دانلود و خرید کتاب قلعه حیوانات (دو زبانه) جورج اورول ترجمه مریم رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قلعه حیوانات (دو زبانه) اثر جورج اورول

کتاب قلعه حیوانات (دو زبانه)

نویسنده:جورج اورول
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قلعه حیوانات (دو زبانه)

کتاب قلعه حیوانات (دو زبانه) نوشتهٔ جورج اورول و ترجمهٔ مریم رضایی است. انتشارات همخونه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این کتاب، دربارهٔ وضعیت دشوار حیوانات اهلی یک مزرعه است.

درباره کتاب قلعه حیوانات (دو زبانه)

داستان قلعه حیوانات نخستین بار در سال ۱۹۴۵ م. منتشر شد. جورج اورول این کتاب را در طول جنگ جهانی دوم نوشت. او در این داستان بلند، از استبداد طبقه‌ٔ حاکم شوروی انتقاد کرده است. این کتاب همچنین نقدی به نظام سرمایه‌داری است. قلعه حیوانات، مشهورترین کتاب جورج اورول، با عنوان مزرعه‌ حیوانات هم ترجمه شده است.

داستان کتاب قلعه حیوانات (دو زبانه) درباره‌ٔ گروهی از حیوانات اهلی مزرعه‌ای است. این حیوانات به امید برقرار کردن آزادی و برابری در برابر صاحب مزرعه شورش کرده و دست به انقلاب می‌زنند. صاحب مزرعه «آقای جونز» است. او یک دائم‌الخمر الکلی است که مزرعه‌اش در فقر مطلق قرار دارد اما او همچنان از حیوانات‌اش کار می‌کشد. این شخصیت درواقع نماد شخصیت «نیکلاس تزار دوم روسیه» است. بعد از پیروزی این انقلاب، خوک‌ها که هوش بیشتری نسبت به بقیهٔ حیوانات دارند، رهبری حیوانات مزرعه‌ را به عهده می‌گیرند.  آنها قوانینی وضع می‌کنند که با گذشت زمان دچار تغییر و دگرگونی می‌شوند. حیواناتِ ناراضی، ناراضی می‌مانند؛ زیرا قیام آنها سرانجام تبدیل به دیکتاتوری خوک‌ها می‌شود.

جورج اورول در این داستان بلند، یک پاد آرمان‌شهری را نشان می‌دهد. هر شخصیت حیوانی در این داستان نماد یک شخصیت‌ یا اتفاق در دنیای انسان‌ها است. برای نمونه شخصیت «میجر پیر»، خوکی مسن است که درواقع کسی است که حیوانات را به شورش تشویق می‌کند. او نماد شخصیت ترکیبی «کارل مارکس» و «ولادیمیر لنین» رهبر حزب کمونیست روسیه است.

از این کتاب مشهور، دو بار برای تولید فیلم اقتباس شده است. نسخهٔ انیمیشن آن نیز در سال ۱۹۵۴ م. به‌وسیلهٔ «جوی بچلر» و «جان هالاس» ساخته شده است. «جان اسفنسون» هم در سال ۱۹۹۹ م. تله‌فیلمی بر اساس این کتاب ساخت که «آلن جانس» نویسندگی فیلم‌نامهٔ آن را برعهده داشت.

کتاب قلعه حیوانات (دو زبانه) به صورتی تنظیم شده است که در آن پس از هر پاراگرافِ انگلیسی، همان پاراگراف به زبان فارسی نیز قرار گرفته است.

خواندن کتاب قلعه حیوانات (دو زبانه) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جورج اورول

اریک آرتور بلر با نام هُنری جورج اورول نویسنده، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است. او متولد ۲۵ ژوئن سال ۱۹۰۳ م. است. اورول دوران تحصیل‌اش را در یک مدرسهٔ شبانه‌روزی گذراند، اما برخلاافِ دانش‌آموزان اینگونه مدارس، تحصیلاتش را ادامه نداد و بعد از دوران دبیرستان، در نیروی پلیس امپراتوری بریتانیا استخدام شد. او به دلیل کارش عازم کشور «بِرمه (میانمار امروزی)» شد. زندگی در «برمه» نقطه‌ٔ مهمی برای جورج اورول بود؛ زیرا در آن‌جا متوجه عمق فساد امپراتوری بریتانیا شد. او با استفاده از همین تجربه توانست مضامین و درون‌مایه‌های زیادی برای داستان‌های خود بیابد.

جورج اورول همچنین نویسندهٔ مقالهٔ مشهورِ «چرا می‌نویسم؟» است. او در این مقاله می‌گوید: «از پنج یا شش‌سالگی می‌دانستم که نویسنده خواهم شد.» همسایگان وی شهادت می‌دهند که ممکن بود جورج روزها و هفته‌ها از اتاقش بیرون نیاید و تنها به نوشتن مشغول باشد. اورول برای نوشتن کتاب‌های خود از نثر ساده و روانی استفاده می‌کند. استفاده از این نثر باعث می‌شود مردم بیش‌تری کتاب‌های او را بخوانند.

قلعه‌ٔ حیوانات و ۱۹۸۴ از مشهورترین کتاب‌های جورج اورول هستند. او آثار دیگری مانند «آس و پاس‌ها در پاریس و لندن»، «روزهای برمه»، «هوای تازه»، «دختر کشیش»، «نفس در هوای تازه»، «جاده‌ای به اسکله‌ٔ ویگان» و «همه جا پای پول در میان است» را نیز نوشته است.

بخش‌هایی از کتاب قلعه حیوانات (دو زبانه)

«Now, comrades, what is the nature of this life of ours? Let us face it: our lives are miserable, laborious, and short. We are born, we are given just so much food as will keep the breath in our bodies, and those of us who are capable of it are forced to work to the last atom of our strength; and the very instant that our usefulness has come to an end we are slaughtered with hideous cruelty. No animal in .‌England knows the meaning of happiness or leisure after he is a year old. No animal in England is free. The life of an animal is misery and slavery: that is the plain truth

اکنون، رفقا ماهیت زندگی ما چیست؟ اجازه دهید با آن مواجه شویم:

زندگی ما دشوار، رنج‌آور و کوتاه است. ما بدنیا آمده‌ایم، آنقدر به ما غذا داده شده است که از گرسنگی نمی‌ریم و سایرین مجبور هستند برای غذا خوردن تا آنجا که در بدن توان دارند کار کنند و زمانی که سودمند بودن ما به پایان رسید با بی‌رحمی تمام ما را می‌کشند. هیچ موجود حیوانی در انگلیس معنای شادی یا آسودگی را بعد از یک سالگی نمی‌داند. هیچ حیوانی در انگلیس آزاد نیست. زندگی یک حیوان رنج و بردگی است: این حقیقت محض است «آیا این حقیقت به سادگی بخشی از نظم طبیعت است؟»

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

کاربر 5871511
۱۴۰۲/۱۱/۲۱

خوب خوب

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان