دانلود و خرید کتاب اقتصاد کلان و آسیب های اجتماعی حسن درگاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد کلان و آسیب های اجتماعی اثر حسن درگاهی

کتاب اقتصاد کلان و آسیب های اجتماعی

معرفی کتاب اقتصاد کلان و آسیب های اجتماعی

کتاب الکترونیکی «اقتصاد کلان و آسیب های اجتماعی» نوشتهٔ حسن درگاهی و امین بیرانوند در انتشارات دنیای اقتصاد چاپ شده است.

درباره کتاب اقتصاد کلان و آسیب های اجتماعی

بعــد از بیان اهمیت و کلیات موضــوع پژوهش در فصل اول، فصول کتاب در دو بخش اصلی ارائه می‌شــود. بخش اول مشــتمل بر فصول دوم تا چهارم، به بررســی عوامل اقتصادی و اجتماعی موثر بر آســیب‌های اجتماعی می‌پردازد. به طوری که به ترتیب با استفاده از الگوی اقتصادسنجی داده‌های تابلویی، عوامل اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر طلاق، جرم و اعتیاد مورد بررسی قرار گرفته و در انتهای بخش اول شــاخص ترکیبی آسیب‌های اجتماعی ساخته می‌شود. بخش دوم کتاب مشــتمل بر دو فصل، به طراحی مدل DSGE موردنظر برای نمایش تعامل دوسویه اقتصاد و آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد. بر این اساس در فصل پنجــم با طراحی یک مدل DSGE ، که شــامل معادلات طـلـاق، جرم و اعتیاد و همچنین شــاخص ترکیبی آسیب‌های اجتماعی ســاخته شده در بخش اول است، تعامل دوســویه اقتصاد کلان و آسیب‌های اجتماعی نشان داده می‌شود. در فصل ششم آثار سیاست‌های مالی و پول بر تولید و تورم، در شرایط وجود آســیب‌های اجتماعی بررسی می‌شود. فصل هفتم کتاب نیز به به جمع‌بندی و ارائه پیشنهادات سیاسی اختصاص خواهد یافت. 

کتاب اقتصاد کلان و آسیب های اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علم اقتصاد پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب اقتصاد کلان و آسیب های اجتماعی

از محورهــای آثار اجتماعی طاق، بحث رابطه والدین با فرزندان اســت. مطالعه دواندر و کرســل (۲۰۱۹)در مورد روابط پدر و مادر با فرزندان بعد از طاق در سوئد نشــان می دهد که به دلیل محدودیت های اقتصادی دوران بعد از طاق، پدران و مادران از تمام فرصت های خود برای رســیدگی به فرزندان اســتفاده نمی کنند. نتایج مطالعه حاکی از آن اســت که فرزندانی که در دامان خانواده زندگی می کنند در مقایسه با فرزندان طاق، در گذران اوقات با والدین (۲۰۱۹) با استفاده از خود دارای مزیت بیشــتری هستند. پاستیلز و بســتیاتز داده های کشــور بلژیک، در ارتباط با چگونگی زندگی والدین و فرزندان بعد از طاق، به شــاخص های عدم رضایت از زندگی همچون احســاس تنهایی، افســردگی و عدم احساس خوشبختی فرزندان طاق سنین بین ۱۰ تا ۱۷ سال، در محیــط زندگی جدید بعــد از جدایی والدین پرداخته اند. ماساســکاتی و استینباچ (۲۰۱۹)وضعیت زندگی پدران را در ارتباط با فرزندان بعد از طاق مطالعه کرده اند. یافته های آنها نشان می دهد پدرانی که توانمندی حفظ با کیفیت ارتباط پدر و فرزندی را با فرزاندان خود نداشته اند، احساس نارضایتی بیشتری ابراز کرده اند و ایجاد این رابطه باکیفیت بسیار پیچیده است. از این رو دانشمندان علــوم اجتماعی در حال تاش برای درک عوامــل تعیین کننده ثبات ازدواج و کاهش طاق هستند.

نظرات کاربران

کاربر ۲۲۳۸۸۳۹
۱۴۰۲/۱۲/۱۹

والا من میگم اون افرادی که وقتی میبینن پولدار نیستند و براشون انواع فشارها هست وقتی شکم دونفرشون رو نمیتونن تامین کنن و به سختی میوفتن پس چرا نفر سوم رو وارد به این دنیای خالی و تهی و هیچ

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان