دانلود و خرید کتاب رابینسون کروزوئه دانیل دفو ترجمه محدثه زردکانلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رابینسون کروزوئه اثر دانیل دفو

کتاب رابینسون کروزوئه

معرفی کتاب رابینسون کروزوئه

کتاب رابینسون کروزوئه نوشتۀ دانیل دفو و ترجمۀ محدثه زردکانلو است. واحد کودک و نوجوانِ نشر سایه گستر این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این اثر، یک رمان تصویری یا همان کمیک استریپ است که این داستان مشهور را روایت می‌کند. رابینسون کروزوئه یک خودزندگی‌نامۀ خیالی است که به شرح زندگی این قهرمان در یک جزیره می‌پردازد. 

درباره کتاب رابینسون کروزوئه

کتاب رابینسون کروزوئه، برای نخستین‌بار در سال  ۱۷۱۹ منتشر شد. این رمان، که مشهورترین رمان نویسندۀ انگلیسی، دانیل دِفو است، یک خودزندگی‌نامۀ خیالی است که لقب «پدر رمان انگلیسی» را برای خالق خود به ارمغان آورد.

رابینسون کروزوئه، قهرمان داستان، زندگی مرفه‌ای در بریتانیا دارد اما روزی آن را برای مسافرت در دریاها رها می‌کند. او پس از اینکه از یک کشتی‌شکستگی جان سالم به در می‌برد، ۲۸ سال را در یک جزیره و اغلب به‌تنهایی زندگی می‌کند.

بسیاری از مورخان، رمان مشهور و بسیارخوانِ رابینسون کروزوئه را سرآغاز گونه‌ای رمان موسوم به «رمان بورژوایی» یا «رمان مدرن» می‌دانند. بعضی متفکران مهم نیز دربارۀ این اثر داستانی سخن گفته‌اند:

 ژان ژاک روسو، فیلسوف فرانسوی، با تحسین این رمان در کتاب خود «امیل» آرزو می‌کند که رابینسون کروزوئه را «همه جوانان بخوانند تا زندگی در آزادگی و سادگی و سازندگی را بیاموزند».

کارل مارکس جزیرۀ رابینسون کروزوئه را چون «مدل اقتصاد مدرن فردگرای جامعه بورژوازی» تحلیل می‌کند. او معتقد است، قهرمان کتاب «نماد بورژوازی» در نخستین دورۀ سرمایه‌داری و نماد استعمارگرانی است که در جستجوی موادّ اولیه، بازار و نیروی کار ارزان، بخشی مهمی از جهان را فتح کرده‌ و با صدور مناسبات اقتصادی اجتماعی خود، این مناطق را به مستعمرۀ خویش تبدیل می‌کنند.

جیمز جویس، نویسنده ایرلندی، به این کتاب بسیار علاقه داشت. او به ستایش ارزش‌های ادبی کتاب پرداخته اما با این ایده موافق است که قهرمان داستان نمونه تیپیک استعمارگران کلاسیک به‌شمار می‌رود.

ادوارد سعید، متفکر فلسطینی‌الاصل هم رابینسون کروزوئه را از نخستین نمونه‌های «ادبیات استعماری» توصیف کرده و معتقد است که دانیل دفو، نویسندۀ این اثر، در این رمان ذهنیت استعمارگران انگلیسی دوران خود را به‌خوبی به تصویر کشیده است.

از رمان رابینسون کروزوئه برای تولید آثار سینمایی نیز اقتباس و برداشت شده است؛ برای نمونه می‌توان به فیلم سینماییِ «رابینسون کروزوئه» (Robinson Crusoe) به کارگردانی راد هاردی اشاره کرد که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. پیرس برازنان و یان هارت از بازیگران این فیلم سینمایی بودند.

تصویرسازی‌های این کتاب را نارش کومار انجام داده است.

خواندن کتاب رابینسون کروزوئه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رابینسون کروزوئه

«من در سال ۱۶۳۲ متولد شدم. پدرم تاجری آلمانی بود که با مادرم در یورک انگلستان آشنا شد. نام خانوادگی مادرم رابینسون بود و بعد از اینکه نام من را رابینسون کروتزنر گذاشتند، مردم هم او را خانم رابینسون صدا می‌زدند.

اما با تغییرات معمول کلمات در زبان انگلیسی، حالا ما هم خودمان را کروزوئه می‌نامیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

حجم

۱۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان