دانلود و خرید کتاب خودآموز انرژی خورشیدی مایکا تول ترجمه امیرحسین مقدس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خودآموز انرژی خورشیدی اثر مایکا تول

کتاب خودآموز انرژی خورشیدی

نویسنده:مایکا تول
انتشارات:نشر گنجور
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خودآموز انرژی خورشیدی

کتاب خودآموز انرژی خورشیدی نوشتۀ مایکا تول و ترجمه امیرحسین مقدس است. این کتاب را نشر گنجور در سال ۱۴۰۰ منتشر کرده است. در این کتاب موضوع چگونه برق همه چیز را از خورشید تأمین کنیم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

درباره کتاب خودآموز انرژی خورشیدی

میزان انرژی خورشیدی واصل به سطحی به‌اندازه زمین تنیس طی یک ساعت برای تأمین برق سه روز یک خانه معمولی در ایالات متحده کافی است. انرژی موجود و آماده بهره‌برداری است. فقط کافی است به‌جای این که اجازه دهیم هدر رود و به سوزاندن خاک و آسفالت بپردازد، از آن استفاده کنیم.

خبر خوب این است که استفاده از انرژی خورشیدی نسبتاً آسان است. انسان‌ها هزاران سال است که روش‌های مختلف از آن استفاده کرده‌اند. کتاب مقدس بودائی‌ها در ۲۵۰۰ سال پیش، به توصیف استفاده از خورشید برای تبخیر آب دریا در هند جهت بهره‌برداری از نمک دریا می‌پردازد. رومیان و یونانیان باستان از آینده برای منعکس کردن نور خوشید و متمرکز کردن آن برای روشن‌کردن آتش و مشعل استفاده کرده‌اند. حتی ادعا می‌شود که ارشمیدس دانشمند یونانی از آینه به‌عنوان ابزاری جنگی برای متمرکز کردن نور خورشید برای آتش‌زدن کشتی‌های رومی استفاده کرده است.

خواندن کتاب خودآموز انرژی خورشیدی را به چه کسی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به رشته‌های برق و مکانیک و موضوعاتی از قبیل انرژی می‌توانند از خواندن این کتاب‌ها لذت ببرند.

بخش‌هایی از کتاب خودآموز انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی غیر الکتریکی (انرژی خورشیدی منفعل) استفاده از آینه‌ها برای منعکس کردن و متمرکز ساختن انرژی خورشید صرفاً برای پروژه‌های بزرگ مانند برج‌های گرمایشی عظیم نیست. شما می‌توانید در خانه هم بدون نیاز به تولید برق، انرژی خورشیدی را جمع‌آوری کنید. افراد بسیاری در سراسر جهان از اجاق‌های خورشیدی برای طبخ غذا استفاده می‌کنند. با استفاده از اصل تغییر مسیر و متمرکزسازی انرژی خورشید، می‌توان بدون سوزاندن چوب یا زغال چوب، آب را به جوش آورد یا غذا را گرم کرد. این کار به کاهش آلاینده‌های ناشی از شعله‌های آشپزی و همچنین کاهش جنگل‌زدایی در مناطق حساس جهان کمک می‌کند.

خوراک‌پزها و اجاق‌های خورشیدی تنوع بسیاری دارند. خوراک‌پز خورشیدی متداول از آینه‌های منحنی شکل استفاده می‌کند که مانند یک دیش ماهواره است. دیگی در مرکز قرار می‌گیرد و کل مجموعه به سمت خورشید قرار داده می‌شود. پرتوهای خورشید با برخورد به سطح دیش منعکس شده و بر دیگ موجود در مرکز دیش متمرکز می‌شوند. 

اجاق‌های خورشیدی معمولأ جعبه شکل هستند ولی بر سطح فوقانی آنها پنل‌های انعکاسی وجود دارد که نور خورشید را جمع‌آوری کرده و آن را به داخل جعبه ارسال می‌کنند. سرپوشی شیشه‌ای به حفظ حرارت در جعبه کمک می‌کند و باعث ایجاد اثر گلخانه‌ای می‌شود. دیوارهای انعکاسی درون جعبه این اطمینان را حاصل می‌کنند که پرتوی نور تا زمانی که به غذا در مرکز جعبه برخورد نکرده است، همچنان منعکس شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان