دانلود و خرید کتاب راهنمای رستگاری در جابلقا علی مرسلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای رستگاری در جابلقا اثر علی مرسلی

کتاب راهنمای رستگاری در جابلقا

نویسنده:علی مرسلی
انتشارات:انتشارات اگر
امتیاز:
۳.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راهنمای رستگاری در جابلقا

کتاب راهنمای رستگاری در جابلقا نوشتهٔ علی مرسلی است و انتشارات اگر آن را منتشر کرده است. این کتاب به موضوع خودیاری خوشدلی و رضایت برای خاورمیانه‌ای‌ها می‌پردازد.

درباره کتاب راهنمای رستگاری در جابلقا

کتاب‌های خودیاری در دنیای امروز طرفداران زیادی دارند. این کتاب‌ها قرار است به آدم‌ها کمک کنند که با دانستن برخی چیزها یا فکرکردن به بعضی موضوع‌ها یا تغییر نگاه به مسائل، بهتر زندگی کنند. همین قضیه شاید انگیزۀ خوبی باشد که کتاب خودیاری بنویسیم. در زمانی که این سطور را می‌خوانید، دربارۀ بیشتر موضوع‌هایی که فکرش را بکنید، کتاب خودیاری نوشته شده است: دربارۀ کسب ثروت، روابط و دوستی، سفر رفتن، طلاق گرفتن، آواز خواندن، لذت بردن، ورزش کردن و هرچیزی که دغدغۀ بشر امروز است. بیشتر این کتاب‌ها را نویسندگان مغرب زمین نوشته‌اند؛ اما موضوع خاصی هست که می‌شود گفت تقریبا هرگز درباره‌اش کتاب خودیاری نوشته نشده است. آن موضوع، خود ما از نگاه خود ما هستیم: زندگی‌کردن در خاورمیانه!

زندگی‌کردن در خاورمیانه را البته می‌توان زیرمجموعه‌ای از موضوع کلی زندگی‌کردن در جهان سوم یا زندگی کردن در کرۀ خاکی دانست. ما در خاورمیانه در صدر اخبار دنیا و مرکز منازعات و خشونت‌ها زندگی می‌کنیم. هر بار که در جمع‌ها و دورهمی‌ها در کشور من، ایران، موضوعی برای گفت‌وگو مطرح می‌شود، درنهایت سیاست، اقتصاد و نگرانی از آینده سه محور اصلی‌ترین صحبت‌های ما خواهد بود.

اینکه ما در خاورمیانه همیشه در بحران آینده به سر می‌بریم، واقعیت انکارناپذیری است. آینده به این علت در خاورمیانه ترسناک است که شاید بیشتر مواقع تصورمان این است که آینده بدتر از حال و گذشته خواهد بود! اما بیش از خود آینده، ما از بی‌قدرت بودنمان در پیش‌بینی و تغییر آینده می‌ترسیم.

متأسفانه ما حتی در ریشه‌یابی مشکلاتمان، نگاه به خودمان، قضاوت خودمان و بدتر از همۀ آنها، دلسوزی برای خودمان مجبوریم از دریچۀ غرب ببینیم و فقط از گفتمان غربی استفاده کنیم. حتی ممکن است به خودمان اجازه ندهیم که لحظه‌ای تردید کنیم که آیا می‌توان خاورمیانه را از دیدگاه دیگری (غیر از تفسیر غربی) هم دید یا خیر.

در این کتاب می‌خواهیم این سؤال پرشبهه را مطر ح کنیم که آیا رضایتمندی و شادی معنادار در زندگی فیزیکی در خاورمیانه ممکن است یا خیر.

این کتاب نوعی راهنمای جامع کاربردی دربارۀ روش‌های زیستن سعادتمندانه در خاورمیانه است. بسیاری از مطالب این کتاب را می‌توان به کشورهای جهان سوم دیگر نیز تعمیم داد و برخی مطالب فقط مختص به خاورمیانه است.

اینکه خاورمیانه چه ویژگی خاصی دارد که حتی آن را از هم‌سنگان جهان‌سومی دیگرش هم جهان‌سومی‌تر کرده است، موضوع اصلی این کتاب نیست. تلاش کتاب بر این است که چطور می‌‌شود این وضعیت را پذیرفت و حتی برای تغییرش امید داشت؟ باید گفت این کتاب راهنمای زنده ماندن در خاورمیانه نیست. 

خواندن کتاب راهنمای رستگاری در جابلقا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که دغدغهٔ زندگی‌کردن در خاورمیانه را دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای رستگاری در جابلقا

خاورمیانــه محفــل بی‌ثباتــی اســت. اســتمرار حکومت‌هــای خودکامــه در خاورمیانــه الزاما بــه معنــی ثبــات نیســت. بــا آمــدن و رفتــن حکومت‌هــا در خاورمیانه هیچ میراث مدنی‌ای باقی نمی‌ماند. حتی در حافظۀ تاریخی مردم هم چیزی نمی‌ماند. بی‌ثباتی ویژگی اصلی خاورمیانه است. حتی در نگاهی که در خاورمیانه به معماری وجود دارد هم این بی‌ثباتی مشهود است. وقتی اقتصاد بیشتر کشورهای خاورمیانه با اقتصادهای نفتی یا اقتصادهای متکی بر تولید واقعی شــکوفا می‌شــود، بافت شهری ناگهان دگرگون می‌شود، بدون اینکه اثری از گذشته حفظ شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
۳۱,۰۰۰
۵۰%
تومان