دانلود و خرید کتاب واقعیتمداری هانس روزلینگ ترجمه احمد آل احمد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب واقعیتمداری

کتاب الکترونیکی «واقعیتمداری» نوشتهٔ هانس روزلینگ و اولا روزلینگ و آنا روزلینگ رونلوند با ترجمهٔ احمد آل احمد در نشر کاری‌‌نو چاپ شده است. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و آمازون، راهنمایی ضروری برای تفکر روشن نسبت به جهان است که شیوه جهان‌بینی شما را تغییر خواهد داد و شما را برای بحران‌ها و فرصت‌های آینده آماده می‌کند. 

درباره کتاب واقعیتمداری

آنچه برای مطالعه در پیش‌رو دارید، با کلیشهٔ «نبوغ محض» خلق نشده‌است. این کتاب نتیجهٔ گفت‌وگو، بحث و همکاری مداوم میان سه نفر با استعدادها، دانش، و دیدگاه‌های متفاوت است. این روش کار غیرمعمول و اغلب بحث‌انگیز، اما به‌راستی سازنده، به خلق راهکاری برای معرفی جهان و چگونگی اندیشیدن به آن انجامیده‌است.

بیل گیتس در مورد این کتاب گفته: به تمامی کسانی که امسال از دانشگاه‌های آمریکا فارغ‌التحصیل شوند، یک جلد از این کتاب را هدیه می‌دهد! هنگامی که سؤالات ساده‌ای درباره روندهای جهانی پرسیده می‌شود، مانند: چند درصد از جمعیت جهان در فقر زندگی می‌کنند؛ چرا جمعیت جهان رو به افزایش است؛ چه تعداد از دختران، مدرسه را به پایان می‌رسانند، ما به طور سیستماتیک به سؤالات پاسخ اشتباه می‌دهیم. آن‌قدر اشتباه که شامپانزه‌ای که به صورت تصادفی پاسخ‌ها را انتخاب کند، همواره از معلم‌ها، روزنامه‌‌نگاران، برندگان جایزه نوبل و مشاوران مالی سبقت خواهد گرفت.

درباره هانس روزلینگ و اولا روزلینگ و آنا روزلینگ رونلوند

«هانس روزلینگ» یک پزشک، استاد بهداشت بین‌المللی و آموزگار دولتی مشهور بود. او مشاور سازمان بهداشت جهانی و یونیسف، و یکی از بنیانگذاران سازمان پزشکان بدون مرز در سوئد و بنیاد مراقبت از فاصله‌ها بود. سخنرانی‌های TED او بیش از سی‌وپنج‌میلیون بار دیده شده و نام او در فهرست یکصد شخصیت اثرگذار جهانی نشریهٔ تایم ثبت شده‌است. هانس در سال ۲۰۱۷ درگذشت. او آخرین سال‌های زندگی خود را وقف تحریر این کتاب کرده‌بود.

«اولا روزلینگ» و «آنا روزلینگ رونلوند»، پسر و عروس هانس، از کسانی‌اند که بنیاد مراقبت از فاصله‌ها را بنیانگذاری کردند و اولا از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ و سپس از سال ۲۰۱۰ تا امروز، مدیریت این بنیاد را بر عهده دارد. پس از آنکه شرکت گوگل مالکیت ابزار Trendalyzer -ابزار نمودارهای حبابی که آنا و اولا، آن را طراحی و خلق کرده‌بودند- را به دست آورد، اولا مقام سرپرست گروه داده‌های عمومی گوگل را کسب کرد و آنا نیز به مقام طراح ارشد تجربهٔ کاربری این گروه دست یافت. این دو نفر برای زحمات خود جوایز بین‌المللی دریافت کرده‌اند.

کتاب واقعیتمداری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر شما، دیدن واقعیت را بر ادامهٔ زندگی در حباب پیرامونی‌تان ترجیح می‌دهید، اگر مایلید تا دیدگاه جهانی خود را تغییر دهید، اگر آمادگی آن را دارید که تفکر انتقادی را جایگزین واکنش غیرارادی خود کنید و اگر احساس فروتنی و کنجکاوی دارید و می‌خواهید شگفت‌زده شوید، این کتاب مناسب شماست.

بخشی از کتاب واقعیتمداری

واقعیتمداری و دیدگاه جهانی مبتنی بر آمار و واقعیات

این کتاب، آخرین نبرد من در مأموریت همیشگی برای مبارزه با جهل ویرانگر جهانی است. آخرین تلاش من برای اثرگذاری بر جهان است: تغییر شیوه‌های اندیشیدن مردم، آرام‌کردن ترس‌های غیرمنطقی و هدایت توان ایشان به سوی فعالیت‌های سازنده. من در نبردهای پیشین به مجموعه‌هایی از داده‌های عظیم، نرم‌افزاری روشنگر، شیوه‌ای پرحرارت در سخنرانی، و یک سرنیزهٔ سوئدی مجهز بودم. این تجهیزات کافی نبودند؛ اما امید دارم این کتاب چنین باشد.

در این کتاب، داده‌ها را به‌شکلی کاملاً بدیع خواهیددید: داده‌ها برای درمان؛ راهنمایی قابل‌فهم به‌عنوان منبعی برای آرامش ذهنی، چراکه جهان چنین تلخ نیست که به نظر می‌رسد.

واقعیتمداری همچون یک رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی منظم، می‌تواند و باید به بخشی از زندگی روزمرهٔ شما تبدیل شود. تمرین کنید تا بتوانید دیدگاه جهانی مبتنی بر آمار و واقعیت‌ها را جایگزین دیدگاه جهانی فرانمایشی خود کنید. جهان را به‌شکلی صحیح درخواهیدیافت و نیازی نیست جزئیات را به خاطر بسپارید. تصمیمات بهتری خواهیدگرفت، نسبت به خطرات واقعی و امکانات موجود، آگاهی خواهیدداشت و از نگرانی مداوم دربارهٔ موضوعات نادرست در امان خواهیدبود.

به شما خواهم‌آموخت چه‌طور ماجراهای فرانمایشی را شناسایی کنید و ابزارهایی برای اندیشیدن در اختیار شما خواهم‌گذاشت تا غریزه‌های نمایشی خود را مهار کنید. به این ترتیب، این توانایی را خواهیدداشت تا دریافت‌های نادرست خود را اصلاح کنید، به یک دیدگاه جهانی مبتنی بر واقعیت و آمار برسید و همیشه بر شامپانزه‌ها پیروز باشید.

نظرات کاربران

Hosein
۱۴۰۲/۰۴/۰۲

لازمه حداقل یکبار این کتاب ارزشمند رو مطالعه کرد تا به واقعیت اون چه در جهان در حال رخ دادن هست از نقطه دیدی متفاوت نگاه کرد و همه چیز رو با عینک بدبینی نسنجید، چرا که همیشه بخشی از

- بیشتر
Massih
۱۴۰۱/۰۲/۰۳

ای کاش جناب هانس روزلینگ بازهم ایران بیان تا بتونیم از نزدیک ایشون رو ببینیم. واقعا یک کتاب ارزشمند و البته ارایه دهنده دیدگاه هایی جدید برای همه جهان کتاب خیلی خوبی بود درباره واقعیاتی که در جهان جاری است و باید

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
تقریباً تمامی فعالانی که تا به امروز با آنها دیدار داشته‌ام، عامدانه، یا به احتمال بیشتر از روی عدم آگاهی، دربارهٔ مشکلی بیش از اندازه اغراق می‌کردند که خود را متعهد به رفع آن می‌دانستند.
MahShid Pourhosein
همیشه حامی یک نظر خاص بودن یا همیشه مخالف یک نظر خاص بودن موجب می‌شود اطلاعاتی را نادیده بگیرید که در دیدگاه شما نمی‌گنجد و این دیدگاه درستی برای درک واقعیت نیست.
MahShid Pourhosein
-باید به فرزندان خود بیاموزیم که کلیشه‌های فرهنگی کمکی به درک ما از جهان نمی‌کنند.
MahShid Pourhosein
-مراقب نظریات ساده و راهکارهای ساده باشید. تاریخ، انباشته از خیال‌پردازانی است که اقدامات دهشتناک خود را با دیدگاه‌های آرمانی ساده توجیه کرده‌اند.
MahShid Pourhosein
«یک چکش به یک کودک بدهید تا همه‌چیز را به‌شکل میخ ببیند.» وقتی از تخصصی ارزشمند بهره می‌برید، میل دارید استفاده از این تخصص را ببینید. یک کارشناس، گاهی به دنبال راه‌هایی است تا بتواند دانش و مهارت گرانسنگ خود را فراتر از محدوده‌هایی به کار ببرد که مفیدند و به آن نیاز دارد.
MahShid Pourhosein
تقریباً تمامی فعالانی که تا به امروز با آنها دیدار داشته‌ام، عامدانه، یا به احتمال بیشتر از روی عدم آگاهی، دربارهٔ مشکلی بیش از اندازه اغراق می‌کردند که خود را متعهد به رفع آن می‌دانستند.
MahShid Pourhosein
هوشمندبودن -تسلط بر اعداد و ارقام، یا برخورداری از تحصیلات بالا، یا حتی دریافت جایزهٔ نوبل- به‌معنای برخورداری از دانش واقعی جهانی نیست. متخصصان فقط در رشتهٔ تخصصی خود مهارت دارند.
MahShid Pourhosein
از مشاهدهٔ آن چیزی عاجز بودم که باید می‌دیدم. چیزی را می‌دیدم که از مشاهدهٔ آن هراس داشتم. تفکر انتقادی همیشه دشوار است، اما وقتی در وحشت گرفتار می‌شویم، تقریباً ناممکن است.
MahShid Pourhosein
مردمان سالمند عاشقانه دربارهٔ جوانی خود خیالپردازی می‌کنند و اصرار دارند که روزگارِ حال، دیگر چون گذشتگان نیست. این ادعا حقیقت دارد، اما نه در آن مفهومی که ایشان در نظر دارند. بیشتر امور در گذشته شرایط بهتری نداشته‌اند، بلکه بدتر بوده‌اند. اما انسان‌ها به‌راحتی از یاد می‌برند که شرایط واقعاً «چه‌طور بوده‌است».
MahShid Pourhosein
هدف از درآمد بیشتر فقط انباشت پول نیست. هدف از زندگی طولانی‌تر صرفاً رفتن به وقت اضافه نیست. هدف نهایی بهره‌بردن از فرصت، رهایی برای انجام آن کاری است که به انجام آن تمایل داریم.
MahShid Pourhosein

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

قیمت:
۵۷,۵۰۰
تومان