دانلود و خرید کتاب مصادیق عملی نظریه دلبستگی سوزان ام . جانسون ترجمه فاطمه دوستی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مصادیق عملی نظریه دلبستگی

کتاب مصادیق عملی نظریه دلبستگی نوشتهٔ سوزان ام . جانسون با ترجمهٔ فاطمه دوستی و مسعود شریف زاده و مریم افشاری و سارا سوری در انتشارات متخصصان چاپ شده است. دکتر جانسون نویسندهٔ کتاب‌هایی تخصصی از جمله درمان متمرکز عاطفی برای زوج‌ها و زوج‌درمانی متمرکز بر عاطفه با بازماندگان تروما و همچنین کتاب‌های پرفروش برای خوانندگان عمومی، از جمله مرا محکم نگه‌دار و احساس عشق است.

درباره کتاب مصادیق عملی نظریه دلبستگی

در این کتاب، تمرکز مداخله بر افسردگی و اضطراب است که به آن «اختلالات عاطفی» نیز گفته می‌شود. سوزان ام. جانسون پروفسور ممتاز روان‌شناسی بالینی در دانشگاه اتاوا، انتاریو، کانادا است. همچنین او استاد برجسته پژوهش در برنامه ازدواج و خانواده‌درمانی در دانشگاه بین‌المللی آلیانت در سندیگو و مدیر مرکز بین‌المللی تعالی در درمان هیجان مدار است. این کتاب که به قلم اوست خلاصه‌ای از تئوری دلبستگی را به‌عنوان یک دیدگاه تکاملی جامع در مورد تنظیم شخصیت و عاطفه ارائه می‌دهد و مفاهیم این نظریه را برای عملکرد عمومی روان‌درمانی ارائه می‌دهد. دکتر جانسون همچنین به‌عنوان یکی از بالاترین افراد غیرنظامی کشور کانادا منصوب شده است. از جمله افتخارات او برنده جایزه سال روان‌شناس خانواده از بخش ۴۳ انجمن روان‌شناسی آمریکا و جایزه مشارکت برجسته در ازدواج و خانواده‌درمانی از انجمن آمریکایی ازدواج و خانواده‌درمانی است. او در این کتاب پیوندهای واضح بین تئوری دلبستگی و مدل تجربی مداخله انسان‌گرایانه (استفاده از درمان هیجان مدار (EFT) به‌عنوان راهنمایی برای دنبال‌کردن این پیوندها) را مشخص می‌کند. همچنین یک رویکرد یکپارچه برای ارزیابی و طرح کلی از چگونگی تبدیل بینش دلبستگی به مداخله مؤثر در درمان فردی، زوجی و خانوادگی ارائه می‌دهد. فصل‌های جداگانه در مورد هر روشی از این بحث را گسترش می‌دهند، توسط فصل‌های بالینی که مداخلات را به‌صورت عملی نشان می‌دهد، روشن می‌شود.

کتاب مصادیق عملی نظریه دلبستگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مصادیق عملی نظریه دلبستگی

«نظریه دلبستگی: ما چه کسی هستیم و چگونه زندگی می‌کنیم

من اظهار می‌کنم که تنها یک نامزد وجود دارد که تقریباً این معیارها را برآورده می‌کند و آن نظریه تکاملی شخصیت است که نظریه دلبستگی نامیده می‌شود، همان طور که توسط جان بالبی (۱۹۸۸-۱۹۶۹) بیان شد. در حالی که ابتدا نظریه دلبستگی از نظر رشد اولیه دوران کودکی ارائه شد، به‌طور ویژه در چند سال اخیر به بزرگسالان و روابط بزرگسالان بسط یافته است. همان طور که رولز و سیمپسون اشاره می‌کنند (۲۰۱۵، ص ۱)، تئوری‌ها و حوزه‌های کمی از تحقیق در دهه گذشته پربارتر از حوزه دلبستگی بوده‌اند. سیل تحقیقات بعدی که اکنون از اصول اصلی نظریه دلبستگی حمایت می‌کند، در میان مهم‌ترین دستاوردهای علوم روانشناسی امروز قرار می‌گیرد. علاوه بر این، علم دلبستگی با تحقیقات کنونی در زمینه‌های علوم اعصاب، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی سلامت و روانشناسی بالینی همخوانی دارد که پیام اصلی آن این است که ما در درجه اول یک گونهٔ اجتماعی، رابطه‌ای و پیوندی هستیم. در طول عمر، نیاز به ارتباط با دیگران، ساختار عصبی ما، پاسخ‌های ما به استرس، زندگی عاطفی روزمره و ماجراها و معضلات بین فردی را شکل می‌دهد که در قلب این زندگی‌ها قرار دارند.

اخیراً نظریه دلبستگی به‌صراحت توسط مگناویتا و آنچین (۲۰۱۴) به‌عنوان مبنایی برای یک رویکرد واحد به روان‌درمانی پیشنهاد شده است. این نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که این نظریه «جام مقدس» را تشکیل می‌دهد که از مدت‌ها پیش به‌دنبال آن بودیم که در نهایت یک رویکرد منسجم، به طیف گسترده‌ای از اختلالات روان‌شناختی می‌دهد و به تغییر شخصیت و کاهش دائمی علائم می‌پردازد. برخی دیگر اخیراً پیشنهاد کرده‌اند که نظریه دلبستگی مبنایی اساسی برای مداخله در تعدادی از روش‌های خاص، مانند روان‌درمانی فردی (کاستلو،۲۰۱۳؛ فوشا،۲۰۰۰؛ والین، ۲۰۰۷)، زوج‌درمانی (جانسون و ویفن، ۲۰۰۳؛ جانسون،۲۰۰۲، ۲۰۰۴) و خانواده‌درمانی (جانسون، ۲۰۰۴؛ فورو، پالمر، جانسون، فالر و پالمر-اولسون، در حال چاپ؛ هیوز، ۲۰۰۷) ارائه می‌کند. همه این نویسندگان بر ماهیت اساسی یکپارچه کردن علم و نظریه دلبستگی تأکید می‌کنند و اینکه این دیدگاه به ما این امکان را می‌دهد که فراتر از تقسیم‌بندی و تکه‌تکه کردن به آنچه (کرای. او ویلسون «آسایش» ۱۹۹۸) می‌خواند، برویم. این اصطلاح از عقیده یونان باستان ناشی می‌شود که جهان منظم است و می‌توان این نظم را در مجموعه‌ای از اصول و فرایندهای متقابل کشف و تنظیم کرد. این قوانین از همگرایی شواهد ناشی از مجموعه‌های مختلفی از پدیده‌ها به وجود می‌آیند و دورهم جمع می‌شوند و به ما نقشه‌های مناسبی برای جهان ما و خود ما می‌دهند.»

نظرات کاربران

علی
۱۴۰۲/۰۴/۱۴

ترجمه روان نیست

کاربر 6425829
۱۴۰۲/۰۲/۱۳

ترجمه افتضاح

nikzad
۱۴۰۲/۱۰/۱۲

خیلی سعی کردم این کتاب خوب رو بخونم ولی متاسفانه ترجمه به شدت ناخوشایند و کلافه کننده بود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۳۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۴۳۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
۱۷,۰۰۰
۵۰%
تومان