دانلود و خرید کتاب دستور زبان کردی وحید رنجبر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دستور زبان کردی اثر وحید رنجبر

کتاب دستور زبان کردی

معرفی کتاب دستور زبان کردی

کتاب دستور زبان کردی نوشتهٔ وحید رنجبر است. انتشارات شرکت کتاب هرمس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر گویش کرمانشاهی را توضیح و آموزش داده است.

درباره کتاب دستور زبان کردی

کتاب دستور زبان کردی پس از مقدمه به‌ترتیب به مباحث آواشناسی، واج‌شناسی کردی، واکه‌ها، هم‌خوان‌ها، هم‌خوان چاکنایی، نیم‌واکه‌ها، تولید دوّمین‌ها، هجا، فرایندهای هجایی، عناصر نوایی، صرف‌تکواژ، واژه و گروه و... پرداخته است. این کتاب توضیحات بسیاری نیز درمورد فعل و انواع آن ارائه کرده و سپس به اسم، صفت، قید، ضمیر و حرف پرداخته و در پایان نیز درمورد گزاره، جمله و ساختار سخن گفته است.

انتشار کتاب حاضر در سال ۱۳۸۸ نخستین گام در زمینهٔ «دستور کردی جنوبی» به‌شمار می‌رود. برای نگارش این کتاب هم از شیوهٔ دستورنویسی سنتی (با رویکرد ساختی) و هم از نظریهٔ گشتار-زایایی استفاده شده است. وحید رنجبر کتاب «دستور زبان کردی» را به آنان که می‌اندیشند، تقدیم کرده است.

خواندن کتاب دستور زبان کردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران یادگیری دستور زبان کردی با گویش کرمانشاهی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب دستور زبان کردی

«کردی کرمانشاهی یکی از مهم‌ترینِ این گویش‌هاست که می‌توان گفت بیشترین سخن‌گو را در بین شاخه‌ی جنوبی دارد. کردی کرمانشاهی در شهر کرمانشاه و اطراف آن تکلّم می‌شود. برخی به اشتباه کردی کرمانشاهی را با کردی کلهری یکی می‌دانند، هر چند نمی‌توان مشابهت فراوان این دو گویش را نادیده گرفت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
۶,۰۰۰
۵۰%
تومان