دانلود و خرید کتاب ولایت فقیه جلال کارآمد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ولایت فقیه اثر جلال کارآمد

کتاب ولایت فقیه

نویسنده:جلال کارآمد
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ولایت فقیه

کتاب ولایت فقیه؛ حکومت عالمان دینی براساس کتاب آسمانی نوشتهٔ جلال کارآمد است و انتشارات آرمان رشد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ولایت فقیه

اغلب کتاب‌هایی که دربارهٔ ولایت فقیه نوشته شده، تخصصی بوده و شاید کتابی ویژهٔ قشر جوان و عامهٔ مردم کمتر به رشتهٔ تحریر درآمده باشد. هدف این کتاب این است که به صورت سلیس و روان موضوع ولایت فقیه را برای جوانان توضیح دهد. خمیرمایه و چارچوب اصلی این کتاب برگرفته از کتب دینی و قرآن دورهٔ متوسطهٔ نظام تعلیم و تربیت کشور ما بوده و به همین دلیل مطالب مطرح شده دور از ذهن نبوده و تمامی مردم با این مطالب تقریب ذهنی داشته و با اندکی توجه و بازآوری آنچه در دوران تحصیل آموخته‌اند ضمن تجدید خاطرات دوران تحصیل با علاقه‌مندی به مطالعهٔ کتاب حاضر پرداخته که در یادگیری و فهم مطالب آن مؤثر خواهد بود.

مطالب این کتاب، بر آن است که طی یک سیر آموزشی قدم‌به‌قدم با استفاده از مستندها و استدلال‌های عقلی، اعتقادی و روایی از قرآن و عترت، با طرح نیازهای بنیادین انسان ازجمله نیاز به هدایت از طریق نبوت و امامت و نیز ضرورت تداوم قلمرو رسالت پیامبر (ص) بعد از رحلت ایشان در قالب امامت ضمن بررسی سیر تاریخی اقدامات و تلاش‌های ائمه‌ٔ هدی (علیهم‌السلام) در احیای سیره و سنت پیامبر و اجرای احکام الهی طبق دستورهای قرآن و سیرهٔ نبوی به زمان غیبت امام مهدی (عج) برسد و تکلیف ولایت ظاهری و حکومت اسلامی در دورهٔ غیبت کبرای آن امام غایب از

نظر را از منظر آیات و روایات بررسی و روشن نماید تا بر همگان اثبات شود که ولایت فقیه، استمرار ولایت پیامبر و ائمهٔ اطهار بوده و راه راستین رسیدن به ظهور است و به نص کتاب هدایتگر قرآن، ولایت فقیه حکومت عالمان دینی بر اساس کتاب آسمانی، امری رایج در تمامی ادیان و سفارش و خواستهٔ خداوند در قرآن کریم است. 

خواندن کتاب ولایت فقیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به جوانانی که می‌خواهند دربارهٔ ولایت فقیه بیشتر بدانند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ولایت فقیه

علم فقه در آغاز، بسیار محدود بود و به تدریج کامل شد. بیشک، فهم صحیح مسائل و داوری دربارهٔ آنها با بررسی تاریخی و شناخت جامع از گذشتهٔ آن ممکن است و دربارهٔ ولایت فقیه نیز این کار، مفید به نظر می‌آید. با یک بررسی کوتاه، در می‌یابیم که ولایت فقیه پنج مرحله را پشت سر گذاشته است:

مرحلهٔ اول

این مرحله که پیش از عصر غیبت بوده است، دوران نگهداری و ثبت روایات ائمه در مورد ولایت فقیه است که فقیه عادل و جامع‌الشرایط را رهبر و حاکم اسلامی معرفی می‌کنند. این مرحله، تا دهه‌های پایانی قرن چهارم ادامه یافت.

مرحلهٔ دوم

مرحلهٔ دوم از نیمهٔ دوم قرن چهارم تا قرن دهم هجری قمری است که فقیهان شیعه با در نظر گرفتن زمان و مکان و موقعیت سیاسی و اجتماعی جامعهٔ شیعه، به قدر نیاز به این سؤال پاسخ داده و در گوشه و کنار سخنانشان بدان پرداخته‌اند.

جامعهٔ شیعه در این زمان، در اقلیت بودند و حکومت نیز در بیشتر اوقات به دست حق‌ستیزان و زورگویان بود و برپایی حکومت اسالمی توسط عالمان شیعه مقدور نبود و ولایت فقیه تنها در پاره‌ای از احکام فرعی، مورد ابتلا بود. در لابه‌لای بخش‌های کتاب‌های فقهی، ابواب و فصل‌هایی در این مورد هست که ابعاد و موارد ولایت فقیه را بررسی کرده و این کار به گونه‌ای بود که محققان و فقیهان در زمان‌های بعدی در مورد قبول ولایت فقیه از جانب آنان تردید به خود راه ندادند... .

نظرات کاربران

کاربر ۴۷۳۲۰۲۵
۱۴۰۱/۰۴/۱۶

خواهشاً در بی نهایت قرار بدهید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان