دانلود و خرید کتاب طواف نساء و آثار ترک عمدی، سهوی و جهلی آن سیدامین جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طواف نساء و آثار ترک عمدی، سهوی و جهلی آن اثر سیدامین جعفری

کتاب طواف نساء و آثار ترک عمدی، سهوی و جهلی آن

انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب طواف نساء و آثار ترک عمدی، سهوی و جهلی آن

کتاب طواف نساء و آثار ترک عمدی، سهوی و جهلی آن نوشتهٔ سیدامین جعفری و محمدامین مدهوشی مزرعی است و نشر میراث ماندگار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب طواف نساء و آثار ترک عمدی، سهوی و جهلی آن

واجب بودن طواف نساء در فقه امامیه از احکام اختصاصی در اعمال حج و عمره است که محرمات مشخصی با پوشیدن لباس احرام و بیان تلبیه بر مکلف حرام می‌شود که تنها با انجام دادن همهٔ مناسک حج، مکلف محل می‌شود، بنا بر فتوای فقهاء بیشتر محرمات حج با انجام تقصیر یا حلق حلال می‌شود و اختلاف علماء در تمتعان جنسی است که آیا این تمتعات با حلق یا تقصیر حلال میشوند، یا انجام عملی دیگر به نام طواف نساء بر مکلف لازم است و همچنین در صورت ترک عمدی این طواف ضمن اینکه کفاره برای تارک ثابت است، می‌بایست آن را بصورت مباشرت یا به صورت نیابت جبران و تدارک کند، و اگر هم بصورت جهلی یا سهوی طواف نساء را ترک کرد، لزومی برای اداء کفاره نیست اما باید آن را جبران کرد و مطلب بعدی اینکه با انجام ندادن طواف نساء فقط دخول حرام است و سایر استمتاعات از قبیل تقبیل و نظر کردن ایرادی ندارد و در همین راستا اگر حاجی عالمانه و عامدانه به همسر خود دخول کند، ولدِ حاصل از آن نامشروع خواهد برود و اگر از روی جهل یا سهو اتفاق بیفتد، نامشروع نمی‌باشد. در این کتاب به این صورت مبسوط این موضوع توضیح داده شده است و تمام استثنائات این احکام بررسی می‌شوند.

خواندن کتاب طواف نساء و آثار ترک عمدی، سهوی و جهلی آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که قصد طواف کعبه دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب طواف نساء و آثار ترک عمدی، سهوی و جهلی آن

طواف نساء از دو واژه طواف و نساء تشکیل شده است که به صورت ترکیب اضافی آمده است، طواف در لغت به معنای چرخش چیزی به دور چیز دیگر دلالت دارد و در اصطلاح عبارت است از چرخیدن هفت  دور به گرد خانه خدا البته با شرایط مشخصی که در شرع آمده است.

در مرورد نساء، برخی آن را از ریشه‌ی نسو و برخی دیگر آن را از ریشه‌ی نسأ دانسته‌اند و نساء، نسوه و نسوان همه جمع مرأه از غیر لفظ آن است.

در اصطلاح فقهی به طوافی، طواف نساء گفته می‌شود که در انتهای اعمال حج یا عمره اتیان شود و بعد از آن استمتاعات زوجین از همدیگر حلال می‌شود.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان