دانلود و خرید کتاب مقدمه ای بر تجزیه به روش جذب اتمی پی. ای بنّت ترجمه ناهید طالبیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمه ای بر تجزیه به روش جذب اتمی اثر پی. ای بنّت

کتاب مقدمه ای بر تجزیه به روش جذب اتمی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مقدمه ای بر تجزیه به روش جذب اتمی

کتاب الکترونیکی «مقدمه ای بر تجزیه به روش جذب اتمی» نوشتهٔ پی. ای بنّت و ایی روثری با ترجمهٔ ناهید طالبیان و مهدی پُرمهریابنده در انتشارات کنکاش چاپ شده است. کتابِ حاضر توانسـته است مبانی علمـی و عمـلی تجزیه با استفاده از دستگاه جذب اتمی را برای کاربران این فنّ به نحو موثری بیان کند و همچنـان کاربردهای گوناگون این سیـستم پیـشرفته را با مفاهیمِ پایه گره بزند. بعـضی از مطالب کتاب در نگاه نخـست ممکن است کمی غامض بنمایند و این مهـمّ در تخصّـصی بودن شاخه تجزیه شیـمیایی و البته به روش دستگـاهی پنهان است، اما برای کسـانی که به طور عمـلی بدان آشـنا باشند آسان‌تر می‌نماید، بنابراین شایسـته است به این نکته از پیش توجّه گردد.

درباره کتاب مقدمه ای بر تجزیه به روش جذب اتمی

در فصلِ نخـستِ کتاب فرضـیه جذب بیان خواهدشد که مبتنی بر اصولِ بنیادین نظریه اتمی بنا شدهاست. سـپس در فصول دوّم، شـشم تا نهم در مورد بخـش‌های گوناگون از سیستم یا یک دسـتگاه جذب اتمی، آن هم به تفکـیک و تفصیل به‌شکل پایه‌ای صحـبت به‌مـیان آمده‌است. در فصـول سوّم تا پنجم کتاب درباره فن‌آوری‌های جداگانه جذب اتمی چه از نوع شعله تا کوره از نوع زغالی یا گرافیتی مطالب ضروری بیان می‌شوند و همچنـین در مورد روش تولید بخارِ اتمی تشریح لازم به عمـل آمده است.

در فصل دهم نیز تجزیه کمّی و شیـوه‌های استفاده از این روش توضیح داده‌شـده‌است. آنگاه در فصل پایانی هم با اصـول ایمنی کار با سیــستم‌های جذب اتمی آشنا می‌شـویم که این مبحث خود اعتبار لازم را به کل مطالب بیان شـده می‌بخشـد.  

کتاب مقدمه ای بر تجزیه به روش جذب اتمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علم شیمی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مقدمه ای بر تجزیه به روش جذب اتمی

هر انتقال بین حالتهای انرژی الکـترونی، با انرژی متـفاوتی توصیف می‌گردد و بنابراین با طول موج گوناگونی از نور مشخّص خواهدشد. این طول موج‌ها، مشخصاً تعریف شده و هنگامی که یک محدوده از طول موج‌ها مورد بررسـی واقع شده و اندازه گیری گردند، هر طول موج به عنوان بیشترین انرژی مشخّص ( به‌عنوان یک "خطّ" طیف‌بینی) نشان داده خواهد شد. طیف اتمی با این خطوط مشخّص تعیـین می‌گردند، درحالی‌که می‌تواند با نوار طیـفی پهن‌تر هم‌پیـوند با مولـکول‌ها برابری کنـد. خطـوطی که از اتـم در حالت پایه ناشی می‌شوند، اغلب بیشترین کاربـرد را در طیف بیـنی جذب اتمی داشته و به خطوط "رزونانس" معـروف هستند.

طیف اتمی مربوط به هر یک از عنـاصر، شامل تعداد خطوطی مجـزّا از هـم است که بعـضی از آنها خطـوط رزونانــسی به‌شـمار می‌آیند. دیگـر خطـوطی که در حالت برانگـیختـه اتـم آن عنـصر پدیـدار می‌شوند، غالباً بیشتر از تعداد خطوط در حالت پایه هستـند. به دلیل آنکه این خطوط رزونانس از حسّاسیت بیشتری برخوردار بوده و از آنجـا که عمـلاً اکثـر اتم‌ها در یـک اتم‌ کنـنده در حالـت پایه قرار می‌گیرند، عموماً این خطوط حالت برانگـیخته برای تجزیه به روش جذب اتمـی کاربـردی نداشـته و بنابـراین قابلیّت استفاده را پیدا نمی‌کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان