دانلود و خرید کتاب آرامش دل ها با یاد مرگ و معاد سیدعبدالله شبر ترجمه مینا جیگاره
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آرامش دل ها با یاد مرگ و معاد اثر سیدعبدالله شبر

کتاب آرامش دل ها با یاد مرگ و معاد

انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:
۴.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آرامش دل ها با یاد مرگ و معاد

کتاب آرامش دل ها با یاد مرگ و معاد نوشتهٔ سیدعبدالله شبر و ترجمهٔ مینا جیگاره است و نشر نظری آن را منتشر کرده است. این کتاب ترجمهٔ کتاب تسلیة الفؤاد فی بیان الموت و المعاد است.

درباره کتاب آرامش دل ها با یاد مرگ و معاد

این رساله شریف که مشتمل بر فواید فراوان و موجب تذکر غافلان و بیداری خواب‌زدگان است، به احوال انسان در حال مرگ و پس از مرگ یعنی بهشت و دوزخ می‌پردازد و آنچه می‌گوید بر اساس احادیث و اخباری است که از ائمه اطهار (ع) آن پیشوایان شریف و بزرگوار وارد شده است که سخنانی موجز و وافی و موعظه‌هایی بلیغ و شفادهنده آنها را همراهی می‌کنند.

تسلية الفؤاد فی بيان الموت و المعاد اثر سيد عبدالله شبر در احوال انسان به هنگام مرگ، عالم قبر، برزخ، بهشت و جهنم است كه به زبان عربى فصيح تأليف شده است. مصنف در صدد تهيه و تنظيم كتابى بوده است كه بتواند دل‌هاى زنگار زده را به سوى جايگاه ابدى متوجه سازد. كتاب در عين اينكه مستدل و متقن بحث كرده، بيشتر جنبه تربيتى و اخلاقى دارد. برخی از مباحثی که در این کتاب بررسی شده‌اند از این قرار هستند: كراهت طلب مرگ و شدت آن، سكرات مرگ، احتضار، جايگاه ارواح مؤمنين، كيفيت حشر، ميزان، شفاعت، خالدين جهنم. 

خواندن کتاب آرامش دل ها با یاد مرگ و معاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند دربارهٔ مرگ و معاد بیشتر بدانند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آرامش دل ها با یاد مرگ و معاد

در مصباح الشریعة از قول امام صادق (علیه‌السلام) آمده است که:

یاد مرگ میراننده شهوات نفسانی، قطع‌کننده ریشه‌های غفلت و تقویت‌کننده قلب به وعده‌های الهی و رقیق‌کننده طبع است. نشانه‌های هوی و هوس را از بین می‌برد، آتش حرص راخاموش و دنیا را (در برابر چشمان انسان) حقیر و ناچیز می‌کند، و این است معنای سخن گهربار پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) که فرمود:

"یک ساعت تفکر از عبادت یک سال بهتر است." و این زمانی است که طناب‌های خیمه دنیا باز و به آخرت گره می‌خورد، و بدون شک زمانی که انسان با این دیدگاه به یاد مرگ باشد رحمت الهی بر او نازل می‌گردد.

و هر که به مرگ و بیچارگی (به هنگام) آن و فراوانی عجز و ناتوانی و طول اقامت در قبر و تحیر و سرگردانی در قیامت اهمیت ندهد خیری در او نیست که پیامبر مکرّم اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) فرمود: "به یادِ از بین بَرنده لذت‌ها باشید." از ایشان پرسیدند: و آن چیست ای رسول خدا؟ فرمود: "مرگ"

و چون بنده‌ای به حقیقت به هنگام وسعت و آسایش به یاد آن باشد دنیا برای او تنگ و کوچک می‌گردد و چون در سختی و شدّت به یاد آن بیفتد برای او گشایش حاصل می‌شود.

و مرگ اوّلین منزل از منازل آخرت و آخرین منزل از منازل دنیاست، پس خوشا به حال کسی که در آغاز وارد شدن به این منازل اِکرام و احترام شود و خوشا به حال کسی که در آخرین منازل از دنیا به خوبی مشایعت و همراهی گردد. و مرگ، نزدیک‌ترین امور به بنی‌آدم است هرچند انسان‌ها آن را بسیار دور می‌پندارند! و نجات مخلصان و هلاکت مجرمان در مرگ است لذاست که برخی مشتاق به مرگ‌اند و برخی بیزار از آن. همان‌طور که نبی مکرّم اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) فرمود: "هرکه به دیدار خدا مشتاق باشد و خدا را دوست بدارد، خدا دیدار او را دوست دارد و هرکه از ملاقات با خدا اکراه داشته باشد خدا دیدار با او را مکروه و ناپسند می‌دارد."

و در امالی صدوق از امام صادق (علیه‌السلام) از قول پدران بزرگوارش (علیهم‌السلام) از قول علی (علیه‌السلام) آمده است که فرمود: "رسول اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) فرمود: زیرک‌ترین مردمان کسی است که بیشتر از همه به یاد مرگ باشد."

و نیز از آن حضرت (علیه‌السلام) از پدرانشان (علیهم‌السلام) از امیرمؤمنان علی (علیه‌السلام) روایت شده که فرمود: "حق مرگ را به جا نیاورده است آن که اجل و مرگ خود را فردا می‌داند."



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۲۹۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان