دانلود و خرید کتاب شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک های ایمنی در پروژه های ساختمانی درسا شهنازی ماسوله
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک های ایمنی در پروژه های ساختمانی اثر درسا شهنازی ماسوله

کتاب شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک های ایمنی در پروژه های ساختمانی

انتشارات:نشر عطران
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک های ایمنی در پروژه های ساختمانی

کتاب شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک های ایمنی در پروژه های ساختمانی نوشتهٔ حامد ارجمند و رحیم امین‌زاده و درسا شهنازی ماسوله در نشر عطران چاپ شده است. در حال حاضر حوادث ناشی از کار به‌عنوان سومین عامل مرگ‌ومیر در جهان، دومین عامل مرگ‌ومیر در ایران بعد از تصادفات رانندگی و یکی از فاکتورهای مهم بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی در جوامع صنعتی و درحال‌توسعه مطرح می‌باشد.

وقوع حوادث در حین ساخت مسبب بسیاری از تراژدی‌های انسانی می‌باشد و تبعاتی به دنبال دارد که شامل مواردی نظیر کمبود انگیزه در کارگران، مراحل ازهم‌گسیخته ساخت، تأخیر در مسیر پیشرفت کار و به‌طور فزاینده‌ای افزایش در هزینه‌های پروژه، کاهش بهره‌وری و اعتبار صنعت ساخت است. مخارجی مانند هزینه‌های درمان، نرخ افزایش‌یافته بیمه کارگران و صدمات وارده به دارایی‌ها به‌طور مرتب به عوامل ساخت تحمیل می‌شوند.

درباره کتاب شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک های ایمنی در پروژه های ساختمانی

مطابق با آخرین آمار و اطلاعات رسمی منتشره توسط سازمان بین‌المللی کار ILO سالانه ۲۷۰ میلیون نفر در جهان، دچار حوادث ناشی از کار منجر به جرح یا فوت می‌شوند و بالغ‌بر ۲ میلیون نفر آن‌ها به علت حوادث و بیماری‌های شغلی ناشی از کار، جان خود را از دست می‌دهند، که این نرخ در برخی از کشورهای درحال‌توسعه، معادل ۴ برابر ایمن‌ترین کشورهای صنعتی است. خسارات مالی ناشی از حوادث مزبور در سال ۲۰۰۶، ۱/۲۵ تریلیون دلار معادل ۴ درصد از تولید ناخالص جهانی GDP بوده است.

گزارش آماری سازمان تأمین اجتماعی حاکی از آن است که در بین صنایع مختلف، صنعت ساختمان دارای بیشترین حوادث ناشی از کار می‌باشد، به‌طوری‌که علاوه بر فراوانی از شدت بالایی نیز برخوردار است. از طرفی در این صنعت نیروی انسانی زیادی شاغل می‌باشند که صیانت از آن‌ها توجه ویژه‌ای را می‌طلبد. لذا ارزیابی ریسک ایمنی در صنعت فوق گام مؤثری در این راستا می‌باشد. در این مطالعه با استفاده از روش تصمیم‌گیری چند معیاره خاکستری، روشی برای رتبه‌بندی ریسک‌های ایمنی در شرایط عدم قطعیت و کم بودن تعداد نمونه‌ها ارائه گردیده است.

کتاب شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک های ایمنی در پروژه های ساختمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به همهٔ افراد شاغل در پروژه‌های ساختمانی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک های ایمنی در پروژه های ساختمانی

سالانه در جهان ۲۷۰ میلیون حادثه ناشی از کار اتفاق می‌افتد که نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر جان خود را از دست می‌دهند. البته نباید از این نکته غافل ماند که حجم پروژه‌های صنعت ساخت‌وساز بیش از دیگر صنایع بوده و ماهیت کار آن مبنی بر استفاده از ماشین‌آلات و لوازم سنگین است که باعث افزایش پتانسیل‌های ذاتی این صنعت در بالا بردن نرخ سوانح و حوادث می‌گردد. این صنعت حدود ۷ درصد مشاغل جهان را داراست، اما مسئول ۳۰ تا ۴۰ درصد صدمات جانی در جهان می‌باشد. حوادث کارگاهی یکی از مشکلات اصلی در صنعت ساخت تلقی می‌گردد. در سالیان اخیر ضوابط و مقررات گسترده‌ای در حوزه ایمنی در ساخت‌وساز وضع‌شده است، لیکن سطح آگاهی در این صنعت رضایت‌بخش نبوده است و رعایت الزامات ایمنی به‌عنوان هزینه‌های اضافی شناخته می‌شود. پروژه‌های ساختمانی با مقیاس متوسط و کوچک از سهم بالایی در صنعت ساخت برخوردار هستند و اکثر حوادث نیز در این سایت‌ها رخ می‌دهند.

در ایران نیز بررسی گزارش‌های آماری سالانه منتشرشده توسط اداره کل بازرسی کار و امور اجتماعی نشان می‌دهد که حدود 35 درصد حوادث ناشی از کار، مربوط به فعالیت‌های ساختمانی و عمرانی بوده که متأسفانه بیشترین آن‌ها منجر به فوت و بقیه نیز منجر به مصدومیت شدید یا نقص عضو شده‌اند. بااین‌وجود در عمل، به موضوع ایمنی توجه چندانی نمی‌شود و تنها مراجع و منابع اصلی در ایران در رابطه با ایمنی کارگاه‌ها، مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان با عنوان ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا و آیین‌نامه حفاظت و بهداشت‌کار و تأمین اجتماعی است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان