دانلود و خرید کتاب دانستنی های عمومی دانش آموز مجید ملاپور اطاقوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانستنی های عمومی دانش آموز اثر مجید ملاپور اطاقوری

کتاب دانستنی های عمومی دانش آموز

معرفی کتاب دانستنی های عمومی دانش آموز

کتاب دانستنی های عمومی دانش آموز نوشته مجید ملاپور اطاقوری است. این کتاب را انتشارات الهام نور منتشر کرده است.

درباره کتاب دانستنی های عمومی دانش آموز

این کتاب اطلاعاتی را درباره دانستنی های عمومی دانش آموز، دانستنی های عمومی دانش آموز، ازدواج و اهمیت آن، احکام، بهداشت و سلامت و روانشناسی و رفتارهای اجتماعی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌دهد تا برای زندگی در جامعه آماده‌تر باشند. 

خواندن کتاب دانستنی های عمومی دانش آموز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کودکان و نوجوانانی که به دانستن درباره موضوعات مختلف از نگاه دینی و طب اسلامی علاقه دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دانستنی های عمومی دانش آموز

رهنمودهای اسلام در مورد خوردن تنها سلامت جسم را تضمین نمی‌کند بلکه تضمین کننده سلامت هم جسم و هم جان است. از جلمه سفارش‌هایی که در خصوص غذا خوردن در اسلام آمده است می‌توان به موراد زیر اشاره کرد: آغاز با نام و یاد خدا، آغازکردن از سبک‌ترین غذاها، خوردن با دست راست، کوچک گرفتن لقمه، خوب جویدن غذا، طولانی کردن نشستن برسر سفره، گرامی‌داشتن نان و نگذاشتن آن زیر ظرف غذا، دست کشیدن از خوردن غذا پیش از سیر شدن کامل و در حالی که قدری از اشتها باقی است، خوردن از قسمت جلوی خود، نگاه نکردن به لقمه دیگران، رعایت حقوق دیگران در آنچه برسر سفره است، آغاز شدن غذا به وسیله کسی که صاحب سفره است و یا کسی که بزرگتر مجلس است، ادامه دادن صاحب سفره به خوردن تا سیر شدن همه کسانی که بر سر سفره نشسته اند، بلند شدن از سر سفره، قبل از برچیدن آن.

آنچه هنگام غذا خوردن باید ترک کرد

زیاده‌روی در کیفیت و کمیت غذا، نکوهش غذایی که نسبت به آن بی‌میل هستید، دمیدن در غذا، خوردن با دست چپ، بلند آروغ زدن، پاک کردن زیاد استخوانها، آب خوردن در میان غذا.

پرهیز از خوردن غذا قبل از گرسنگی

در اسلام تأکید شده است تا گرسنه نشدید از غذا خوردن پرهیز کنید تا سلامت بمانید از امامان آمده است تا زمانی که گرسنه نشدید چیزی نخورد و آنگاه هم که خواست بخورد بگوید: "به نام خدا"‌.

شستن دست‌ها

هر روز با اشیاء و دیگر موارد آلوده در تماس هستیم و بسیاری از بیماری‌ها در اثر تماس با آلودگی به وجود می‌آید امام علی علیه السلام می‌فرماید: شستن دست‌ها قبل از غذا رزق را زیاد می‌کند و چشم را تقویت می‌کند (خصال شیخ صدوق ۶۱۲)

پرهیز از زیاده روی

دین مبین اسلام انسان را به پرهیز از زیاده روی تأکید کرده است که افراد را از بیماری مصون دارد از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل شده است که یکی از انواع زیاده روی این است که: هر آنچه را دوست داری بخوری (کنز العمال حدیث ۱۵۴۰۸۸۶، ص ۲۶۳)

امام صادق (ع) فرموده است: هرگاه مردم در خوراک خود میانه رو باشند بدن‌هایشان پایدار و محکم است. (سفینه البحار ج ۲، ص ۷۹)

نظرات کاربران

ba nsh
۱۴۰۱/۰۲/۱۵

بسیار عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان