دانلود و خرید کتاب دستورالعمل جامع تجمیع منابع تجدیدپذیر با DIgSILENT PowerFactory مرتضی زارع اسکویی ترجمه مصطفی عیدیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دستورالعمل جامع تجمیع منابع تجدیدپذیر با DIgSILENT PowerFactory اثر مرتضی زارع اسکویی

کتاب دستورالعمل جامع تجمیع منابع تجدیدپذیر با DIgSILENT PowerFactory

معرفی کتاب دستورالعمل جامع تجمیع منابع تجدیدپذیر با DIgSILENT PowerFactory

کتاب الکترونیکی «دستورالعمل جامع تجمیع منابع تجدیدپذیر با DIgSILENT PowerFactory» نوشتهٔ مرتضی زارع اسکویی و بهنام محمدی ایواتلو با ترجمه مصطفی عیدیانی و امیرعلی پویان در انتشارات نگاران سبز چاپ شده است.

درباره کتاب دستورالعمل جامع تجمیع منابع تجدیدپذیر با DIgSILENT PowerFactory

منابع تجدیدپذیر انرژی، به دلایل مشکلات تأمین امنیت انرژی و مسائل زیست‌محیطی به‌صورت روزافزونی در حال گسترش هستند و علی‌رغم مزایای زیادشان، می‌توانند چالش‌هایی برای شبکه‌ها‌ی برق ایجاد کنند. از این‌رو بررسی جنبه‌های فنی ادغام این منابع جدید با شبکه‌های برق و آماده‌سازی دستورالعمل‌ها و ضوابط مربوطه، اهمیت بالایی پیداکرده است. به همین خاطر در این کتاب تلاش شده است تا به‌وسیله‌ نرم‌افزار قدرتمند دیجسایلنت (DIgSILENT PowerFactory)، عمده‌ مسائل فنی مربوط به ادغام منابع انرژی تجدیدپذیر با سیستم‌های قدرت، بررسی و ارزیابی شود و در کنار این ارزیابی، ابزارهای مورد نیاز برای مدل‌سازی، شبیه‌سازی و تجزیه ‌و تحلیل برای برنامه‌ریزی و بهره‌برداری شبکه به خوانندگان ارائه گردد تا بدین ترتیب بتوانند مشکلات بهره‌برداری و برنامه‌ریزی سیستم قدرت را در حضور منابع تجدیدپذیر انرژی حل نمایند. ساختار کتاب حاضر بر اساس کتاب زیر نوشته ‌شده است:

Morteza Zare Oskouri, Behnam Mohammadi-Ivatloo; “Integration of Renewable Energy Sources Into the Power Grid Through PowerFactory”,Springer, ISBN:978303044376 ,May2020

ازآنجا که هدف مترجمان، ترجمه دقیق و کامل کتاب نبوده است؛ برای درک دانشجویان، تغییرات زیادی در کتاب داده ‌شده است. تقریباً تمام مثال‌های کتاب با شبکه‌های قابل‌دسترس در نرم‌افزار عوض‌شده‌اند و با نظر مترجمان، بعضی از قسمت‌ها حذف و بعضی از قسمت‌ها به کتاب اضافه‌ شده است.  

کتاب دستورالعمل جامع تجمیع منابع تجدیدپذیر با DIgSILENT PowerFactory را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان و پژوهشگران رشتهٔ برق - الکترونیک پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب دستورالعمل جامع تجمیع منابع تجدیدپذیر با DIgSILENT PowerFactory

«فنون ارزیابی منابع تجدیدپذیر انرژی را می‌توان در چندین سطح؛ برای انواع مختلفی از کاربران، جهت تعیین میزان برداشت انرژی از هر منطقه و در دوره‌های مختلف سال، تقسیم‌بندی کرد. در اینجا فرآیندهای موردنیاز جهت ارزیابی منابع تجدیدپذیر در سه سطح مشخص‌شده‌اند. این سطوح، و زیر لایه‌های هر سطح در شکل‌ ۲-۳ نمایش داده ‌شده است. سطح اول طیف گسترده‌ای از منابع تجدیدپذیر انرژی را موردبررسی قرار می‌دهد، این سطح می‌تواند برای نقشه‌برداری‌ها در دسترس‌پذیری منابع کلان انرژی مفید باشد. در سطح دوم، ارزیابی‌ها در گستره‌ی کشورها انجام‌شده و با افزودن شاخص‌های اعتبارسنجی، می‌تواند نتایج قابل‌قبول‌تری نسبت به سطح اول فراهم نماید. به همین دلیل، از خروجی‌های آن می‌توان برای برنامه‌ریزی‌های راهبردی و مقاصد مکان‌یابی ابتدایی استفاده کرد. سطح سوم برخلاف دو سطح قبل، شامل ارزیابی‌های زیست‌محیطی - فنی- اقتصادی است، در این سطح، تصمیم‌گیران به بررسی قابلیت دوام اقتصادی از منظر سودآوری و مسائل تجاری مربوطه می‌پردازند.

برنامه کمک‌یار مدیریتِ بخشِ انرژی (ESMAP)، الگوهای کلی ارزیابی و نقشه‌برداری برای حمایت از تصمیم‌گیران و کارشناسان کشوری را ارائه می‌دهد. در بخش بعدی خلاصه‌ای از الگوهای ارائه ‌شده جهت ارزیابی و نقشه‌برداری منابع خورشیدی، بادی و زیست‌توده خواهد آمد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۱ صفحه

حجم

۱۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۱ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان