دانلود و خرید کتاب هوش هیجانی، ویژگی های شخصیتی و تعهد سازمانی در نظام بانکی امیرعباس زعفرانی آرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوش هیجانی، ویژگی های شخصیتی و تعهد سازمانی در نظام بانکی اثر امیرعباس زعفرانی آرانی

کتاب هوش هیجانی، ویژگی های شخصیتی و تعهد سازمانی در نظام بانکی

معرفی کتاب هوش هیجانی، ویژگی های شخصیتی و تعهد سازمانی در نظام بانکی

کتاب هوش هیجانی، ویژگی های شخصیتی و تعهد سازمانی در نظام بانکی نوشتهٔ امیرعباس زعفرانی آرانی و سمیه بلاغی اینالو است و نشر عطران آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب هوش هیجانی، ویژگی های شخصیتی و تعهد سازمانی در نظام بانکی

مطالعه و بررسی تاریخچهٔ توسعهٔ تحول جوامع صنعتی نشان می‌دهد که نیروی انسانی ماهر و پرورش‌یافته در فرایند تحول جامعهٔ سنتی به جامعهٔ صنعتی تأثیر انکارناپذیر داشته است. تأمین نیازهای افراد و ایجاد انگیزه و تعهد برای بالابردن کیفیت کاری آنان از مهم‌ترین اهداف سازمان‌هاست. در علوم رفتاری، دربارهٔ تعهد سازمانی که یکی از انواع تعهدهاست، پژوهش‌ها و تعریف‌های زیادی شده است. از نظر صاحب‌نظران تعهد سازمانی شامل این موارد می‌شود: ۱. اعتقاد به هدف‌ها و ارزش‌های سازمانی؛ ۲. تمایل به تلاش در راه سازمان؛ ۳. تمایل شدید به ادامهٔ عضویت در سازمان. سه عنصر دیگر نیز برای تعهد مطرح شده است که عبارت‌اند از: تعهد عاطفی، تعهد مستمر و تعهد هنجاری.

تعهد سازمانی را می‌توان به‌عنوان قدرت تشخیص افراد همراه با فعالیت و مشارکت در یک سازمان ویژه تعریف کرد. در این راستا امروزه بسیاری از محققان به دنبال درک عمیق متفاوت تأثیرگذار بر تعهد کارکنان نسبت به سازمان و همچنین بهره‌مندی از حداکثر توانایی آن‌ها هستند. ازطرفی رضایت کارکنان، نقش محوری در بهبود تعهد سازمانی آنان دارد. از آنجایی که رضایت شغلی متأثر از عوامل بیرونی، درونی و نگرشی است، به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین عوامل درونی مؤثر بر رضایت شغلی و در نتیجه، تعهد سازمانی، هوش هیجانی است و از طرفی ویژگی‌های شخصیتی بر رضایت شغلی و تعهد سازمانی تأثیرگذار است. مفهوم هوش هیجانی برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ توسط پیتر سالووی و جان مایر مطرح شد که بیان می‌کند هوش هیجانی نوعی پردازش اطلاعات عاطفی است که شامل ارزیابی صحیح عواطف در خود و دیگران، ابزار مناسب عواطف و تنظیم سازگارانه عواطف است. هوش هیجانی ظرفیت یا توانایی سازمان‌دهی احساسات و عواطف خود و دیگران برای برانگیختن خود و کنترل مؤثر احساسات و استفاده از آن در روابط با دیگران است. هوش هیجانی، نشان‌دهندهٔ مجموعه توانایی‌هایی است که به کارمندان توان پاسخگویی به استرس محل کار و رفتارهای هیجانی خود و دیگران می‌دهد. در حالی که با هوش هیجانی می‌توان مسیر پیشرفت، شکست و یا درجازدن کارکنان را نیز پیش‌بینی کرد، در سطوح رهبری و مدیریت عالی سازمان، ۸۵درصد قابلیت‌ها برای کسب موفقیت به هوش هیجانی بستگی دارد تا به سایر توانایی‌های فنی و شناختی.

خواندن کتاب هوش هیجانی، ویژگی های شخصیتی و تعهد سازمانی در نظام بانکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به روان‌شناسان و مدیران بانکی و برنامه‌ریزان بانکی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هوش هیجانی، ویژگی های شخصیتی و تعهد سازمانی در نظام بانکی

«عصر حاضر، عصر پيچيدگی و تحول است. عصری كه در آن پيشرفت و توسعه هر كشور به دانش جديد آن وابسته است و در اين بين افرادی كه برای حل مشكلات كشور خود به دنبال راهبردی ابتكاری هستند، موفقيت را برای كشور به ارمغان می‌آورند و امروزه در توسعه و رشد اقتصادی كشور كار آفرينان به عنوان سرمايه های انسانی با تكيه بر محور دانايی و عمل نقش ارزنده‌ای دارند (احمدی، ۱۳۸۷).

از آنجا كه نيروی انسانی از عوامل زير بنايی فرايند توسعه می‌باشد و هرگونه توفيق در فرايند توسعه پايدار يک سازمان مشروط به توفيق در توسعه منابع انسانی است از اين‌رو اهميت و ضرورت توجه به نظام مديريتی توسعه دهنده منابع انسانی آشكار می‌گردد. لذا مديران به عنوان برنامه‌ريزان و تصميم‌گيرندگان سازمان در صورتی كه كارآفرين باشند می‌توانند بهتر و بيشتر از منابع موجود استفاده نمايند (رجب‌بیگی و فقیهی، ۱۳۸۳).

کارآفرينی همان نيرويی است که اول بار هم خود موتور محرک اقتصاد اين کشورها بوده و امروز نيز با چهره‌ای نو، در ميان رکود جهانی اقتصاد، جان تازه‌ای در آن‌ها می‌دمد. اين در شرايطی است که اقتصاد کشور ما گرفتار نارسايی‌ها، کمبودها و سوء مديريت‌هايی است که نيم‌نگاهی به وضعيت جهانی اقتصاد، ما را به سوی اين باور می‌کشاند که رشد کارآفرينی و فرهنگ کارآفرينانه به شرطی که با فرهنگ، امکانات و توانايی‌ها و سليقه ايرانی آميخته شود، تنها راه بهبود امروز اقتصاد کشور است (رجبی و بیگلری، ۱۳۸۷).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

قیمت:
۲۵,۵۰۰
تومان