دانلود و خرید کتاب ورزش در جهان باستان (غرب) تهمورث نورایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ورزش در جهان باستان (غرب) اثر تهمورث نورایی

کتاب ورزش در جهان باستان (غرب)

معرفی کتاب ورزش در جهان باستان (غرب)

کتاب ورزش در جهان باستان (غرب) نوشتهٔ سارا هنرمند راد و الهه ضیغم پور و تهمورث نورایی و ویراستهٔ اردشیر نورایی است و نشر میترا آقاکوچک آن را منتشر کرده است. این کتاب بررسی ورزش در غرب جهان باستان است.

درباره کتاب ورزش در جهان باستان (غرب)

شناسایی مراحل مختلف تحولات زندگی انسان اولیه در دوران ماقبل تاریخ کار بسیار مشکلی است. زیرا آثاری مکتوب از آن دوران در دست نیست. به‌ویژه از لحاظ تقریب زمانی درمورد مراحل آن ممکن است اتفاق نظر وجود نداشته باشد. در دورهٔ پیشاتاریخ علاوه بر شکل‌گیری ریشه‌های ورزش‌های طبیعی بسیاری از ورزش‌های ابزاری نیز ریشه‌های خود را باید در این دوره ردیابی کنند. ازجمله این ورزش‌ها می‌توان به ورزش‌های دوومیدانی اشاره کرد؛ همچون پرتاب وزنه، دیسک، زوبین، نیزه، چکش و پرش با نیزه، شمشیربازی، سوارکاری، چوگان، ارابه‌رانی، دوچرخه‌سواری و همه‌ٔ ورزش‌های موتوری که ریشهٔ خود را از اختراع چرخ گرفته‌‌اند. همچنین پیدایش چرخ و رام‌کردن حیوانات زمینهٔ شکل‌گیری انواع ورزش‌هایی را فراهم ساختند که نیروی محرکهٔ آن‌ها چرخ است. مجموعهٔ این ابزارها در دوره‌های مختلف زندگی بشر جایگاه مقدس و توتمی داشته‌اند. بنابراین هرکدام از این ورز‌ش‌ها در جهان امروز یادآور ارزش‌های این ابزارها و جایگاه قاطع آن‌ها در رشد و تحول جوامع ابتدایی هستند.

در این کتاب سعی شده است ابتدا به ریشه‌های شکل‌گیری حرکت و مهارت‌های حرکتی در دوران پیشاتاریخ بشود، دوم معرفی تمدن‌های باستانی با اختصار و سپس به وضعیت ورزشی آن‌ها پرداخته شود. این کتاب به کشورها و ملل غرب می‌پردازد.

خواندن کتاب ورزش در جهان باستان (غرب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که می‌خواهند خاستگاه ورزش در جهان باستان را بیابند پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

حجم

۱۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان