دانلود و خرید کتاب انفاس رحمانی بر حکمت یمانی منوچهر پزشک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انفاس رحمانی بر حکمت یمانی اثر منوچهر پزشک

کتاب انفاس رحمانی بر حکمت یمانی

معرفی کتاب انفاس رحمانی بر حکمت یمانی

کتاب انفاس رحمانی بر حکمت یمانی نوشتهٔ منوچهر پزشک است و انتشارات همشهری آن را منتشر کرده است. این کتاب مروری بر زندگی و آثار میرداماد است.

درباره کتاب انفاس رحمانی بر حکمت یمانی

مجموعه ۵۰جلدی «اندیشه‌‌مندان ایران و اسلام» برای آشنایی نسل جوان و دانش‌‌دوست با بنیادگذاران ایرانی‌-‌اسلامی فرهنگ و تمدن بشری، نه فقط از جنبهٔ شناخت تاریخ، افکار و آثار این بزرگان بلکه برای ساختن پایگاهی که با تکیه بر آن و با توجه به دانش‌های روز بتوانند به قله‌‌های جدید معارف بشری صعود کنند، منتشر شده است. 

میر برهان‌الدین محمدباقر استرآبادی نامور به «میرداماد» و «معلمِ ثالث»، متخلص به اشراق؛ فیلسوف، متکلم و فقیه برجستهٔ دورهٔ صفویه و از ارکانِ مکتب فلسفی اصفهان است. میرداماد فرزندِ میر شمس‌الدین محمد استرآبادی مشهور به داماد و از سادات حسینی گرگان است. محمد استرآبادی با دختر علی بن عبد العالی معروف به محقق کرکی ازدواج کرد و به همین خاطر او را داماد نامیدند. میرداماد این لقب را از پدر خود به ارث برده‌ است. وی از دوستان نزدیک شیخ بهایی بود. دربارهٔ سال تولد او، اطلاعات کافی در دست نیست؛ ولی کتاب «نخبة المقال فی اسماء الرجال» تولد او را سال ۹۶۹ ذکر کرده‌ است.

میرداماد استاد ملاصدرا بود و آموزش‌های او به ملاصدرا، تاثیر عمیقی در ملاصدرا برای ارائهٔ نظریه حکمت متعالیه گذاشت. برخی از اسلام‌شناسان، میرداماد را بزرگ‌ترین فیلسوف مسلمان لقب داده‌اند؛ زیرا او عالمی بود که بر همه دانش‌های اسلامی زمانهٔ خود تسلط داشت.

میرداماد علاوه بر فلسفه و عرفان، بر ریاضیات، فقه و اصول، حدیث، تفسیر و کلام نیز مسلط بود. لقب معلم ثالث به‌دلیل جایگاه رفیع علمی میرداماد، برای او انتخاب شده بود.

خواندن کتاب انفاس رحمانی بر حکمت یمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ فلسفهٔ اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان