دانلود و خرید کتاب گزارش شبکه؛ چرا زنان برای سمت در اتاق هیئت مدیره تلاش می کنند؟ مری بوشل ترجمه شهناز پورسلیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گزارش شبکه؛ چرا زنان برای سمت در اتاق هیئت مدیره تلاش می کنند؟ اثر مری بوشل

کتاب گزارش شبکه؛ چرا زنان برای سمت در اتاق هیئت مدیره تلاش می کنند؟

معرفی کتاب گزارش شبکه؛ چرا زنان برای سمت در اتاق هیئت مدیره تلاش می کنند؟

کتاب الکترونیکی «گزارش شبکه؛ چرا زنان برای سمت در اتاق هیئت مدیره تلاش می کنند؟» نوشتهٔ مری بوشل و کیم هیو و دبرو دین و شهناز پورسلیمی و ایمان حسامی تکلو در انتشارات نمای علم چاپ شده است.

درباره کتاب گزارش شبکه؛ چرا زنان برای سمت در اتاق هیئت مدیره تلاش می کنند؟

علی رغم بحث گسترده در رسانه‌ها، تحقیقات محدودی در مورد دلایل تلاش زنان برای پیشرفت از سمت‌های اجرایی ارشد (اتاق فرعی) به عضویت در هیئت مدیره وجود دارد. این امر تا حدی به دلیل دشواری در دستیابی به شرکت کنندگان در تحقیق است که در عالی‌ترین سطوح سازمانی هستند. این دسته از افراد، اشخاص بسیار گرفتار و پرمشغله‌ای هستند که با حصاری از منشی‌ها و دستیارانی محافظت می‌شوند که مدیریت و کنترل کارهای روزانه آنها را به عهده دارند و درنتیجه درخواست‌هایی را که تصور می‌کنند دارای ارزش کمتری برای صرف وقت رئیسشان هستند را کنسل می‌کنند. از این رو تحقیقات گزارش شده در این کتاب ممکن است نوین تلقی شود، زیرا دسترسی گسترده و بی‌سابقه‌ای دارد هم به افرادی که به دنبال کسب جایگاه در هیئت مدیره هستند و هم به مهره های اصلی در مراحل استخدام و انتخاب اعضای هیئت مدیره. در کل، ما با هشتاد شرکت کننده زن و مرد، متشکل از داوطلبان اتاق هیئت مدیره، مشاوران جستجوی اجرایی (که معمولاً «مشاورین کاریاب» نامیده می‌شوند) و رؤسای شرکت‌های FTSE ۳۵۰ مصاحبه کردیم. این کار امکان یک تحقیق تجربی کاملاً دقیق از چگونگی روند استخدام و انتخاب اعضای هیئت مدیره و چگونگی تأثیر این فرایندها بر دسترسی زنان به صندلی های هیئت مدیره را فراهم کرد.

کتاب گزارش شبکه؛ چرا زنان برای سمت در اتاق هیئت مدیره تلاش می کنند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

مطالعهٔ این کتاب به مدیران پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب گزارش شبکه؛ چرا زنان برای سمت در اتاق هیئت مدیره تلاش می کنند؟

توضیح دلایل کم بودن تعداد زنان در هیئت مدیره

با توجه به آنچه که در بالا توضیح داده شد، حضور زنان در اتاق هیئت مدیره ممکن است با بهبود عملکرد، در ارتباط باشد. اما این سوال مطرح است که بااین وجود چرا زنان برای پیشرفت از سمت‌های مدیریت ارشد به اتاق هیئت مدیره باید تلاش کنند؟ چهار توضیح اصلی در این زمینه ارائه شده است: نظریه سرمایه انسانی توضیح می‌دهد که زنان اغلب فاقد مهارت، تحصیلات و تجربه مناسب هستند، نظریه ترجیح بیان میکند که آنها جاه‌طلبی لازم را برای اتاق هیئت مدیره ندارند، نظریه انتساب و خودکارآمدی و نهایتا نظریه توضیحات مبتنی بر شبکه حاکی از آن است که زنان معمولاً در مقایسه با مردان همتای خود، ارتباط شبکه‌ای خوبی با تصمیم‌گیرندگان اصلی سازمان برقرار نمیکنند.

بحث اصلی این کتاب این است که در حالی که سه نظریه اول دلایل عدم پیشرفت زنان در سمت‌های مدیریت ارشد و میانی را شرح میدهند (و از این رو ممکن است در توضیح روزنه‌ای برای ورود به شبکه در سمت‌های اجرایی که ممکن است برای آنها در نظر گرفته شود مهم باشد)، اما نمی‌توانند مشکلات زنان را در راه پیشرفت و رسیدن به صندلی های هیئت مدیره توضیح دهند. و ما در اینجا استدلال می‌کنیم که نظریه توضیحات مبتنی بر شبکه به طور قابل توجهی در توضیح این مشکل قانع‌کننده‌تر به نظر می‌آید. همانطور که قبلا بحث شد (و با جزئیات بیشتر در فصل‌های بعدی)، فرایند استخدام و انتخاب اعضای هیئت مدیره بسیار به شبکه‌ها و توصیه‌های دهان به دهان بستگی دارد. با توجه به این موارد، افرادی که به خوبی با نخبگان ارشد مشاغل ارتباط برقرار می‌کنند، گزینه‌های بهتری برای پر کردن جاهای خالی احتمالی خواهند بود، و برای تصمیم‌گیرندگان اصلی که به دنبال نامزدهای احتمالی هستند در دسترس‌تر هستند، و بیشتر دیده می‌شوند و احتمالاً توصیه‌های غیررسمی مهم و حمایت مالی فعال را دریافت می‌کنند. بنابراین، اگر زنان در شبکه‌های مربوطه کمتر از همتایان مرد خود دیده شوند، احتمالاً این امر برای تأمین اعضای مورد نظر به ضرر آنها خواهد بود.

قبل از بررسی بیشتر این استدلال، ما در ابتدا، ضمن توضیح تئوری سرمایه انسانی، نظریه ترجیح، نظریه انتساب و خودکارآمدی، توضیح مختصری در زمینه مشکلاتی که زنان در انتقال از نقش‌های اجرایی ارشد به اتاق هیئت مدیره با آنها مواجه هستند، ارائه می‌دهیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۲۸۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان