دانلود و خرید کتاب روانشناسی مهارت های ارتباطی جواد شادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی مهارت های ارتباطی اثر جواد شادی

کتاب روانشناسی مهارت های ارتباطی

نویسنده:جواد شادی
امتیاز:
۲.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روانشناسی مهارت های ارتباطی

کتاب روانشناسی مهارت های ارتباطی نوشتۀ جواد شادی است. انتشارات مانیان این کتاب را «به انضمام زبان بدن و فنون مذاکره» روانۀ بازار کرده است. 

درباره کتاب روانشناسی مهارت های ارتباطی

کتاب روانشناسی مهارت های ارتباطی در فصل نخست به فنون مهارت‌های ارتباطی و در فصل دوم به زبان بدن می‌پردازد. این فصل شامل توضیحات جالبی در مورد زبان هر یک از اندام‌های بدن است. ابتدا زبان بدن تعریف می‌شود و سپس در مورد تنظیم وضعیت فیزیکی هنگام صحبت کردن با دیگران، ارتباطات چشمی، حرکات سر، دست و پا، حرکات ارزیابی و ترکیب علائم مختلف مطالبی ارائه می‌شود.

جواد شادی در در فصل سوم توضیحاتی دربارۀ تفاوت‌های فردی در ارتباطات ارائه می‌دهد و فصل چهارم به مدل جهانی دیسک در ارتباطات می‌پردازد.

«دیسک» (Disc)، نحوۀ عملکرد و ارتباط افراد را، بدون در نظر گرفتن جنسیت، سن، فرهنگ، محل زندگی و جایگاه اجتماعی و شغلی آنها نشان می‌دهد.

مطالعۀ کتاب روانشناسی مهارت های ارتباطی، می‌تواند موجب تقویت توانایی ما در برقراری ارتباط با دیگران شود.

خواندن کتاب روانشناسی مهارت های ارتباطی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افرادی که به دنبال خودشناسی و برقراری رابطه‌های اثربخش با دیگران هستند، پیشنهاد  می‌کنیم.

بخشی از کتاب روانشناسی مهارت های ارتباطی

«یکی از اشارات غیر کلامی که کمترین توجه را به خود معطوف داشته اما از بیشترین قدرت برخوردار است، توسط کف دست انسان ارائه می شود و زمانی که به نحوه صحیح، مورد استفاده قرار گیرد، توشه ای از اقتدار برای استفاده کننده اش فراهم می کند و قدرت صدور فرمانِ سکوت به دیگران را می دهد.

در حرکات کف دست، سه حالت اصلی وجود دارد: کف دست رو به بالا، کف دست رو به پائین، کف دست بسته با یک انگشت به حالت اشاره.

تفاوت بین این سه حالت، با یک مثال مشخص می شود: فرض کنیم از شخصی درخواست می کنید که جعبه ای را بلند کند و به نقطه دیگری در همان اتاق، حمل کند؛ فرض را بر این می گذاریم که شما از یک نوع آهنگ صدا، کلمات و حالت چهره استفاده می کنید و فقط حالت کف دست های خود را تغییر می دهید. حالت کف دست رو به بالا به عنوان یک حرکت غیر تهدیدآمیز استفاده می شود که یادآور التماس گدای خیابانی است.

شخصی که از او درخواست حرکت دادن جعبه شده است، احساس نمی کند که درخواست، همراه با فشار است و در یک وضعیت معمولی (مافوق / زیردست)، از این درخواست، احساس تهدید شدگی نمی کند.

زمانی که کف دست، برگشته و به سمت پائین است، بلافاصله اقتدار را تداعی می کند. شخصی که از او چنین درخواستی شده، احساس می کند که برداشتن جعبه یک فرمان است و شاید نسبت به شما احساس دشمنی بکند که این بستگی به نوع ارتباط شما با او دارد. به عنوان مثال؛ اگر شخصی که از او این درخواست را نموده اید، همکار همتراز شما باشد، می تواند درخواست شما را با کف دست رو به پائین همراه کند. اگر کف دست شما رو به بالا باشد تمایل بیشتری نسبت به پذیرفتن درخواست شما نشان می دهد.

اگر شخصی که این درخواست از او می شود، زیردست شما باشد، این حرکت، قابل قبول است. زیرا شما از اقتدار لازم برای استفاده از آن برخوردار می باشید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۵۴,۶۰۰
تومان