دانلود و خرید کتاب زندگی برازنده من کارول. اس. پیرسون ترجمه کاوه نیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب زندگی برازنده من

کتاب زندگی برازنده من نوشتهٔ کارول. اس. پیرسون و هیو. کی. مار و ترجمهٔ کاوه نیری است. انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر یکی از مؤثرترين راهكارهای تحليل خويشتن و غنی‌سازی ارتباط با ديگران را در بردارد. کتاب، حاوی آزمون خودتحليل‌گری نیز هست.

درباره کتاب زندگی برازنده من

کتاب زندگی برازنده من که با ویراستاری گروه ویراستاران بنیاد فرهنگ زندگی بالنده منتشر شده، بر اساس نظریه‌ای نوشته شده است که هدف آن آشنایی با داستان‌هایی است که وقایع و نحوهٔ زندگی ما را شکل می‌دهند. این نظریه در ابتدا به‌وسیلهٔ کارول پیرسون مطرح شد و سپس در کتاب «قهرمان درون» توضیح داده شد و بالاخره در کتاب «بیداری قهرمانان درون» گسترش یافت.

هدف از نوشتن کتاب زندگی برازنده من خلق یک کتاب راهنما برای آشنایی با نتایج آزمون پی‌ام‌ای‌آی (PMAI) بود. نویسنده توضیح می‌دهد که نتیجهٔ کار از این مطلب به‌مراتب فراتر رفته است.

این کتاب اطلاعات و دیدگاه‌های جدیدی را که به‌کارگرفتن این آزمون در طی چندین سال ایجاد کرده است با ما در میان می‌گذارد. بررسی دقیق نتایج آزمون پی‌ام‌ای‌آی کار دشواری است. با وجود این، تمرین‌های کتاب اطلاعاتی را که برای شناخت و به‌کارگرفتن کهن‌الگوها در زندگی احتیاج داریم در اختیار ما قرار داده است. این شناخت به ما کمک می‌کند که حضور، نقش و عملکرد کهن‌الگوها را در زندگی خود درک کنیم.

کهن‌الگوهای ما هماهنگ با موقعیت و مرحله‌ای از زندگی که در آن قرار داریم خود را نشان داده و ابراز خواهند کرد.

خواندن کتاب زندگی برازنده من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افرادی که می‌خواهند زندگی بهتر و شادتری داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب زندگی برازنده من

«کسانی که می‌خواهند به خودشناسی عمیق‌تری دست یابند احتمالاً به موضوع سایه علاقه‌مندند. سایه جنبه منفی کهن‌الگوها است که قوه ادراک را کاهش می‌دهد. به‌علاوه سایه، کهن‌الگوهای سرکوب شده را دربر می‌گیرد که باعث می‌شوند خصوصیت‌های ناخواسته شخصیت خود را به دیگران نسبت دهیم. لطفا به نکات زیر درباره سایه توجه کنید:

کهن‌الگویی که در وجود شما فعال است گرایش‌ها، سبک و مسیر زندگی‌تان را شکل می‌دهد. شما حضور این کهن‌الگو را در وجود خود احساس و از مزایا و توانایی‌های آن استفاده می‌کنید. در عین حال ضعف‌ها و وسوسه‌های آن را نیز تجربه می‌کنید. هر داستان اسطوره‌ای می‌تواند شکل‌ها و عنوان‌های مختلف و متفاوتی پیدا کند که رایج‌ترین آن‌ها در این کتاب توصیف شده‌اند. اگر با ویژگی‌های کهن‌الگوی حاکم بر امور زندگی‌تان آشنا شوید، ممکن است بتوانید اشتباه‌ها و نکته‌های منفی آن را پیش‌بینی و از آن‌ها دوری کنید. به‌عنوان مثال اگر داستان «حاکم» را دنبال می‌کنید ممکن است گرایشی به کنترل دیگران داشته باشید که البته این عادت برای این کهن‌الگو طبیعی است. اما اگر به این موضوع و خطرهای آن توجه کنید، می‌توانید به‌جای دستور دادن و کنترل که عادت‌های منفی این کهن‌الگو هستند، از توانایی‌های آن در دادن نظم و ترتیب برای ایجاد توازن و موفقیت گروهی استفاده کنید.

کهن‌الگوهای فعال‌تان دیدگاه شما را نسبت به چیزهایی که در دنیا به آن‌ها توجه می‌کنید تعیین می‌کنند. کهن‌الگوهایی که به آن‌ها امتیاز بسیار پایینی داده‌اید نشان‌دهنده حوزه‌هایی هستند که درست نمی‌بینید و متوجه آن‌ها نیستید. اگر در کارهای خود موفق نیستید، ممکن است طرز عمل و مسیر شما با محیط‌تان مطابقت نداشته باشد. شاید اگر داستان مناسب‌تری را انتخاب و پیگیری کنید به نتایج بهتری دست یابید.

یکی از ضعف‌های اسطوره‌ای، تصمیم‌های ناموفقی است که به منظور ابراز یک کهن‌الگو، ولی بدون تجربه و آگاهی کافی درباره آن گرفته می‌شود. شما می‌توانید با یادآوری و تمرکز ذهنی روی روند و نتایج مثبتی که هر کهن‌الگو می‌تواند پدید آورد از جنبه‌های منفی آن فاصله بگیرید.

احتمال می‌رود کهن‌الگوهای غیرفعالِ خود را، به‌خصوص اگر از طرف شما نفی شده باش»

نظرات کاربران

M_`N
۱۳۹۶/۱۲/۰۹

من از طریق جناب آقای سید سهیل رضایی،،یکی از بهترین مدرسین خودشناسی ایران،،با این کتاب آشنا شدم. اینطور که ایشون میگفت 99 درصد زندگی رو ناخواگاه و 1 درصد رو خودآگاه اداره میکنه و این کتاب،،شروع مناسبی برای خودشناسی است. ایشون معتقد بود،،خودشناسی،،شناخت و واکاوی

- بیشتر
Miral
۱۳۹۸/۱۰/۱۵

کتاب خیلی خوبیه و میتونه در سفر زندگی بسیار راه گشا و در تشخیص مسیر زندگی کمک کننده باشه و حتی قبل هدف گذاری میتونه کمک کنه بعضی اهداف اشتباه که جز هدف هایتان قرار دادید را حذف و بعضی

- بیشتر
n....r
۱۳۹۶/۱۰/۱۸

کتاب های روان شناسی معمولا گرونن ولی ارزش بالایی دارن. امید وارم طاقچه این جور کتاب ها رو ارزون تر کنه که همه بتونن استفاده کنن. این طوری عالی میشه.

نیلوفر
۱۳۹۹/۰۱/۲۰

طاقچه جون تخفیف بزن بخریم:(

Peyvand
۱۳۹۵/۰۶/۰۹

کتاب عالی و کمک کننده ای هست ظاهرا از مقدمش . اگه میشه طاقچه قیمتش رو تخفیف بیشتری بدی ممنون میشم

کاربر ۱۴۹۷۷۲۷
۱۳۹۹/۰۵/۲۲

بزارین تو بی نهایت بتونیم بخونیم خیلی تعریفشو شنیدیم خیلی گرونه😔

Anahid
۱۳۹۹/۰۵/۱۹

من نسخه چاپی کتاب را خواندم فوق العاده بود به خصوص داستان اول کتاب.

m.kh
۱۳۹۹/۰۵/۰۸

کتابی راجع به تعیین کهن الگوی شماست.اینکه بهتون میگه توی شخصیت شماکدوم اسطوره بُلد هست.درکل کتاب خوبیه

Emma
۱۳۹۷/۱۱/۰۱

توی کتابخانه بذارینش حداقل

somayyeh
۱۳۹۷/۰۶/۲۷

من نمی تونم این کتاب رو با اعتبار رایتل بخرم میزنه موجودی اعتبار ندارم در صورتی که سیم کارتم شارژ داره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
اگر فرصت‌های مثبت زندگی‌مان را دریابیم، کنار گذاشتن وسوسه‌های مخرب و عبور از تله‌هایی که بر سر راه‌مان قرار می‌گیرند به مراتب آسان‌تر می‌شود.
tabestoon
«یتیم» توانا قادر است با فجایع و ناامیدی‌های زندگی روبه‌رو شود و از آن‌ها عبور کند. او به شرافت مردم عادی جامعه اعتقاد دارد و نگاهِ واقع‌بین او جایی برای نادیده گرفتن حقیقت‌های زندگی باقی نمی‌گذارد. او از کتاب‌ها، خدمات روان‌شناسی و همچنین دوستان خوب خود کمک مؤثر دریافت می‌کند. در عین حال این شخص به همراه همکارانش نیازهای آسیب‌دیدگان و محتاجان اجتماع را بررسی می‌کند و در راه کمک به آن‌ها گام برمی‌دارد. چالش‌های یتیم «یتیم» باید مواظب تقدیرگرایی، بدگمانی و هراس از اعتماد به دیگران به‌خاطر شکست‌ها و ناامیدی‌هایی که در دوران کودکی شاهد آن‌ها بوده است باشد. بیشتر شدن سختی‌های زندگی اغلب باعث می‌شود «یتیم» اعتماد کمتری نسبت به اطرافیان خود داشته باشد و کمک موردنیاز خود را از آن‌ها درخواست نکند. او اغلب جبهه می‌گیرد و از قلمروی خود دفاع می‌کند. فکر او این است که دیگران باید موضعش را بپذیرند و هر طوری که هست با آن کنار بیایند. رفتار خشن و آسیب‌رساننده خود نسبت به دیگران را با جملاتی چون «همه همین کار را می‌کنند» ، «حقش بود» ، «تقصیر او بود» و یا به بهانه اینکه در کودکی آسیب دیده است توجیه می‌کند.
سینا
در ابتدای این داستان موش‌ها شخصیت معصوم داشتند و از وقایع جهان بزرگ بی‌خبر بودند. آن‌ها نمی‌خواستند حقایقی را که با دیدگاه‌های‌شان هماهنگی نداشت بپذیرند، چون از تغییر هراس داشتند. وقتی موش کوچولو قضیه صدای غرش را پیش کشید، مسئله و اختلافی را به جمع موش‌ها وارد کرد. موضوع اصلی همه داستان‌ها مطرح کردن مسائل و یافتن راه‌حل برای آن‌هاست. با وجود مخالفت اطرافیان، موش کوچولو تصمیم گرفت موضوع را پیگیری کند و بفهمد آن صدا از کجا می‌آید. سرانجام با بیم و دلواپسی زیاد موش کوچولو جمع‌آوری دانه را کنار گذاشت، سوراخ موش‌ها را ترک کرد و در آن دشت بسیار بزرگ به جستجوی منبع آن غرش پرداخت. گاهی اوقات کاری که در ابتدا برای حل مشکلی آغاز می‌کنیم، رفته‌رفته به یک مسیر و آرمان جدید در زندگی ما تبدیل می‌شود. این انگیزه قوی ما را به حرکت درمی‌آورد و راهی سفر می‌کند. موش کوچولو ساعت‌ها مسافت زیادی را در آن سبزه‌زار پشت سر گذاشت. دوان‌دوان از یک نقطه به نقطه دیگر می‌رفت و همواره ترس مواجه شدن با سایه عقاب نیز در دل او وجود داشت. تنها راهنمایش طنین صدای غرش در گوش‌هایش بود و همواره سعی می‌کرد به مبدأ آن نزدیک‌تر شود
سینا
به‌همین دلیل مردم از «سفرهای زندگی» شخصی سخن می‌گویند که شاید هرگز از زادگاه خود خارج نشده باشد. در ضمن مردم یک کشور می‌توانند به‌راحتی با چنین داستان‌هایی (سفر درونی) که در فرهنگ دیگری روایت شده است و با شخصیت‌ها، وقایع و مفهوم آن ارتباط برقرار نموده و آن‌ها را درک کنند. این افسانه‌های تاریخی ممکن است الهام‌ها و تغییر و تحول مثبتی در زندگی انسان‌ها به‌وجود آورد و آن‌ها را به آرامش و موفقیت نزدیک‌تر کند؛ یا اینکه برعکس، سازندگی و مثبت‌اندیشی افراد را کاهش داده و آن‌ها را به‌سوی رفتارهای منفی یا مضر سوق دهد. در هر صورت آشنایی با این حکایت‌های اسطوره‌ای می‌تواند بسیار الهام‌بخش باشد و ما را در رهایی از روندهای منفی و مخرب زندگی یاری دهد. روایت‌های اسطوره‌ای این کتاب به «سفر قهرمانی» مربوط می‌شود که الگویی است برای روند رشد فردیت. در این مسیر با خودتان به شکل عمیقی آشنا می‌شوید و استعدادها و معانی مهم زندگی‌تان را درمی‌یابید. نام هر داستان از شخصیت اصلی آن گرفته شده است. معصوم، یتیم، جنگجو، حامی، جستجوگر، عاشق، نابودگر، آفرینش‌گر، حاکم، جادوگر، فرزانه و دلقک.
سینا
اینجا با داستان حامی روبه‌رو می‌شویم که حاضر است حتی عضو بدن خود را فدای سلامتی دیگری کند. شخصیت حامی خودش را به اندازه دیگران دوست ندارد. شاید چشم خود را به کسی نداده باشیم، اما اکثر ما چیز ارزشمندی را فدای راه بشردوستی کرده‌ایم.
tabestoon
برای شناخت خود و توانایی‌های‌مان همیشه سفری لازم است. در این راه به عظمت و قدرت درونی‌ای که فکرش را هم نمی‌کردیم نائل می‌شویم. گنج راستین نیز همیشه درون وجود خودمان قرار دارد.
Zohreh
اگر درون‌مان احساس درستی داشته باشیم، بهتر می‌توانیم به درست کردن دنیای بیرون بپردازیم.
Zohreh
سایه جنبه منفی کهن‌الگوها است که قوه ادراک را کاهش می‌دهد. به‌علاوه سایه، کهن‌الگوهای سرکوب شده را دربر می‌گیرد که باعث می‌شوند خصوصیت‌های ناخواسته شخصیت خود را به دیگران نسبت دهیم.
Zohreh
در حکایت‌هایی که عواقب منفی به همراه دارند سادگی، زودباوری و انکار «معصوم» به او آسیب می‌رساند. در این نوع روایت‌ها «حامی» در نجات دادن «معصوم» موفق نمی‌شود.
miss anna
موش کوچولو با دادن چشمانش فقط توانایی نگاه کردن به چیزهایی را که قبلاً توانایی دیدن‌شان را داشت از دست داد. دیری نمی‌گذرد که او و ما می‌فهمیم که این کار در حقیقت به‌دلیل آماده کردن این موش قهرمان برای به‌دست آوردن یک بینش جدید و وسیع‌تر صورت گرفته است.
tabestoon

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۶۴,۷۵۰
تومان