دانلود و خرید کتاب سرمایه عاطفی محمت سمیح سویلمز ترجمه شادی تیموری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرمایه عاطفی اثر محمت سمیح سویلمز

کتاب سرمایه عاطفی

معرفی کتاب سرمایه عاطفی

کتاب سرمایه عاطفی نوشتۀ محمت سمیح سویلمز و ترجمۀ شادی تیموری است. این کتاب را نشر کاری نو منتشر کرده است.

درباره کتاب سرمایه عاطفی

کتاب سرمایه عاطفی سعی دارد مجموعه‌ای از ایده‌های مطرح شده در عرصه‌های تولید را به ما معرفی کند و به این موضوع اشاره دارد که با وجود تغییرات روزبه‌روز دنیا همچنان انسان است که در روزگار ما «کننده کار» است. نویسنده تلاش دارد تا «سرمایه عاطفی» را به مفهومی درونی و آرمان اصلی عرصه‌های تولید مبدل سازد و در پنج بخش اصلی تحت عناوین «نگاه مفهومی به عرصه‌های تولید»، «در زیستگاه تولید»، «در ساختار سازمانی»، «مؤسسه‌ای در میان گذشته و آینده» و «در ساختار داخلی» مسئله پیچیده عرصه‌های تولید را با پرداختن به عناصر و ایده‌های گوناگون واکاود.

خواندن کتاب سرمایه عاطفی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

افراد علاقه‌مند به کسب‌وکار و موفقیت و خودیاری می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

درباره محمت سمیح سویلمز

محمت سمیح سویلمز عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل یکی از ۵۰۰ شرکت برتر مدیریت صنعتی ترکیه است. او دیدگاه‌هایی فراتر از استاندارد برای درک زندگی دارد مثل دیدگاه متضاد یا "دیدگاه معکوس" که آن را فلسفه زندگی خود قرار داده است.

بخش‌هایی از کتاب سرمایه عاطفی

تولیدکنندگان، اغلب به سرمایه‌گذاری در سطح کلان تمایل دارند و معتقدند که باید آن را به دست سرنوشت سپرد تا به طور خودکار عمل کنند؛ مثل یک ساعت کوک شده. واقعیتی که خلاف این موضوع را به ما می‌آموزد، خودِ زندگی است. عملکرد تمام‌عیار سیستم‌ها در گرو عملکرد کامل ذهن است. فقط کسانی که به دانسته‌ها و زندگی بی‌اعتمادند، چنین ذهن کاملی دارند. اما این افراد همیشه افراد خطرناکی در نظر گرفته می‌شوند و در تمام تاریخ بشریت سعی بر نابودی آنها بوده است؛ زیرا هرکسی که می‌تواند از ذهنش استفاده کند، ویژگی «فردیت» را به دست می‌آورد.

جوامعی که در آن تولد و حیات یک فرد امکان‌پذیر است، می‌توانند سرنوشت خود را نیز تعیین کنند. برای اینکه مؤسسات تولیدی بتوانند در زمینۀ فعالیت خود «پیشرو» و «پابرجا» باشند، ضروری است که بتوانند دانش خاص خود را تولید کنند و این مسئله فقط با حضور ذهن‌هایی امکان‌پذیر است که ایده‌ها و نظرات مستقلی را ارائه می‌دهند.

امروزه، هر تأسیسات تولیدی با زیرساخت فناوری مشخص، محصولاتی مشابه محصولات تولیدکنندگان دیگر را می‌توانند عرضه کنند. تا وقتی که دستگاه‌ها، مواد خام و فرایند تولید شما مناسب است، مشکلی وجود ندارد. مشکل اصلی زمانی به وجود می‌آید که در این وضعیت پیچیده __ که همه به نتایج مشابه ای می‌رسند__ ذهن و طرز تفکر متفاوتی نداشته باشیم.

در وضعیت کنونی، نیاز وافر به افرادی که ذهنشان را به کار می‌گیرند در هیچ دورۀ تاریخی دیگری دیده نشده است: افرادی که معمولی نیستند و تفاوت می‌آفرینند… این افراد می‌دانند که امروز اطلاعاتی ممکن است قابل‌تأیید نباشند که قبلاً صحتشان تأیید می‌شده است، و به همین ترتیب، اطلاعاتی ممکن است تأیید شوند که قبلاً اشتباه فرض می‌شده‌اند.

یکسان و ثابت پنداشتن اطلاعات، تهدید و خطر متعصبانه‌ای برای نوآوری و ظهور اطلاعات واقعی و درست محسوب می‌شود. شخصی که می‌خواهد این تعصب را از بین ببرد، باید «آگاهی ذهنی» داشته باشد. مشخصۀ اصلی آگاهی ذهنی این است که «در برابر ایده‌های جدید مقاومت نکنیم». به‌عبارت‌دیگر، آگاهی ذهنی، بی‌اعتمادی به هر نوع اطلاعات و تعجب‌کردن در موقعیت‌هایی عادی را نیز در بر می‌گیرد «که گویی برای اولین‌بار است با آن‌ها مواجه شده‌اید.»

نظرات کاربران

فرهاد ایمانی
۱۴۰۰/۱۱/۰۴

بسیار عالی و آموزنده با ترجمه‌ای بسیار روان

farshad imani
۱۴۰۰/۱۱/۲۹

بسیار عالی و تاثیر گذار است با سپاس فراوان بابت ترجمه‌ی فوق‌العاده روان و زیبا

کاربر 4049953
۱۴۰۰/۱۱/۰۴

بسیار کاربردی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴۲,۵۰۰
تومان