دانلود و خرید کتاب رابطه بین مدیریت جهادی با الگوی تعهدی در سازمان آموزشی عباس انصاری تبار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رابطه بین مدیریت جهادی با الگوی تعهدی در سازمان آموزشی اثر عباس انصاری تبار

کتاب رابطه بین مدیریت جهادی با الگوی تعهدی در سازمان آموزشی

انتشارات:انتشارات مرسل
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رابطه بین مدیریت جهادی با الگوی تعهدی در سازمان آموزشی

کتاب رابطه بین مدیریت جهادی با الگوی تعهدی در سازمان آموزشی نوشتهٔ عباس انصاری تبار است و انتشارات مرسل آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب رابطه بین مدیریت جهادی با الگوی تعهدی در سازمان آموزشی

کتاب رابطه بین مدیریت جهادی با الگوی تعهدی در سازمان آموزشی در راستای ترویج و ترسیم اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله) در زمینه مدیریت جهادی، حرکت و جهش علمی به‌سوی اهداف متعالی اسلام و انقلاب نگاشته شده است.

مدیریت یکی از عرصه‌های مهم و قابل توجه در سبک زندگی اسلامی است. مدیریت جهادی برخاسته از فرهنگ جهادی، و حاکی از مدیریت بر مبنای ارزش‌های اسلامی است.

تبیین مفهوم، شاخصه‌ها و مؤلّفه‌های مدیریت جهادی منوط به تحقیق و تدبر در قرآن کریم است. از آنجا که واژه مدیریت و مشتقّات آن در قرآن کریم به کار نرفته است، توجه به واژه‌های «طاعة»، «تمکّن»، «اتباع» و نیز واژه «جهاد» و «تدبر» در برخی آیات مشتمل بر این واژگان به روش تحقیق موضوعی و تدبر در سیاق این آیات، روشی مناسب برای استخراج تعالیم قرآن کریم در خصوص مدیریت جهادی است. براساس این تحقیق می‌توان گفت مهم‌ترین شاخصه جهاد، بذل طاقت برای رسیدن به مطلوب با مؤلفه‌های عقل، علم، تقوا، اسوه‌مداری، ولایت‌مداری و اعتصام و توکل به خداست و مدیریت جهادی به کار گرفتن این شاخصه‌ها و مؤلفه‌ها همراه با کاربست تمامی استعدادها، توانمندی‌ها و بن‌مایه‌های فردی، اعتقادی و سازمانی مدیر به منظور تحقق هدف والای آن، یعنی ارتقای کمی و کیفی حیات انسان است؛ بنابراین می‌توان گفت مدیر در تحقق مدیریت جهادی نقشی اساسی و ارزشمند ایفاء می‌کند.

«مدیریت جهادی» یکی از کلیدواژه‌هایی است که در شعار سال ۹۳ مورد تأکید رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله) قرار گرفته است. شناخت مفهومی و مقصود رهبری از این عنوان و اصطلاح و شاخصه‌های آن می‌تواند جهت‌گیری در کل شعار را تعیین کند؛ زیرا تحقق اهداف فرهنگی و اقتصادی با دو عنصر «عزم ملی» و «مدیریت جهادی» شدنی است. نویسنده در این مطلب با مراجعه به آموزه‌های وحیانی اسلام و سخنان رهبری مفهوم و شاخصه‌های آن را تبیین کرده است. «اقتصاد و فرهنگ» باید به‌عنوان دو هدف اصلی مدنظر مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی باشد. ایشان در حقیقت به شکل دیگر بر تمدن‌سازی اسلامی در جهان معاصر تأکید دارند.

خواندن کتاب رابطه بین مدیریت جهادی با الگوی تعهدی در سازمان آموزشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران مدیریت جهادی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رابطه بین مدیریت جهادی با الگوی تعهدی در سازمان آموزشی

«مدیریت: مقوله‌ای است از جنس علم که امروزه آن را مادر بسیاری از پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف می‌دانند. تحقیقات فراوانی درمورد دانش مدیریت درجریان است و هر روز بر دامنهٔ اثرگذاری و اهمیت آن افزوده می‌شود. علم مدیریت به معنای برنامه‌ریزی، هدایت و تخصیص منابع در تمامی رشته‌ها و حوزه‌ها بوده و به جزئی جداناپذیر از تمدن و فرهنگ بشری تبدیل شده است. (سروش صاحب فصول، ۱۳۹۳: ش ۱۱۸) مدیریت به معنای به‌کارگیری موثر و کارآمد منابع انسانی در برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی و بسیج منابع و امکانات و هدایت و کنترل برای دستیابی به اهداف سازمانی بر اساس نظام ارزشی مورد قبول است.

جهاد: واژهٔ جهاد ریشه در فرهنگ، قرآن، سنت و عترت دارد. جهاد مفهوم اعتقادی دینی است که سابقهٔ آن به شرایع آسمانی خصوصاً اسلام بازمی‌گردد و از فروع دین است. جهد به معنای هرگونه کوشش در راه خدا و مبارزه با دشمنان و تلاش برای انجام نیکی‌هاست.

مدیریت جهادی: منظور از مدیریت جهادی این است که هر مدیری در عین این‌که مبتنی بر قواعد علمی و تجربه‌شده علم بر مبنای علم مدیریت عمل می‌کند، روحیهٔ عمل به تکلیف را در قبال جامعه، کشور، منابع ملی و خدا با چاشنی روش‌ها و اصول علمی و تئوریک ترویج می‌کند.

تعهد سازمانی: تعهد سازمانی عبارت است از نگرش‌های مثبت یا منفی افراد نسبت به کل سازمان که در آن مشغول به کارند. در تعهد سازمانی اشخاص نسبت به سازمان احساس وفاداری قوی دارند و از طریق آن سازمان خود را مورد شناسایی قرار می‌دهند. ابعاد تعهد سازمانی در این تحقیق در سه بُعد تعهد عاطفی، تعهد مستمر و تعهد تکلیفی مشخص می‌باشد. تعهد را می‌توان به‌عنوان وابستگی عاطفی و روانی به سازمان تعریف نمود که بر اساس آن شخصی که شدیداً متعهد است، هویت خود را با سازمان تعیین و در انجام امور تلاش می‌کند و به صحت و درست انجام شدن آنها حساس است. تعهد سازمانی را می‌توان به وجدان کاری در محیط کار تعریف کرد، یعنی کسی که در طول ساعات کاری فقط خود را متعلق به سازمان بداند و در مقابل امور شانه خالی نکند.»

ارائه‌ حرفه‌ ای در یک دقیقه برای فروش بیشتر
تام شرایتر
شب و یاس یأس
ابوالقاسم غلام‌حیدر
از کجا خوشحالی بخرم؟
عباس علاف‌صالحی
لذت کار کردن
ماری کاندو
یادگیری اثربخش
الریک اسمیت
حوزه های روانشناسی عملیاتی
سیده مهتاب امیرآبادی‌زاده
معادن سنگ دولومیت و موارد استفاده آن در صنایع مختلف
سیدمحمدرضا سهل‌آبادی
معرفی انواع واکسن کووید - 19
رضا کیخا
دختر شالی های سبز
عبدالقادر مرادی
چین از جنگ جهانی دوم به بعد
مایکل وی آزکان
دیوان فروغی بسطامی
فروغی بسطامی
هزار و یک شب به نثر روان؛ جلد ۲
هستی فرخ
رشحات آسمانی
سیدعبدالوهاب مومنی تنکابنی واعظ
زنانی که در من زیسته اند
رها رحمانی
کوهستان خفته
جان هریس
مغز بچه های باهوش و شاد چگونه تربیت می شود
جان مدینا
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتقورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
زندگی‌نامه استیو جابز
والتر آیزاکسن
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
برنامه‌ریزی هفتگی
دارن هاردی
کار عمیق
ناهید ملکی
اثر مرکب
دارن هاردی
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
کفش باز
فیل نایت
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
عادت‌های اتمی
هادی بهمنی
پدر پولدار، پدر بی‌پول
شارون لیچر
۷ قدم تا عادت های موفق (خلاصه کتاب)
برایان تریسی
باشگاه ۵ صبحی ها (خلاصه کتاب)
رابین شارما
فرمول برنامه‌ریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری
دیمون زاهاریادس
آموزش تحلیل بازار سرمایه
فرشاد چهاردولی
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۶۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان