابراز کنید.

بخشی از کتاب پیروزی بر خشم

«آیا مردها خشمگین‌تر از زنها هستند؟

این سؤال مجادلات فراوانی برمی‌انگیزد. برخی از متفکران معتقدند که زنان و مردان به یک اندازه خشمگین‌اند ــ و خدا می‌داند که همه ما برای این خشم دلایل کافی داریم. بعد از گفتگو با افراد بسیاری که طی پنج سال گذشته در دوره‌های آموزش مهار خشم من شرکت کرده‌اند، به این نتیجه رسیده‌ام که به طورکلی زنها خشمگین‌تر از مردها هستند. من فکر می‌کنم اگر شما زنی هستید که زیر سایه مردسالاری زندگی می‌کند دلایل بیشتری برای خشمگین شدن دارید.

این بدان معنا نیست که ارزشهای مردسالارانه تأثیرهای منفی بر مردها نگذاشته است ــ البته که گذاشته است. تفاوت اینجاست که مردها نوعا راههای بیشتری برای تخلیه خشم خود دارند: جنگ، کسب وکار و فعالیتهای تجاری بی‌امان، درگیری و نزاع، ورزشهای پرهیجان و خطرناک، بازیهای جنگی، شکار، پرخاشگری و حتی خشونتهای خانوادگی (که در فرهنگ ما اغلب دست‌کم گرفته شده است و عادی محسوب می‌شود). در مورد مردان باید گفت که جامعه عموماً بیرون ریختن خشم را تشویق می‌کند و رسانه‌ها نیز آن را ترغیب می‌کنند.

اما در مورد زنها باید گفت که آنها سالیان بسیار برای اینکه با تأیید مواجه شوند می‌بایست عصبانیت و خشم خود را سرکوب کنند. فقط حدود صدوپنجاه سال گذشته بوده است که زنها، هم از نظر سیاسی و هم از نظر اجتماعی، برای تساوی حقوق و حق اظهارنظر مبارزه کرده‌اند. شاید زنها آن‌قدرها هم خشمگین‌تر از مردها نباشند، اما امروزه، به دنبال خودباوری زنان در جهان، آنها صریحتر از گذشته خشمشان را آشکار می‌کنند. اینکه خشم زنها امروزه معمولا بیشتر به چشم می‌خورد به این دلیل است که در گذشته عادت نداشتیم زنان به‌صراحت عصبانیت خود را نشان دهند. در برنامه‌هایم اغلب به مردهایی برخورده‌ام که از دیدن زنان شرکت‌کننده در برنامه‌های کنترل خشم تعجب می‌کنند، چون تصورشان این است که زنها خشمگین نمی‌شوند! معمولا پنجاه وپنج درصد اشخاصی که در کلاسهای مهار خشم شرکت می‌کنند مردان هستند و چهل وپنج درصد آنها نیز زنان.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۲۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

حجم

۴۲۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان