دانلود و خرید کتاب بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی محمدجعفر حسینی‌شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی اثر محمدجعفر حسینی‌شیرازی

کتاب بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی

معرفی کتاب بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی

کتاب بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی نوشتهٔ محمدجعفر حسینی شیرازی در موسسه آموزشی تالیفی ارشدان چاپ شده است. دانایی، اصل تجارت امروزه را تشکیل می‌دهد. در هر رشته‌ای دانایی می‌تواند انسان را به سمت تعالی در آن زمینه هدایت کند. نزدیک به چهل سال فعالیت نویسنده در زمینه صنعت تجهیزات پزشکی انگیزه‌بخش او شد تا از نگاه خود به تحلیل و بررسی بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی در ایران در قالب این کتاب بپردازد.

بدون شک با کمی اندیشیدن درمی‌یابیم که بررسی سیستم‌های بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی در هر کشوری متناسب با جامعه هدف و فرهنگ اجتماعی و مصرفی آن کشور متفاوت است. لذا در کشور ایران هم این موضوع مبنای مطالعه و بررسی در این زمینه است. در این کتاب تلاش شده صورت واقعی شبکه بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی در ایران بررسی‌شده و راهکارهای مؤثری برای تعالی در این زمینه ارائه گردد.

درباره کتاب بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی

بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی در ایران در حال حاضر تلفیق یک روش سنتی و مدرن بوده که هرروزه با ظهور شرکت‌های جدید در این زمینه به سمت ارتقای روش‌های نوآورانه و نوین در فروش پیش می‌رود.

بررسی اجمالی نشان می‌دهد که مصرف‌کننده اصلی کالاها و دستگاه‌های تجهیزات پزشکی بخش دولتی است. اما همیشه فروش مستقیماً به بخش دولتی اتفاق نمی‌افتد، بلکه کارگزاران و شرکت‌های توزیع‌کننده بر طبق سیاست‌های خود بازار فروش کالاهای تجهیزات پزشکی را در دست دارند. این نکته اساسی است که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده با این بحث آشنا نیستند و دقت لازم را در این زمینه اعمال نمی‌کنند.

اصولاً فروش کالاهای تجهیزات پزشکی مانند دیگر کالاهای مختلف بخش صنعت در اولین قدم، نیاز به دانستن اصول اولیه بازاریابی و فروش دارد و همچنین علاوه بر این مهم، باید توجه داشت که مهارت‌های فروش و ارائه محصول در بازار تجهیزات پزشکی به‌جز پیش‌نیاز دانستن علم بازاریابی و فروش نیازمند دانستن اطلاعات کافی در مورد محصول و چگونگی ارتباط با تصمیم‌گیرندگان خرید است. این موضوع بیانگر تخصصی بودن فضای بازاریابی و فروش محصولات و دستگاه‌های تجهیزات پزشکی و کالاهای فناورانه این حوزه است.

این مطلب جالبی است که در ایران هرچند که تولید تجهیزات پزشکی و به‌خصوص کالاهای یک‌بارمصرف در این صنعت یکی از بخش‌های سودآور را تشکیل می‌دهد اما به علت دید جامعه ایران به بخش فروش افراد مایل هستند به سمت فروش کالای تجهیزات پزشکی بروند. به همین خاطر افراد در پی ایجاد یک دفتر تجاری و واردات و فروش تجهیزات پزشکی هستند.

طی سال‌ها فعالیت ساخت کارخانه تولید تجهیزات پزشکی توسط شرکت صاحب تکنولوژی نیامش و یا به عبارتی همان شرکت " نو ایده اندیشان ماشین‌سازی حسینی" و ایجاد بیش از یک‌صد کارخانه‌ٔ تولید تجهیزات پزشکی در ایران هنوز هم کشور ایران نیازمند ایجاد کارخانه‌های جدید در امر تولید محصولات تجهیزات پزشکی است چرا که ایران یکی از قطب‌های مصرف تجهیزات پزشکی است.

کشورهای همسایه ایران اکثراً مصرف‌کننده کالای تجهیزات پزشکی هستند و نیاز به این‌گونه محصولات در آن کشورها بیشتر از همیشه و در این مقطع زمانی احساس می‌شود.

هرچند که در این کتاب فقط به بازاریابی و فروش کالاهای تجهیزات پزشکی در داخل ایران خواهیم پرداخت، اما خوب است بدانید که کشورهایی مانند عراق، افغانستان، کشورهای عربی در مرزهای جنوبی کشورمان، کشورهای آسیای میانه در مرزهای شمالی کشورمان هدف‌های خوب صادراتی تجهیزات پزشکی برای ایران و جهان را تشکیل می‌دهند.

پتانسیل‌های خوب ایران ازجمله وجود شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه مانند گرانول‌های پلاستیک که حاصل کار پتروشیمی‌های کشور است این امکان را فراهم می‌آورد که تولید تجهیزات پزشکی در ایران به‌صرفه و با بازده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت اتفاق بیفتند.

کتاب بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مباحث فروش و صادرات پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی

پس می‌بینیم که بامطالعه درخواهیم یافت که گرایش بازاریابی به‌صورت یک "فلسفه مدیریت کسب‌وکار"، " ذهنیت یک شرکت"، یا "فرهنگ‌سازمانی" تعریف می‌شود.

حالا متوجه شدیم که مهم‌ترین گرایش‌های بازاریابی عبارت‌اند از:

⦁ گرایش محصول:

گرایش محصول بر این ذهنیت و ایده استوار است که در شرایط مساوی، مشتریان محصولاتی را خریداری می‌کنند که کیفیت و کارایی بالاتری داشته باشند. با چنین ذهنیتی، استراتژی بازاریابی

بر روی "بهبود مستمر" متمرکز می‌شود.

⦁ گرایش تولید:

گرایش تولید بر این ایده استوار است که مشتریان کالا و محصولی را خریداری می‌کنند که به‌راحتی در دسترس بوده و قیمت مناسبی دارند. درنتیجه، مدیریت باید بر روی افزایش تولید و بهبود عملکرد و سیستم‌های توزیع تمرکز کند.

⦁ گرایش فروش:

گرایش فروش به فرآیندی می‌گوید که مصرف‌کننده‌ها به‌اندازه کافی یک محصول را خریداری نخواهند کرد، مگر اینکه یک فروش گسترده انجام شود. این روش بازاریابی معمولاً برای محصولاتی انجام می‌شود که فروشی نیستند، محصولاتی که خریداران معمولاً فکر خرید آن را نمی‌کنند، برای مثال بیمه عمر یا اهدای خون

نظرات کاربران

کاربر 6705865
۱۴۰۲/۰۷/۰۱

خیلی کلی توضیح داده شده

shahab72
۱۴۰۲/۱۱/۱۷

فقط نمونه رو نگاه کردم، بیشتر شبیه آلبوم عکس شخصی بود تا کتاب تخصصی.

shimaseni
۱۴۰۲/۰۹/۱۴

مطالب کتاب خیلی کلی نوشته شده بود میزان کاربردی بودنش در عمل شاید کم بود. ولی در نوع خودش کتاب خوبیه.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۵ صفحه

حجم

۱۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۵ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان