دانلود و خرید کتاب ذهن آگاهی در سلامت رفتاری پاتریک آر. استفان ترجمه الهام نوروزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذهن آگاهی در سلامت رفتاری اثر پاتریک آر. استفان

کتاب ذهن آگاهی در سلامت رفتاری

معرفی کتاب ذهن آگاهی در سلامت رفتاری

کتاب ذهن آگاهی در سلامت رفتاری از پاتریک آر. استفان است و الهام نوروزی و سپیده قاسمیان آن را ترجمه کرده‌اند. انتشارات نمای علم این کتاب را روانه‌ٔ بازار کتاب کرده است.

درباره کتاب ذهن آگاهی در سلامت رفتاری

 استرس در سال‌های اخیر افزایش یافته و یک بیماری جهان‌شمول شده است. اضطراب و استرس نقش به‌سزایی در بیماری و ناتوانی دارد. این روزها افراد میزان زیادی از استرس ناشی از مشکلات مادی و مالی، مسائل مربوط به روابط، تا مشکلات سلامتی و مشکلات مقابله با این استرس را گزارش می‌دهند. اما خبر خوب این است که برخی محققان در پی این هستند که راه‌هایی پیدا کنند تا انسان‌ها استرسشان را کنترل کنند و کاهش دهند. یکی از این روش‌های مؤثر ذهن‌آگاهی است. با توجه به تحقیقات گسترده‌ای که مداخلات ذهن‌آگاهی را به‌ویژه در کمک به افراد در کاهش و کنترل استرس مؤثر می‌داند، درمان های مفیدی برای استرس وجود دارد. با خواندن کتاب ذهن آگاهی در سلامت رفتاری متوجه می‌شوید که چرا استرس برای ما بسیار بد است و چگونه ذهن‌آگاهی برای مقابله با استرس می‌تواند برای ما مفید باشد. با یادگیری اینکه چگونه با عوامل استرس‌زای زندگی خودمان با روشی آگاهانه و متعادل همراه هستیم و می‌توانیم به آن‌ها پاسخ دهیم، می‌توانیم زندگی غنی و پر از رضایت داشته باشیم.

اما شاید این پرسش هم برایتان پیش آمده که ذهن‌آگاهی چیست؟ ذهن‌آگاهی شامل حضور در لحظهٔ فعلی به روی گشوده و بدون قضاوت، آگاهی از تجربهٔ فعلی ما و پذیرش آن است. واکنش‌های معمول به استرس شامل واکنش بیش از حد یا اجتناب و عدم‌پذیرش تجربهٔ فعلی ماست، زیرا این کار دشوار، دردناک یا خسته‌کننده است، بنابراین ما ذهن خود را به‌جای دیگری، برای مثال زندگی در گذشته، آینده یا یک دنیای خیالی گریزگری متمرکز می‌کنیم. با این حال، به‌عنوان پاسخ به استرس، این روش‌های مقابله‌ای مؤثر نیستند و می‌توانند استرس ما را حتی بدتر کنند، زیرا از برخورد با مشکلات زندگی جلوگیری می‌کنیم. وقتی به جای واکنش بیش از حد یا اجتناب از آن، به روشی متعادل و آگاهانه به استرس خود پاسخ دهیم، در واقع عکس پاسخ به استرس را انجام می‌دهیم. همان‌طور که آگاهی و پذیرش استرس خود را افزایش می‌دهیم، خود را در موقعیت بهتری قرار می‌دهیم تا بتوانیم به‌طور مؤثرتری از پس استرس خود برآییم و پاسخ به استرس خود را کاهش دهیم.

ممکن است فکر کنیم که پذیرفتن تجربهٔ فعلی ما تسلیم‌شدن در برابر مشکلات زندگی است، اما معنای پذیرش این نیست. پذیرش به معنای آگاهی و گشاده‌رویی نسبت به آنچه اکنون اتفاق می‌افتد، است. اگر اتفاق منفی یا مضر در حال رخ‌دادن باشد، می‌توانیم از این آگاهی برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد نحوه‌ٔ بهترین پاسخ به شرایط استفاده کنیم. وقتی از پذیرش واقعیت وضعیت خود اجتناب کنیم، کمتر قادر به ارزیابی دقیق و سپس پاسخ مناسب به روشی مفید خواهیم بود. ممکن است به‌نظر برسد دور از عقلانیت است، اما پذیرش، اغلب آغاز تغییر است.

خواندن کتاب ذهن آگاهی در سلامت رفتاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب ذهن آگاهی در سلامت رفتاری را به کسانی که درگیر استرس هستند و می‌خواهند راه سلامت روحی خود را بیابند و همچنین روان‌شناسان حوزهٔ ذهن‌آگاهی و کسانی که اهل مراقبه هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ذهن آگاهی در سلامت رفتاری

از آنجا که استرس یک تجربه جهانی است و مشکلات عدیده‌ای را به‌وجود می‌آورد، مردم اغلب وقت و هزینه زیادی را صرف تلاش برای کنارآمدن با استرس خود می‌کنند. روش‌های زیادی برای کاهش استرس وجود دارد، اما بیشترین تحقیق و موفقیت‌آمیزترین رویکرد از جان کابات زین (۲۰۱۳) است. کابات زین در رویکردهای مبتنی‌بر ذهن‌آگاهی برای مقابله با استرس پیشگام است. وی یک برنامه مبتنی‌بر ذهن‌آگاهی بسیار مؤثر ایجاد کرد که منجر به تغییر قابل توجهی در درمان استرس شد. کابات زین در کتاب خود، “زندگی با فاجعه کامل” توضیح می‌دهد که چگونه ذهن‌آگاهی، مجموعه‌ای از تکنیک‌های سنتی بودایی، برای تغییر نحوه تعامل افراد با بدن و محیط اطرافشان، قابل استفاده است. ذهن‌آگاهی شامل آگاهی از تجربیات لحظه به لحظه خود بدون تلاش برای تغییر چیزی یا تلاش برای پر کردن لحظات خود با چیز دیگری است. به‌عبارت دیگر، افرادی که ذهن‌آگاهی را تمرین می‌کنند یاد می‌گیرند به آنچه که در حال حاضر تجربه می‌کنند توجه کنند نه به آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد یا در گذشته اتفاق افتاده است. توجه شخص کاملاً معطوف به آنچه در حال حاضر درک می‌کنند، از جمله تمام حواس پنج‌گانه است.

به‌عنوان مثال، یک فعالیت ذهن‌آگاهی متداول و ساده، غذاخوردن آگاهانه نام دارد. در این نوع تمرین، زمان می‌برد تا یک فرد آرام آرام ببیند که بو، مزه و جنس یک ماده غذایی کوچک (مانند توت‌فرنگی، کشمش یا شیرینی کرکر) به چه صورت است. این ماده حتی ممکن است در کنار گوش نگه‌داشته شود در حالی‌که بین انگشتتان در حرکت است تا شخص بتواند صدایی که آن ماده ایجاد می‌کند را تشخیص دهد. این نوع تمرین ساده و کوتاه نمونه‌ای از موارد فیزیکی است که می‌تواند برای کمک به افراد در تمرکز در لحظه فعلی انجام شود. با این حال، کسانی که مراقبه ذهن‌آگاهی دارند به‌طور کلی بیشتر از “انجام دادن” بر "بودن" تمرکز می‌کنند. کاربردهای ذهن‌آگاهی به مراتب بیشتر از توجه کامل به میان وعده‌های کوچک است.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
ممکن است فکر کنیم که پذیرفتن تجربه فعلی ما ”تسلیم شدن“ در برابر مشکلات زندگی است، اما معنای پذیرش این نیست. پذیرش به معنای آگاهی و گشاده رویی نسبت به آن‌چه اکنون اتفاق می‌افتد، است. اگر اتفاق منفی یا مضر در حال رخ‌دادن باشد، می‌توانیم از این آگاهی برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد نحوه بهترین پاسخ به شرایط استفاده کنیم. وقتی از پذیرش واقعیت وضعیت خود اجتناب کنیم، کمتر قادر به ارزیابی دقیق و سپس پاسخ مناسب به روشی مفید خواهیم بود.
کاربر ۱۴۴۱۱۹۵

حجم

۲۹۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

حجم

۲۹۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

قیمت:
۲۰,۵۰۰
تومان