دانلود و خرید کتاب هواپیمایی کشوری (تجاری) و جهانی سازی پس از جنگ سرد پیتر سوویک ترجمه سیروس احمدی نوحدانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هواپیمایی کشوری (تجاری) و جهانی سازی پس از جنگ سرد اثر پیتر سوویک

کتاب هواپیمایی کشوری (تجاری) و جهانی سازی پس از جنگ سرد

معرفی کتاب هواپیمایی کشوری (تجاری) و جهانی سازی پس از جنگ سرد

کتاب الکترونیکی «هواپیمایی کشوری (تجاری) و جهانی سازی پس از جنگ سرد» نوشتهٔ پیتر سوویک با ترجمهٔ سیروس احمدی نوحدانی و محمدرضا اشرف در انتشارات اندیشکده روابط بین الملل چاپ شده است. این کتاب به سیر تاریخی تأثیر چندین متغیر علمی در حوزه‌های سیاسی، روابط بین‌الملل و تکنولوژی هوانوردی غیرنظامی پرداخته است.

درباره کتاب هواپیمایی کشوری (تجاری) و جهانی سازی پس از جنگ سرد

این کتاب با سیر در تاریخ تأثیرات رقابت‌های ژئوپلیتیکی و تکنولوژی هوانوردی کشوری (تجاری) مابین بلوک غرب و شرق روند تحولی جهانی‌سازی و تأثیر در روند فروپاشی بلوک سوسیالیستی را بیان می‌کند و به اهمیت هوانوردی غیرنظامی به چرایی اهمیت توسعه هوانوردی کشوری فارغ از یک نگاه صرف اقتصادی به این حوزه مغفول مانده در مباحث ژئوپلیتیکی می‌پردازد.

هر فصل به یک برههٔ زمانی و مکانی مشخص می‌پردازد که عناوین آن‌ها در ادامه آمده است:

فصل اول با عنوان رژیم شیکاگو و ارتباط یا عدم ارتباط اولیه، به دورهٔ بین ۱۹۹۴ و اوایل دهه ۱۹۵۰ می‌پردازد، و آن را به دو بخش فرعی تقسیم می‌کند.

فصل دوم با عنوان ایجاد امپراتوری خط هوایی قرمز، بر پیشرفت‌های صورت‌گرفته از اواسط ۱۹۵۰ تا اواخر دهه ۱۹۶۰ تمرکز کرده است. قسمت اول آن ازسرگیری کامل ترافیک هوایی شرق - غرب در اروپا را در خلال نیمهٔ دوم دهه ۱۹۵۰ طرح‌ریزی می‌کند.

قسمت دوم این فصل در خصوص گسترش خطوط هوایی چک‌اسلواکی آئورفلوت به کشورهای درحال‌توسعه آسیا و آفریقا است و جزئیات کاملی را در مورد کمک‌های هواپیمایی کشورهای بلوک به کشورهای چین، غنا، گینه و مالی بیان می‌کند

فصل سوم با عنوان افراشتن ستون‌ها، بار دیگر به دو بخش تقسیم شده است. قسمت اول به سیر تکاملی سیاست محدودیت‌های هوایی آمریکا می‌پردازد.

قسمت دوم به‌خوبی مستندسازی شده است که بر تاریخچه درهم‌تنیده تالش‌هایی متمرکز شده است سعی دارد خدمات هوایی بین ایالت متحده و اتحاد جماهیر شوروی را ایجاد کند.

فصل چهارم با عنوان مبادله پایاپای، آزمایش زمین، افتتاح مسیر آن‌سوی سیبری را برای ناوگان‌های غربی در ازای حقوق آن‌سوی اقیانوس اطلس برای آئروفلوت بررسی می‌کند.

در فصل پنجم با عنوان در سایه‌سار عقب‌ماندگی - بر دوره اواسط دهه ۱۹۶۰ تا اوایل ۱۹۸۰ متمرکز شده است. این فصل بر عدم موفقیت ایلوشینای ال ۴۹ مسافربری پرداخته است.

فصل ششم با عنوان سرد شدن مناسبات و حادثهٔ ۰۰۷ KAL دهه مابین ۱۹۷۳ و ۱۹۸۳ را بررسی می‌کند. قسمت اول این فصل بر وخیم‌تر شدن مناسبات دوجانبه هوایی ایالات متحده - اتحاد جماهیر شوروی تمرکز دارد.

مناسبات شرق - غرب بعد از اول سپتامبر 0۶4۰ به کم‌ترین میزان خود رسید، و در این زمان بود که هواپیمای رهگیری شده ایرلاین کره جنوبی در مسیر نیویورک - سئول سقوط کرد و موجب کشته‌شدن ۵۹۶ نفر شد. این حادثه و نیز محدودیت‌های آن در غرب و جنوبگان جهانی در بخش دوم این فصل بررسی شده است.

فصل هفتم با عنوان هواپیمایی بلوک تحت سوسیالیسم پسین، بر پیشرفت‌های صورت‌گرفته در مدار شوروی در اواخر دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ متمرکز شده است.

در بخش نتیجه‌گیری خلاصه‌ای از یافته‌های کلیدی مطرح شده است و درعین‌حال در مورد عدم موفقیت بلوک شوروی در زمینهٔ پیشرفت از عصر پیشرانه به عصر توربوفن توضیحاتی آمده است.

کتاب هواپیمایی کشوری (تجاری) و جهانی سازی پس از جنگ سرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۵ صفحه

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۵ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان