دانلود و خرید کتاب حاکمیت تحول دیجیتال استیون دی هاس ترجمه مجتبی رئیس صفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حاکمیت تحول دیجیتال اثر استیون دی هاس

کتاب حاکمیت تحول دیجیتال

معرفی کتاب حاکمیت تحول دیجیتال

کتاب الکترونیکی «حاکمیت تحول دیجیتال» نوشتهٔ استیون دی هاس و لورا کالوی و آنانت جوشی با ترجمهٔ مجتبی رئیس صفری در نشر راه پرداخت چاپ شده است. کتاب حاضر توسط پروفسور استیون دی هیس، استاد دانشکده مدیریت دانشگاه آنتورپ بلژیک و همکاران نگارش شده است. این کتاب با ارائه راهنمایی‌های شفاف و قابل اجرا به اعضای هیئت‌مدیره سازمان‌ها کمک می‌کند تا با ایجاد یک حاکمیت دیجیتالی اثربخش این اطمینان حاصل شود که استراتژی‌های فناوری اطلاعات سازمان از استراتژی‌های کسب‌وکار سازمان حمایت و آن را گسترش می‌دهد. این کتاب در پنج بخش و بر اساس یافته‌های علمی و پژوهشی، یک نقشه راه عملی برای راهنمایی اعضای هیئت‌مدیره سازمان‌ها جهت حرکت به سوی تحول دیجیتالی و ایفای نقش حاکمیتی آنها در مشارکت و مدیریت دارایی‌های دیجیتالی سازمان ارائه می‌دهد.

درباره کتاب حاکمیت تحول دیجیتال

سازمان‌های آینده را مدیران توانمند و مسلط به علوم و مهارت‌های دیجیتالی پیش خواهند برد. تدوین نقشه راه دیجیتال، مدل کسب‌وکار دیجیتال و ترویج فرهنگ دیجیتالی از اولویت‌های حاکمیت و مدیریت سازمان‌ها در عصر دیجیتال است. چارچوب‌های فعلی حاکمیت شرکتی سازمان‌ها اغلب به دلیل پیچیدگی‌ها و چالش‌های تحولات دیجیتالی توان همسویی استراتژی‌های کسب‌وکار با استراتژی‌های دیجیتالی سازمان را ندارند. سازمان‌های دیجیتال پیش از هر چیز لازم است اکوسیستم حاکم بر فضای فعالیت خود که می‌تواند دربرگیرنده جنبه‌هایی مانند اقتصاد دیجیتال، فناوری‌های دیجیتال، قوانین و مقررات دیجیتال، دولت و نهادهای حاکمیتی تأثیرگذار بر فعالیت‌های دیجیتال، مخاطرات و ریسک‌های دیجیتال و فرهنگ دیجیتال حاکم بر جامعه باشد را به خوبی درک کرده باشند. یک سازمان دیجیتال لازم است در لایه‌های حاکمیتی و مدیریتی سازمان، به شیوه‌های مناسب ساختارها و فرایندهایی برای حاکمیت دیجیتالی اثربخش طراحی کند. حاکمیت دیجیتال، یک چارچوب برای ایجاد مسئولیت، نقش و اقتدار تصمیم‌گیری سازمان‌ها برای حضوری اثربخش در عصر دیجیتال است. حاکمیت دیجیتال، با ایجاد ساختار و تعیین وظایف افراد نقش مهمی در پیشبرد اهداف تحول دیجیتال و کنترل روند این تغییرات اساسی در سازمان ایفا خواهد کرد.

کتاب حاکمیت تحول دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب حاکمیت تحول دیجیتال

در واقع، سازمان‌ها برای خلق ارزش‌های کسب‌وکاری به‌طور فزاینده‌ای به فناوری اطلاعات وابسته هستند، اختلالات دیجیتالی بسیاری در اطراف ما رخ می‌دهد و تعداد زیادی از سازمان‌ها در سراسر جهان به‌طور فعال در مورد تحول دیجیتالی می‌اندیشند. با این حال، شواهد تجربی نشان می‌دهد که هیئت‌مدیره در تصمیم‌گیری و کنترل‌های راهبردی مرتبط با موضوعات حوزه فناوری اطلاعات به اندازه کافی درگیر نیست. تحقیقات جدید خواستار مشارکت بیشتر هیئت‌مدیره در حاکمیت فناوری اطلاعات و شناسایی پیامدهای جدی برای عدم حضور هیئت‌مدیره در جهت‌گیری و کنترل دارایی‌های دیجیتالی سازمان‌هاست. به‌عنوان مثال، علت سقوط شرکت «ایستمن کداک» (Eastman Kodak)، ناتوانی آنها در کنار آمدن با تغییرات فناوری بیان شده است. با توجه به جایگاه و نقش هیئت‌مدیره در جهت‌دهی به سازمان، دارایی‌های دیجیتالی می‌تواند به‌عنوان یک رکن اساسی برای مدیریت منابع سازمانی و فرایندهای کسب‌وکاری، رفتار با تأمین‌کنندگان و مشتریان و همچنین امکان انجام معاملات در مقیاس بین‌المللی؛ تبدیل شود. فناوری‌های ساختارشکن می‌توانند بر مدل‌های کسب‌وکاری و درآمدی شرکت‌ها کاملاً تأثیر بگذارند، یا حتی بخش‌های سنتی بازار را در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت منسوخ کنند (به‌عنوان مثال ایربی‌ان‌بی و اوبر). همچنین از نظر مسئولیت‌پذیری در قبال امور نظارتی، نیاز فزاینده‌ای برای رعایت بیشتر الزامات رگولاتوری و قانونی وجود دارد که می‌تواند باعث محدودیت در توسعه خدمات فناوری اطلاعات شود. علاوه بر این، در اکثر سازمان‌ها اطمینان از تداوم فرایندهای کسب‌وکاری، به‌شدت بر قابلیت‌های فناوری اطلاعات متکی است. سرانجام، هیئت‌مدیره به شفافیت بیشتر در مورد نحوه اداره دارایی‌های دیجیتالی در سازمان خود نیاز دارد. نظریه افشای داوطلبانه (Voluntary disclosure theory) پیش‌بینی می‌کند که شرکت‌های دیجیتالی‌شده می‌توانند از طریق تهیه اطلاعات بهتر در مورد نحوه مدیریت فناوری اطلاعات، نقدینگی و ارزیابی شرکت را بهبود ببخشند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۱۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۰۱۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان