دانلود و خرید کتاب وقوع قیامت دور یا نزدیک؟ ابراهیم معتمدی نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وقوع قیامت دور یا نزدیک؟ اثر ابراهیم معتمدی نیا

کتاب وقوع قیامت دور یا نزدیک؟

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب وقوع قیامت دور یا نزدیک؟

کتاب وقوع قیامت دور یا نزدیک؟ نوشته ابراهیم معتمدی‌نیا است. این کتاب پژوهشی در اثبات نزدیک بودن وقوع قیامت بر اساس آیات و روایات است.

درباره کتاب وقوع قیامت دور یا نزدیک؟

اعتقادات و باورهای انسان تاثیرات شگرفی بر هدایت یا گمراهی او و حتی هم‌نوعانش و آیندگان در بردارد. برای انسان، داشتن ایمان و باورهای الهی، اخلاق و گفتار نیکو و اعمال صالح سرنوشت ساز بوده، سبب رشد و هدایت او در دنیا و آخرت می‌شود. از جملۀ این باورها که اعمال و جهت‌گیری‌های انسان متاثر از آن است نگرش او به مدت عمرش در دنیا و فاصله‌اش تا مرگ، برزخ و قیامت است. نزدیک یا دور دانستن مرگ و عالم پس از آن و نیز قیامت، نقشی موثر و تعیین‌کننده بر زندگی انسان در دنیا و سرنوشت او در آخرت خواهد داشت. برای روشن شدن بهتر مطلب می‌توان به مقایسۀ کسانی که مرگ، برزخ و قیامت را به خود نزدیک می‌دانند با افرادی که به عالم پس از مرگ و قیامت اعتقادی ندارند و یا آن را از خود دور می‌دانند پرداخت. معتقدین به نزدیکی مرگ، عالم برزخ و قیامت همواره مراقب افکار، رفتار، گفتار و منش خود در زندگی هستند و می‌کوشند در مسیر حق گام برداشته و از راه راست منحرف نشوند. آنان باور دارند هر لحظه امکان مرگ و ورود به عالم برزخ و آنگاه برپایی قیامت، محاسبۀ اعمال و پاداش یا کیفر وجود دارد. اما غافلانی که مرگ را از خود دور دانسته و عالم برزخ و قیامت را اموری بعید یا ناممکن می‌شمارند، داشتن هر پندار حق یا باطل، انجام هر عمل پسندیده یا ناپسند و بیان هر گفتار صواب یا ناصوابی را برای خود مجاز شمرده و چه بسا مرتکب اقسام گناهان و اعمال ناشایست شوند. این کتاب پژوهشی در اثبات نزدیک بودن وقوع قیامت بر اساس آیات و روایات را بررسی می‌کند.

خواندن کتاب وقوع قیامت دور یا نزدیک؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک بیشتر قیمات پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب وقوع قیامت دور یا نزدیک؟

مرگ، عالم برزخ و قیامت به ما نزدیکند

از سه مرحله حیاتی که انسانها در پیش دارند یعنی دنیا، برزخ و قیامت، گذر سریع عمر و کوتاه بودن زندگی دنیا بر همگان روشن و مشهود است. روزها، ماه‌ها و سال‌ها در پی هم می‌آیند و می‌روند. کودکان چه زود به دورۀ نوجوانی و جوانی پا می‌نهند. جوانان در حالی که به زیبایی و توان خود می‌بالند به سرعت به میان سالی رسیده و آن را پشت سر می‌گذارند. به زودی دوران کهولت و ناتوانی با ضعف قوای جسمی و ذهنی از راه می‌رسد و ناگاه زمان وداع با عزیزان و دنیای فانی فرا می‌رسد. آنگاه مرگی که از آن گریزان بودیم و آن را از خود دور می‌دانستیم ما را در بر می‌گیرد و به عالمی وسیع‌تر، لطیف‌تر و برای نیکان همراه با شادکامی و آسودگی انتقال می‌یابیم. امام علی در خطبه‌ای می‌فرمایند: «نعمت خدا را بر خود تمام کنید به صبر بر طاعتش و دوری از نافرمانیش که فردا به امروز نزدیک است. ساعت‌ها در روزها چه به شتاب می‌گذرند و روزها در ماه‌ها و ماه‌ها در سال‌ها و سال‌های عمر چه تند و پر توان می‌روند.»

وقتی مرگ به ما نزدیک و همیشه قرین و همراه ما باشد قطعاً عالم پس از مرگ یعنی برزخ نیز به ما نزدیک است زیرا حیات برزخی بلافاصله پس از مرگ آغاز می‌شود. در خصوص کوتاه بودن عمر برزخی در متن کتاب به تفصیل سخن خواهد رفت اما نکتۀ قابل توجه این است که برزخ عالمی موازی و هم زمان با دنیاست و هنگامی‌که عمر دنیای مادی پایان پذیرد، حیات برزخی هم به اتمام می‌رسد و همگان برای محاسبۀ اعمال و پاداش یا کیفر در صحنۀ محشر حاضر می‌شوند. دربارۀ احساس ما از گذر زمان در عالم برزخ یک نظر این است که در برزخ و قیامت چیزی به نام زمان وجود ندارد زیرا احساس ما در دنیا از گذر زمان به خاطر حرکت و تغییراتی است که در جهان مادی رخ می‌دهد و از آنجا که در برزخ و قیامت، حرکت، تغییر و تحولات مادی وجود ندارد زمان هم که نتیجۀ حرکت و تغییر است وجود ندارد. نظر دیگر چنین است که به جهت هم زمانی عالم برزخ با دنیا نوعی از زمان در برزخ وجود دارد اما نه مانند دنیا؛ چنان‌که قرآن در مورد آل‌فرعون می‌فرماید: ﴿النَّارُ يُعْرَضُونَ عَلَيْهَا غُدُوًّا وَعَشِيًّا﴾ احساس برزخیان از گذر زمان مانند اهل دنیا نیست زیرا در برزخ دری از بهشت به روی مومنان گشوده شده و آنها برزخ را در امن و آسایش و با سرعت طی می‌کنند.  

نظرات کاربران

الف طا
۱۴۰۲/۰۶/۲۴

کتاب خوبی بود درباره آیات مربوط به قیامت و تحلیل و تفسیرشون و بخش بعد احوال گروه های مختلف و حسابرسیشون در برزخ و...تنها ایراد این بود که بخش اول خیلی مطالب انگار تکرار شده بود و چیز جدیدی نداشت ولی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۹ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۹ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان