دانلود و خرید کتاب چی میشه اگه؟ رندل مانرو ترجمه محمدعلی جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چی میشه اگه؟ اثر رندل مانرو

کتاب چی میشه اگه؟

نویسنده:رندل مانرو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چی میشه اگه؟

کتاب چی میشه اگه؟ نوشتهٔ رندل مانرو پاسخ‌های علمی جدی به سؤالات فرضی نامعقول است که با ترجمهٔ محمدعلی جعفری در انتشارات مازیار چاپ شده است. رندل مانرو در وبگاه معروف xkcd قصه‌های مصور خود را با تصاویر ساده ارائه می‌دهد و به قول خودش این کتاب مجموعه‌ٔ این جواب‌ها به پرسش‌های فرضی است که کاربران مختلف از سراسر دنیا ارسال می‌کنند. پرسش‌هایی که در نگاه اول عجیب به نظر می‌آیند و ظاهراً جوابی برای آن‌ها وجود ندارد.

درباره کتاب چی میشه اگه؟

این کتاب مجموعه جواب‌هایی است به پرسش‌هایی فرضی.

اگر زمین و تمام اجسام زمینی ناگهان از چرخیدن باز ایستند، اما جو زمین با سرعت سابق به حرکت خود ادامه دهد چه می‌شود؟

اگر تمام انسان‌های هم‌زمان یک لیزر نشانگر به سمت ماه بگیرند، آیا رنگ ماه تغییر می‌کند؟

اگر تمام انسان‌های کره‌زمین تا حد ممکن نزدیک هم ایستاده و با هم بپرند و هم‌زمان با هم به زمین برسند چه می‌شود؟

اگر بتوانم با چاپگرم پول چاپ کنم، آیا تاثیرش بر جهان زیاد خواهد بود؟ اگر یک سیارک بسیار کوچک اما پر جرم باشد، آیا می‌توانید مثل شازده کوچولو در آن زندگی کنید؟

استیک را از چه ارتفاعی رها کنیم تا هنگام برخورد با زمین پخته شده باشد؟ چه موقع (در صورت امکان) خورشید سرانجام در امپراتوری بریتانیا غروب خواهد کرد؟ تاکنون دورترین انسان‌ها از هر شخص زنده‌ی دیگر چه کسانی بوده‌اند؟ آیا آن‌ها تنها بودند؟

اگر باران سیل آسا تمام فطرات خود را به شکل یک قطره‌ی عظیم رها کند چه می‌شود؟

اگر تمام شرکت‌کنندگان آزمون کنکور تمام سوالات چند گزینه‌ای را با حدس و گمان جواب بدهند چه می‌شود؟ چند امتیاز کامل خواهیم داشت؟

این پرسش‌ها نمونه‌ٔ ده‌ها پرسش دیگر است که در این کتاب به آن‌ها پاسخ داده می‌شود. 

کتاب چی میشه اگه؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کودکان و نوجوانان و حتی بزرگ‌سالان علاقه‌مند به کتاب‌های علمی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب چی میشه اگه؟

هوا وقتی بادهای سطحی فروکش کرد، همه‌چیز عجیب‌تر خواهد شد. ِ وزش باد به وزش گرما تبدیل می‌شود. در حالت عادی، انرژی جنبشی باد شتابان بسیار ناچیز و قابل چشم‌پوشی است، اما این باد معمولی نیست. وقتی خروشان و متالطم متوقف می‌شود، هوا گرم خواهد شد. این وضعیت بر فراز زمین به افزایش دمای سوزان... در نواحی مرطوب - به توفان تندری سراسری تبدیل می‌شود. در عین‌حال، باد اقیانوس‌ها را می‌روبد و الیه‌ی سطحی آب را به تالطم در می‌آورد و پودر می‌کند. برای مدتی، اقیانوس دیگر هیچ سطحی نخواهد داشت؛ دیگر نمی‌توان گفت کجا افشانه‌ی قطرات به پایان می‌رسد و دریا آغاز می‌شود. اقیانوس‌ها سردند. دما زیر الیه‌ی نازک سطح یکسره C°۴ است. توفان آب سرد را از اعماق به تالطم در می‌آورد. با شارش افشانه‌ی سرد به هوای داغ، اقلیمی ایجاد می‌شود که تاکنون در زمین مشاهده نشده است - مخلوط خروشان باد، افشانه، مه و تغییرات سریع دما. این طغیان مانند شکوفا شدن حیات است، در حالی‌که مواد غذایی تازه به الیه‌های باالتر فوران می‌کنند. در عین‌حال به مرگ پی‌درپی و عظیم ماهیان، خرچنگ‌ها، الک‌پشت‌های دریایی و حیواناتی منتهی می‌شود که نمی‌توانند خود را با جریان آب فاقد اکسیژن کافی از اعماق سازگار کنند. هر حیوانی - از قبیل نهنگ‌ها و دلفین‌ها - که به تنفس وابسته است برای ادامه‌ی حیات خود در سطح مشترک خروشان دریا- هوا دچار مشکل می‌شود.

نظرات کاربران

سعادت
۱۴۰۰/۱۱/۲۱

نسخه چاپی رو دارم. ترجمه افتضاح و پرغلطه. یه ترجمه دیگه بخونید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۱۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان