دانلود و خرید کتاب پلاسمای کوارک - گلوئون و هولوگرافی بهنام پورحسن طنابچی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پلاسمای کوارک - گلوئون و هولوگرافی اثر بهنام پورحسن طنابچی

کتاب پلاسمای کوارک - گلوئون و هولوگرافی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پلاسمای کوارک - گلوئون و هولوگرافی

کتاب پلاسمای کوارک - گلوئون و هولوگرافی نوشته بهنام پورحسن طنابچی است. این کتاب را انتشارات دانشگاه دامغان منتشر کرده است.

درباره کتاب پلاسمای کوارک - گلوئون و هولوگرافی

هولوگرافی یکی از اصول مهم و جالب در فیزیک است که حوزه‌های مختلف علم فیزیک را به یکدیگر مرتبط می‌کند. امروزه، کاربرد های هولوگرافی در فیزیک ذرات بنیادی، فیزیک هسته‌ای، فیزیک حالت جامد و ماده چگال، گرانش، کیهان‌شناسی، نجوم و اختر فیزیک به نتایج بسیار جالبی انجامیده است. یکی از این کاربردها که مورد توجه فیزیک ذرات بنیادی است، مطالعه پلاسمای کوارک – گلوئون و بررسی ویژگی‌های آن است. این زمینه از فیزیک حدود دو دهه است (دو دهه اول قرن بیست و یکم) که در جهان مورد توجه قرار گرفته و در ایران نیز موضوع بسیاری از تحقیقات، پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری بوده است.

کتاب حاضر در سه فصل و هر فصل شامل سه بخش نوشته شده است. فصل‌های اول و دوم مطالب و نظریه‌های کلی در مورد هولوگرافی را مطرح می‌نماید و به خصوص فصل اول، حاوی مطالبی است که می‌تواند به عنوان اطلاعات عمومی مورد توجه دانشجویان کارشناسی و علاقه‌مندان به فیزیک قرار بگیرد. فصل سوم این کتاب که مباحث اصلی و تخصصی را تشکیل می‌دهد می‌تواند مورد استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی و یا پژوهشگران حوزه ذرات بنیادی قرار بگیرد. این بخش با توجه به مباحث موجود در آن به زیر بخش‌هایی تقسیم شده است تا باعث دسته‌بندی بهتر موضوع گردد. تقریبا تمامی مطالب موجود در بخش‌های دوم و سوم از فصل سوم کتاب برگرفته از مقالات چاپ شده و پایان نامه دکتری نویسنده نوشته شده است.

خواندن کتاب پلاسمای کوارک - گلوئون و هولوگرافی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و دانشجویان زیست‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب پلاسمای کوارک - گلوئون و هولوگرافی

درک اصول بنیادی فیزیک از مهم‌ترین اهداف یک فیزیکدان نظری در تمام گرایش‌های فیزیک از جمله فیزیک هسته‌ای و ذرات بنیادی، نجوم و اختر فیزیک، گرانش و کیهان‌شناسی، فیزیک اتمی و مولکولی، فیزیک حالت جامد و ماده چگال است. در فیزیک پیشرفته امروز، مرزبندی بین گرایش‌های مختلف تقریبا از بین رفته است و انجام بسیاری از پژوهش‌ها در یک گرایش، بدون در نظر گرفتن ارتباط آن با گرایش‌های دیگر مشکل و نتایج آن ناقص خواهد بود. به عنوان مثال، توجه به ماهیت بنیادی ماده و انرژی تاریک توسط یک محقق ذرات بنیادی، بدون در نظر گرفتن آثار کیهان‌شناسی آن، و یا مطالعه روی هسته اتم‌ها بدون در نظر گرفتن ذرات بنیادی سازنده آن‌ها، یک تحقیق کامل و جامع نخواهد بود. یکی از پل‌های ارتباطی بین نظریه‌های موجود در گرایش‌های مختلف فیزیک، تقارن‌های دوگان یا به عبارت دیگر، هولوگرافی است که کاربردهای بسیاری در فیزیک دارد.

بر اساس قوانین هولوگرافی در فیزیک، اطلاعات موجود در یک حجم، قابل استخراج از سطح در برگیرنده آن حجم است. به عبارت دیگر، تمام اطلاعات درون یک حجم (مثال یک جعبه) به دیواره‌های آن منتقل می‌شود و قابل بازیابی است. تنها کاری که برای بازیابی این اطلاعات باید انجام دهیم، رمز نگاری آن است، همانند رمزنگاری یک هولوگرام و دریافت اطلاعات آن بوسیله نرم‌افزارهای اسکن. عبارت هولوگرافی هم از همین قیاس هولوگرام گرفته شده است که در آن، تصاویر سه بعدی از طریق انعکاس نور، روی یک سطح ایجاد می‌شوند. همه ما برچسب هولوگرام را بر روی برخی بسته‌بندی‌ها مشاهده کرده‌ایم. این هولوگرام‌ها دو بعدی هستند اما برای ما به صورت سه بعدی نمایش داده می‌شوند. جهان ما نیز می‌تواند شبیه این رفتار کند. به عبارت ساده‌تر، این مسئله همانند این است که یک نوشته از یک زبان (درون حجم) به زبان دیگر (روی سطح) برگردانده شده باشد و برای خواندن آن می‌توان از یک لغتنامه استفاده کرد. وقتی از یک اتاق بوسیله دوربین عکس می‌گیریم و به آن عکس نگاه می‌کنیم، در واقع اطلاعات موجود در اتاق (سه بعدی) را از یک عکس (دو بعدی) دریافت می کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان