دانلود و خرید کتاب پیش بینی ریسک مالی جان دنیلسون ترجمه محسن صیقلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیش بینی ریسک مالی اثر جان دنیلسون

کتاب پیش بینی ریسک مالی

معرفی کتاب پیش بینی ریسک مالی

کتاب پیش بینی ریسک مالی نوشتهٔ جان دنیلسون و ترجمهٔ محسن صیقلی و صابر سیاری و جواد امینی است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است. این کتاب همراه با پیاده‌سازی در نرم‌افزارهای Matlab & R است.

درباره کتاب پیش بینی ریسک مالی

نقطهٔ تمرکز این کتاب بر مطالعهٔ ریسک بازار از جنبهٔ کمی است. تاکید بر ارائهٔ به‌روزترین تکنیک‌های کمی پرکاربرد در تامین مالی برای مدیریت ریسک بازار و نمایش کاربرد آن‌ها با استفاده از دو زبان برنامه‌نویسی پایه‌ای، R و متلب است. تمامی کدها در این کتاب از طریق وبسایت کتاب به آدرس www.financialriskforecasting.com دانلود می‌شوند.

این کتاب سه موضوع اصلی شامل فایننس، آمار و برنامه‌نویسی کامپیوتر را در برمی‌گیرد. فرض بر این گذاشته شده است که خواننده دارای یک فهم پایه‌ای از آمار و فایننس است؛ گرچه ضرورتی به آشنایی قبلی با برنامه‌نویسی کامپیوتر نیست. کتاب در قبال مسئلهٔ ریسک مالی یک رویکرد کاربردی با در آمیختن مطالب از فایننس، آمار و برنامه‌نویسی کامپیوتر را اتخاذ کرده است.

اغلب فصول، شیوهٔ اجرای تکنیک‌های متنوع توضیح داده شده در R و متلب را نشان می‌دهند. کتاب با دانلود یک نمونه از قیمت‌های سهام آغاز شده که سپس برای ارزیابی و برآورد مدل استفاده می‌شوند.

شمای کلی کتاب به این شرح است: فصل یک با مقدمه‌ای از بازارهای مالی و قیمت‌های سهام آغاز می‌شود. این فصل ضمن ارائهٔ نمای اولیه‌ای از مطالب، در مورد شاخص‌های بازار و قیمت سهام، پیش‌بینی ریسک و قیمت‌ها بحث کرده و با ویژگی‌های اصلی قیمت سهام از نقطه نظر ریسک اتمام می‌یابد.

تمرکز اصلی این فصل بر معرفی سه اصل پیکره‌بندی‌شده در ارتباط با بازده دارایی‌های مالی شامل خوشه‌های نوسان، دنباله‌های پهن و همبستگی خطی است.

فصل ۲ و ۳ بر پیش‌بینی نوسان تمرکز می‌کنند. ابتدا بر نوسان تک‌متغیره و سپس بر نوسان چندمتغیره. هدف از این امر بررسی تمامی شیوه‌های مورد استفاده در پیش‌بینی نوسانات ضمن بحث در مورد مدل‌های متعدد از خانواده GARCH همراه با جزئیات قابل توجه است. ما در مورد مدل‌ها از دیدگاه تئوریک بحث کرده و اجرا و ارزیابی آن‌ها را نمایش می‌دهیم. این امر به‌وسیله دو فصل در مورد مدل‌های ریسک و پیش‌بینی ریسک ادامه داده می‌شود.

در فصل ۴ جنبهٔ تئوریک پیش‌بینی ریسک به‌ویژه نوسانات، ارزش در معرض ریسک VaR و افت‌های مورد انتظار تحلیل شده و در فصل ۵ اجرای مدل‌های ریسک نمایش داده می‌شود. سپس به تحلیل ریسک در اختیار معامله و اوراق قرضه پرداخته می‌شود. در فصل ۶ چنین شیوه‌های تحلیلی نظیر دلتا-نرمال VaR و دیرش نرمال VaR ارائه شده و در فصل ۷ شیوه‌های شبیه‌سازی مونت کارلو برای قیمت‌گذاری مشتقه و پیش‌بینی ریسک نمایش داده می‌شوند.

پس از به‌کارگیری مدل‌های ریسک، کیفیت آنها باید ارزیابی شوند که این امر موضوع فصل ۸ است. در این فصل چگونگی استفاده از بک تستینگ و تعدادی از متدولوژی‌ها به‌منظور ارزیابی و مقایسه شیوه‌های پیش‌بینی ریسک که پیش در این کتاب آورده شده است ارائه می‌شوند. این فصل با یک بحث جامع در خصوص آزمون استرس پایان می‌یابد.

شیوه‌های پیش‌بینی ریسک توضیح داده‌شده در این کتاب روی رخدادهای نسبتا رایج متمرکز دارند؛ اما در موارد خاصی لازم بود که ریسک رخدادهای بزرگ و نه‌چندان رایج نظیر احتمال رخدادهایی که هر ۱۰ یا ۱۰۰ سال روی می‌دهند، پیش‌بینی شود. برای انجام این امر، باید تئوری مقدار حدی (موضوع فصل ۹) به‌کار گرفته شود.

در فصل ۱۰ که فصل آخر است، یک گام به عقب برداشته شده تا فرضیات اساسی در پشت اغلب هر یک از مدل‌های ریسک در هنگام کاربرد عملی بررسی شوند و اتفاقاتی که در هنگام نقض این فرضیات رخ می‌دهد مورد بحث قرار گیرد. به دلیل اینکه ریسک مالی بصورت بنیادی درون‌زاست، مدل‌های ریسک مالی عادت آزاردهنده شکست در مواقعی را دارند که به‌شدت مورد نیاز هستند. چگونگی و چرایی این رخداد موضوع این فصل است.

۴ پیوست وجود دارد که شامل پیوست A مفاهیم پایه‌ای آمار و سری‌های زمانی ارجاع‌داده‌شده در کتاب را معرفی می‌کند. در پیوست B و C یک مقدمه از R و متلب ارائه می‌شود که یک مبحثی از اجرای مقدماتی بسته نرم‌افزاری را فراهم می‌کنند. نهایتا پیوست D بر حداکثر درست‌نمایی، مفاهیم، اجرا و آزمون آن متمرکز می‌شود. فهرستی از عبارات اختصاری نیز در این کتاب تدوین شده و پس از آن جدولی از نمادها ارائه می‌‌شود.

خواندن کتاب پیش بینی ریسک مالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 مطالعهٔ این کتاب به دانشجویان دورهٔ کارشناسی و تحصیلات تکمیلی رشته‌های مالی، اقتصاد، صنایع و مدیریت و همچنین تحلیلگران بازار سرمایه که قصد یادگیری کاربرد و پیاده‌سازی مفاهیم نظری و تئوریک پیش‌بینی ریسک مالی را دارند توصیه می‌شود.

دانشجویانی که این درس را انتخاب می‌کنند بدون زمینهٔ قبلی در برنامه‌نویسی کامپیوتر هستند؛ اما بعد از اتمام درس توانمندی خوبی در اجرای مستقل مدل‌ها و کدهای این کتاب از خود نشان می‌دهند. تمامی محتوای این کتاب می‌تواند در طول ۱۰ هفته یا ۲۰ ساعت تدریس پوشش داده شوند.

بخشی از کتاب پیش بینی ریسک مالی

با توجه به گسترش روزافزون بازارهای مالی و توسعه کاربرد روش‌های کمی و الگوریتم‌های محاسباتی برای پیش‌بینی و بهینه‌سازی ریسک سرمایه‌گذاری، ضرورت یادگیری و تسلط بر این مفاهیم و شیوه‌های پیشرفته توسط دانشجویان و تحلیلگران مالی در بستر نرم‌افزارهای رایانه‌ای و زبان‌های برنامه‌نویسی نظیر متلب و R بیش از پیش گردیده است. درک این نیاز و مشاهده خلأ واقع در منابع فارسی موجود تالیف یا ترجمه شده بخصوص در مورد آثاری که دارای رویکردی کاربردی و نه صرفا نظری باشند، ما را بر آن داشت تا کتاب حاضر را که تلفیقی از آموزش شیوه‌ها و مفاهیم نظری همراه با راهنمای پیاده‌سازی این مفاهیم در دو زبان برنامه‌نویسی متلب و R می‌باشد را به علاقه‌مندان و مخاطبان هدف ارائه نماییم.


اقتصادسنجی؛ جلد دوم (همراه با کاربرد نرم‌افزارهای ویژه‌ی اقتصادسنجی)
اسماعیل پیش بهار
ابزارهای ریاضی برای اقتصاد
دارائل آ. تارکینگتون
اقتصاد پولی؛ جلد اول
جاگدیش هاندا
تئوری اقتصاد کلان؛ راهبرد تعادل عمومی پویا
مایکل ویکنز
اقتصاد مالی
تاستن هنس
اقتصاد سنجی (جلد سوم؛ تکمیلی)
علی سوری
مقدمه ای بر رشد اقتصادی مدرن ۱
دارون عجم اوغلو
آمار، احتمال و استنتاج آماری در اقتصاد (جلد دوم)
علی سوری
نظریه جدید سبد دارایی و تحلیل سرمایه گذاری (جلد ۲)
ادیوین جی. التون
دنیای پنهان نفت
کن سیلورستین
تئوری اقتصاد خرد پیشرفته
جفری الکساندر ژل
اصول و مفاهیم تولید پراکنده
گئورگ قره پتیان
اقتصاد سنجی مالی کاربردی با استفاده از ایویوز ۱۰
سعیده کامران‌پور
آمار، احتمال و استنتاج آماری در اقتصاد (جلد اول)
علی سوری
پیش بینی ریسک مالی
سیدمحمد هاشمی نژاد
شناخت از دیدگاه فطرت
محمد حسینی بهشتی
اقتصاد ایران در تنگنای توسعه
حمید زمان زاده
مبانی خلق ارزش برای سهامداران و ارزشیابی شرکت
احمد پویان فر
ارزیابی طرح‌های تولیدی، سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌ها (کاربردی)
سیدمهدی سید مطهری
مجموعه جامع ابزار مشتقه
رانگارا جان کی. ساندرام
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶۲ صفحه

حجم

۱۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶۲ صفحه

قیمت:
۳۹,۵۰۰
تومان